«هادس» داستانی است که در مورد زنان جامعه است


ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891199

رمانی موضوعی، هادس، درباره زنان جامعه است که به حاشیه رانده شده‌اند، اما قیام می‌کنند و صدای درون خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; رمانی موضوعی، هادس، درباره زنان جامعه است که به حاشیه رانده شده‌اند، اما قیام می‌کنند و صدای درون خود را دنبال می‌کنند.

در این اثر ما با یک تاریخ موضوعی در مکتب پست مدرن مواجهیم.

همه جاهایی که در داستان ذکر شده واقعی است، نویسنده از تجربه زندگی خود استفاده کرده و کتاب چند صدایی است یعنی با لهجه و چند صدا نوشته شده است. در متن از لهجه سریانی استفاده شده است و نویسنده معنی را در پاورقی درج کرده است. بخش ها با حروف یونانی از هم جدا شده اند که بی ارتباط با نام داستان و رمز و راز موجود در رمان نیست.

مریم نفیسی راد یکی از نویسندگانی است که با کتاب علمی تخیلی فیل در اتاق و ترجمه های عربی و انگلیسی آن شناخته شده است.

او در این کتاب به زیبایی داستان دختری به نام میریام و پاندورا را با راوی اول شخص غیرقابل اعتماد توصیف می کند و از لحظات نوجوانی یک دختر حاشیه نشین، قلدری اطرافیان و در نهایت انتخاب درست او می نویسد. موفقیت

مکتب پست مدرن، راوی خاص، مضمون اصلی و جریان‌گرا، ژانر هیجان‌انگیز روان‌شناختی و معمایی و طرحی درباره اختلالات روانی که کمتر در جامعه و به‌ویژه در هادس به آن پرداخته می‌شود، داستان را متفاوت و منحصربه‌فرد کرد.

نویسنده کتاب معتقد است: مردم سوریه مردمی بی نهایت مهمان نواز، مهربان، بشاش و دلسوز بودند که دوست دارم در ارائه و انتقال فرهنگ آنها مشارکت داشته باشم. سعی کردم فرهنگ زیبا، زبان عربی، لهجه شیرین و غذای آنها را وارد رمان کنم.

در گزیده ای از متن کتاب می خوانیم:



در هادس قانونی به نام قانون کارما وجود دارد. قانون کارما به این معنی است که اگر ضربه بزنید، باید بخورید. اگر قیچی کنی، یک روز هم می زنی، خلاصه از هر دست بدی از همان دست برمی گردی. وقتی قلب کسی را می‌شکنی، وقتی کسی را به گریه می‌اندازی، وقتی کسی را آزار می‌دهی، وقتی بی‌رحمانه آبروی کسی را می‌شکنی، باید با تمام وجود از قانون کارما بترسی. حتی اگر توبه کنی، مهم نیست و این قانون خواه ناخواه از ازل تا روز ابدی هادس بوده، هست و خواهد بود. کارما یعنی کوه به کوه نمی رسد، اما انسان به انسان می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید