نیروی هوایی برای ارتش چه آورد / تاریخچه 43 ساله عزت و اقتدار برای ایران اسلامی + تصاویر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ نقش اول در پیوستن به انقلاب و ثبت عکس تاریخی وفاداری به بنیانگذار انقلاب اسلامی همچنان افتخاری ماندگار و درخشان در گزارش نیروی هوایی ارتش است. جمهوری اسلامی ایران – اواخر. یک رویداد مهم، انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 رسماً به پیروزی رسید.

روزی که افسران نیروی هوایی شاهنشاهی به خیل عظیم جمعیت پیوستند، ریشه های حکومت طاغوتی را در این سرزمین خشکاندند و آخرین بارقه های امید رژیم پهلوی افسران نیروی هوایی بودند که آب پاکی را نیز بر دستان این مرد خبیث ریختند. در 8 فوریه پیوستن به نیروی هوایی شاید یکی از کلیدهای پیروزی قاطع انقلاب اسلامی در ایران باشد و به گفته فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش; «پیوستن پرسنل نیروی هوایی به امام راحل و پیوستن به صف مردم، کمر رژیم طاغوت را شکست و روند پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع کرد.


9f2a1219 8de7 4354 9982 83a8d960e86f خبر خاکستری


tn 1396111711454215513245454 خبر خاکستری

اما امروز انقلاب اسلامی به لطف خداوند و عنایت امام زمان (عج) و رهبری حکیمانه امام خامنه ای (مدظله العالی) مرحله اول را پشت سر گذاشت و در سال سوم مرحله دوم با اقتدار به راه خود ادامه می دهد. . ایران اسلامی امروز در بین 10 کشور برتر نیروی هوایی و عرصه بین المللی و همچنین رتبه اول منطقه را دارد.

با این تفاسیر خلبان امیر محمود ضرابی یکی از خلبانان رزمی فانتوم دوران دفاع مقدس بود. در سال 46 وارد دانشکده خلبانی شد و در سال 1353 بازنشسته شد. حضور داشته و سه سال است که شعبه نظامی ایران در چین بوده است. انجمن خلبانان ایران (با 1500 عضو) را به عنوان یک سازمان غیردولتی برای نزدیک به 15 سال تاسیس کرد.

به بهانه 19 بهمن که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز نیروی هوایی اعلام شده است گفتگویی با این خلبان جانباز دفاع مقدس ترتیب داده ایم که همچنان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

امیر ضرابی با اشاره به نقش نیروی هوایی در چهارده سال انقلاب اسلامی گفت: ابتدا این پیام را به جوانان کشورم می دهم که اگر می خواهید در قدرت باشید و از استقلال کشور دفاع کنید. پس باید حفاظت سرزمینی از زمین را تضمین کنید. “از خود محافظت کنید چه در خشکی، چه در دریا و چه در هوا. وقتی می گوییم “وطن پرستی ایمان من است”، منظور ما این است که اگر کشورمان را دوست داشته باشیم، می توانیم اهل ایمان باشیم. به نظر من هیچ کس در ایران نمی تواند بیش از سربازان ایران (نظامیان و نیروهای مسلح) ادعا کند که سرزمین را دوست دارد، زیرا امیرالمؤمنین (ع) در حدیثی می فرماید که امور کشور اصلاح نمی شود مگر با کار. از سربازان و مسئولیت پذیری. آنها هستند، زیرا او واقعاً سرباز زینت کشور است.


0c47f42c 72a9 450b 9509 cc6df2725592 خبر خاکستری


tn 1399071014591271121346014 خبر خاکستری

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) پس از سال ها تبعید در 12 بهمن به میهمان اسلامی بازگشتند و تا 22 بهمن که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هیچکس روی زمین نمی توانست 10 روز این واقعه بزرگ را تصور کند. اما مردم ایران با ایمانی قوی به دنبال استقلال کشور خود بودند تا وابسته به غرب و شرق نباشند.

این خلبان دوران دفاع مقدس در ادامه بیان می کند: در دوران انقلاب همه مردم روی صحنه بودند و برای استقلال خود حرف وحدت را می زدند و پای کار آمدند و این پیروزی بزرگ و جاودانه به دست آمد اما نیروی هوایی هم کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در 18 بهمن 57 گرد هم می آیند و به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام می کنند هیچ.

خلبان ضرابی گفت: امروز همه باید با وحدت، استقلال و یکپارچگی از دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب دفاع کنیم، بنابراین اولین فرمانده نیروی هوایی، مرحوم امیر» عسگر ایمانیان» بود که از سوی بنیانگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی منصوب شد. جمهوری اسلامی ایران اولین پرواز چهار طرفه را بوشهر بر فراز شهر انجام داد تا به مردمی که حافظ ما هستند بگوید اگر در انقلاب این اتفاق بیفتد باز هم پاسدار مرزهای هوایی ایران اسلامی خواهیم بود.


tn tn tn h3 خبر خاکستری

وی بیان کرد: باید توجه داشت که زمانی که انقلاب پیروز شد، نیروهای مسلح به دلیل هیجان و درخششی که در آن زمان وجود داشت، تصفیه فرماندهان ارتش صورت گرفت، به طوری که ارتش تقریباً یک سوم اثربخشی خود را از دست داد. نیروهای متخصص اوایل انقلاب وضعیت ارتش بسیار ناپایدار بود اما با این اوصاف نزدیکان وفادار به انقلاب روی کار آمدند و ارتش را تغییر دادند.

خلبان فانتوم در جنگ تحمیلی ادامه داد: تقریباً 20 ماه پس از انقلاب، نظام هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرد، ارتش از یک طرف نیروهای داخلی خود را آموزش می داد و از طرف دیگر دائماً در جبهه ها حضور داشت. خلبانان با جنگنده های فانتوم (F-4) به عنوان «آر پی جی زنان» در حالی که در هیچ کجای دنیا این اقدامات مرسوم نبود، اما با توجه به اینکه این ملت با اتحاد، عشق و علاقه کار کرده است. آنها می خواستند از انقلاب خود دفاع کنند امام خمینی (ره) بارها فرموده اند که وقتی ملتی می خواهد به سوی آزادی و استقلال پرواز کند، به نام ایمان و وحدت به این پرنده نیاز است.


3d0dbea2 ab26 4b8a aba9 a7440fb08409 خبر خاکستری

خلبان ضرابی گفت: این را هم بگویم که در زمانی که ارتش در حال ساماندهی بود، جنگ شد و دشمن بعثی در 31 شهریور 59 به کشورمان حمله کرد در حالی که صدام تخمین زده بود که مدتی در تهران باشد. . هفته با رشادت های فرزندان این سرزمین همه نقش های دشمن شکست خورد.


tn tn tn 6804347 624 خبر خاکستری

وی افزود: اما کمتر از یک ماه بعد صدام به سازمان ملل رفت و گفت ایرانی ها باید مذاکره کنند که ما آماده سازش و صلح هستیم، خلبان عملیات کمان 99 انجام شد و 140 فروند جنگنده را در عراق بمباران کرد. ستادهای راهبردی شامل پالایشگاه ها، پل ها، سیستم های ارتباطی، پایگاه ها، تأسیسات و… پس صدام به فرماندهان ارتش خود گفت که شما مدعی هستید خلبانان ایرانی را با «کودتا» سرکوب کرده اید.

این خلبان دوران دفاع مقدس ادامه داد: در زمان جنگ همه نیروها از سپاه و بسیج گرفته تا حضور اقلیت های دینی در جبهه ها کار می کردند، بنابراین همه حضور داشتند. ارتش جمهوری اسلامی به خوبی از طریق زمین، دریا و هوا از مرزهای کشورمان محافظت می کرد، تا آخرین نفری را که از موشک بعدی دشمن جان می دهد نجات ندهم، کشتی را رها نمی کنم.

وی افزود: به راستی که شهدای ما عنصر جوانمردی را گرفته بودند و به این دنیا تعلق نداشتند چرا که فرزندان دلیر این ملت دفاع از تمامیت ارضی را وظیفه خود در ارتش این ملت و در کنار امام خود می دانستند. «ملت و خلبان جان باخته» ابراهیم امیدباش «از استان کوگیلویه و بویراحمد یکی از آن مردان سرشناس بود که کیلومترها پرواز کرد تا پالایشگاه صفوان در مرز اردن و عراق را در جناح زنده خلبان منوچهر محققی بزند. مخازن سوخت، سوخت دشمن را از بین برد و تا مدت ها این منطقه هدف ما نیز بود، زیرا دود این نبرد هفته ها در آسمان دیده می شد.

خلبان ضرابی افزود: به همین دلیل همه ما سربازان به عشق جنگ و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی لباس رزم پوشیدیم و در مقابل دشمنان تمام عیار ایستادیم.


tn tn tn 139207021129083561227934 خبر خاکستری

خلبان دوران دفاع مقدس گفت: خداوند در سوره عاديات 6 بار به جرقه هاي جهادگران در راه خدا سوگند ياد مي كند، يعني هر چه در امنيت و ايمان محض انسان است توجه خداوند است و من. می توان گفت امروز جنگنده های نیروی هوایی سوگند یاد می کنند که تا زنده هستیم به عهد خود وفا خواهیم کرد.

وی گفت: در واقع دشمن ضربات سنگینی از نیروی هوایی کشورمان خورد که حتی فکرش را هم نمی کرد و معتقدم همه فرزندان ملت بزرگ ایران اسلامی در دفاع از خاک ایران رشادت و رشادت نشان داده اند. آرمان های انقلاب اسلامی.» غفور جدی اردبیلی یکی از بهترین خلبانان نیروی هوایی زمان من بود که در اوایل انقلاب با او برخورد بی ادبانه شد و به نوعی از میدان پرتاب شد، اما این قهرمان بزرگ بازگشت. با شروع جنگ تحمیلی و تبدیل شدن به فرماندهی وقت پایگاه هوایی (دودپی) اصرار دارد که به خدمت خود در نیروی هوایی ادامه دهند زیرا مسئولیت امنیت و پروازهای این پایگاه را در آن زمان بر عهده دارند.

خلبان امیر ضرابی ادامه داد: به هر حال این شهید والامقام آنقدر شجاع و دلیر ماند که 47 روز بعد در 17 آبان 59 به شهادت رسید. غرور “، یعنی ما هویت خود را به تمام دنیا نشان می دهیم.

خلبان دفاع مقدس گفت: با خلبان شهید حسین حالتبری در بوشهر هم دوره بودیم. نمی آورم «و دقیقاً در اول فروردین 1363 که همه سر سفره های هفت سین نشسته بودیم، این مرد بزرگ در بهشت ​​پر شد و مادرش بعداً گفت که حسین نیز مانند اربابشان حسین بن. علی علیه السلام شهید بی سر بود.


tn tn tn tamcat.jpg8 خبر خاکستری

وی افزود: در وصیت نامه شهید حلعتبری آمده است که اگر در زمان شهادتم حتی خاکستری از بدنم بود، قلعه ای در ارتفاعات رامسر تنکابن وجود دارد که می توانید خاکستر مرا در آن بریزید. برای حفظ ایران، این واقعاً عظمت فرزندان ایران است.

امیر خلبان ضرابی ادامه داد: خلبان فقید «ابراهیم امیدباش» سرکرده چهار نفر است و اجازه رفتن به عملیات در پاسگاه مرزی را ندارند اما داوطلب است که مربوط به این آیه است که «اگر ایران باشد. نه جسد من»، به طوری که به دلیل اینکه خلبانان برجسته و آگاه نیروی هوایی ارتش بودند که برنده جایزه رولکس در اکسترا دوره آمریکا شده بودند، به مأموریت ویژه اعزام شدند و سطح خلیج فارس را سوزاند. ما سوگند یاد می کنیم که بگوییم ایران برای همه و ما برای ایران.

وی در ادامه گفت: شعری در وصف خلبان فقید حسین حالتبری دارم با این عنوان که سربازی در بازی جنگی سرش را داد. یعنی با اینکه می داند در عملیات برگشتی وجود ندارد اما برای پاسداری از انقلاب جان خود را فدای نظام اسلامی می کند و قداست نظامی را حفظ می کند. بنابراین آنچه شهدای ما آورده اند عظمت و استقلال ایران و ایرانی است.


tn 2632560 0 خبر خاکستری

خلبان ضرابی گفت: این روزها کارگر شجاعی به نام کیوان علی محمدی پیدا شد که سه سال زحمت کشید و فیلمی به نام «2888» ساخت که حضور نیروی هوایی در آسمان های جنگ را به تصویر می کشد. این فیلم یک بار در شیراز اکران شد و امروز در تهران اکران می شود و در جشنواره فیلم فجر نیز جایگاه خود را پیدا کرد و دارای نقاط دیدنی و شاخص بسیاری است.

وی ادامه داد: امروز نیروی هوایی ما با قدرت در تمامی سطوح تهاجمی، دفاعی، فنی و… آمادگی کامل برای نبرد را دارد در حالی که ما 15 دقیقه آماده باش داریم، وقتی جنایتکار معروف عبدالمالک ریگی از دبی خواست به قرقیزستان بروید. پرواز دو فروند جنگنده فانتوم ارتش از بندرعباس و فرود هواپیمای حامل آن در بندرعباس!


tn 180642 خبر خاکستری

امیر خلبان ضرابی گفت: کتابی با این عنوان در «پنجه عقاب» نوشته شده است و خلبان مرنیا نیز کتاب هایی درباره ستارگان نبرد هوایی در چندین جلد نوشته است «حمله به الولید» به عنوان بزرگترین. نبرد هوایی، یک عملیات غافلگیرکننده برای دشمن بود، عملیات مروارید، نیروی دریایی عراق را برای همیشه غرق کرد و امروز نیز نیروی هوایی برای مبارزه با دشمنان انقلاب ما آمادگی خوبی دارد.

خلبان فانتوم در دوران دفاع جهانی در پایان گفت: امروز تاریخ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سرشار از ایثار و رشادت خلبانان ایرانی است. بزرگمردانی که از حداقل تجهیزات نهایت استفاده را بردند و با همراهی تیم فنی و مهندسی، جنگنده ها، بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری را در روزهای سخت تحریم با وجود کمبود قطعات، سالم و سلامت نگه داشتند. شاید ما در دفاع مقدس بر سر تبعید و تنهایی با دشمن جنگیدیم در حالی که 45 کشور از بلوک غرب تا بلوک شرق و همه حامی رژیم بعث عراق بودند زمانی که صدام با لباس شخصی در کویت با کویت جنگید. ماشین کادیلاک می رود و به قدرت تکیه می کند، می پرسند که با لباس شخصی به کویت آمدی، اما در مقابل ایران همیشه با لباس نظامی بودی که او پاسخ داد: من در کویت مردی ندیدم، اما در ایران. قدم به قدم مردان را دیدم گام “آنها در مقابل من ایستادند.”
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید