هدف از عملیات ویژه در اوکراین پایان دادن به سلطه آمریکا بر جهان است


ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821340

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هدف روسیه از عملیات نظامی ویژه در اوکراین پایان دادن به سلطه جهانی آمریکاست، گفت کشورش تسلیم فشارهای غرب نخواهد شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، هدف از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را پایان دادن به گسترش نفوذ آمریکا و رویکرد بی پروا آن برای تسلط کامل با تابعیت سایر کشورها عنوان کرد و غرب در عرصه بین المللی تحت فرمان وی است. این سلطه با فجیع ترین نقض حقوق بین الملل همراه است که توسط قواعد پیچیده و اراده آنها شکل گرفته است.

وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با روسیا-24 نیز گفت که کشورش هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد.

وی با انتقاد شدید از بیانیه جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی مبنی بر اجتناب ناپذیر بودن راه حل نظامی برای درگیری در اوکراین، آن را “غیر معمول” خواند و گفت که “قوانین بازی را به طور قابل توجهی تغییر داده است”.

وی گفت: اظهارات بورل نشان می دهد که او کیف را سکوی پرتابی برای حکومت روسیه می داند. این چرخش حتی در سیاست هایی که اتحادیه اروپا و کل غرب تحت رهبری ایالات متحده دنبال می کنند خطرناک است.

لاوروف گفت: روسیه با تاریخ و سنت های خود یکی از کشورهایی است که هرگز وضعیت وابستگی به دیگران را نمی پذیرد. ما فقط در شرایط مساوی و با امنیت جدایی ناپذیر می توانیم عضو جامعه بین المللی باشیم.

وی در خصوص حوادث اوکراین رد نکرد که ارتش اوکراین با حمایت مستقیم سرویس های اطلاعاتی غرب اقدامات تحریک آمیز جدیدی را سازماندهی کند و خاطرنشان کرد که روسیه به این اقدامات واقع بینانه واکنش نشان خواهد داد. اقدامات تحریک آمیز اوکراین در بوچا و کراماتورسک شرم آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسکو هیچ مانعی برای ادامه مذاکرات با اوکراین نمی بیند، در حالی که طرف اوکراینی گاهی موضع خود را 180 درجه تغییر می دهد و از آنچه که پیشنهاد کرده است عقب نشینی می کند. اما ما مردمی صبور و پیگیر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید