هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از عتیقه جات برای مقابله با حفاری های غیرمجاز است.


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839971

علیرضا عباسی گفت: متأسفانه حفاری ها به صورت غیرقانونی انجام می شود و اقلامی نیز به خارج از کشور ارسال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص طرح استفاده بهینه از عتیقه جات و گنجینه ها گفت: برخی از نمایندگان طرحی را ارائه کرده اند و برخی دیگر آن را امضا می کنند تا در این طرح قرار گیرد. دستور کار «مجلس.

عباسی افزود: طرح ممکن است نکات مثبت یا منفی داشته باشد اما بستری ایجاد شده تا بتوانیم مشکل را اصلاح کنیم. شاید اگر این طرح به کمیته بیاید، موضوعات آن 180 درجه تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه هدف مجلس رفع نواقص قانون سال 58 است، گفت: متاسفانه برخی حفاری ها به صورت غیرقانونی و بدون شناسنامه، حساب و دفتر انجام می شود. اقدامی برای اصلاح آن انجام دهیم؟”

عباسی افزود: اگر قرار است حفاری یا حفاری انجام شود باید توسط افراد دارای شناسنامه انجام شود که متاسفانه در حال حاضر حفاری به صورت غیرقانونی انجام می شود و اقلامی نیز به خارج از کشور ارسال می شود.

این نماینده مجلس یکی از امضاکنندگان افزود: برخی از افراد اشیای باز را ذوب می کنند و طلای خود را می فروشند در حالی که اصل همان میراث یا اثر باستانی ممکن است ده ها برابر قیمت طلا قیمت داشته باشد.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: نامه ای به دولت تنظیم شده مبنی بر این که مجلس آمادگی دارد طرح میراث فرهنگی و تغییر قوانین موجود را در دستور کار قرار دهد در غیر این صورت نواقص طرح قبلی به مرور زمان برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید