هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمین است/ تلاش می کنیم نبرد را به ایران ببریم.


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909285

وزیر دفاع وقت عربستان گفت: هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است. ما منتظر این نیستیم که عربستان به میدان جنگ تبدیل شود، بلکه تلاش می کنیم نبرد را به سمت ایران پیش ببریم… افراط گرایی ایران مانع گفت وگوی بین ما می شود».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مورد نقش دولت عربستان سعودی در ناآرامی های اخیر تردیدی وجود ندارد. از حمایت مالی و سیاسی از گروه های خارج نشین گرفته تا عملیات رسانه ای از طریق شبکه تروریستی ایران اینترنشنال و ربات های شبکه های اجتماعی، این نشان دهنده رفتار خصمانه سعودی ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

شاید هیچ چیز مانند خواندن سخنان محمد بن سلمان در سال 2017 نباشد که علناً تهدید کرد که جنگ را به ایران خواهد برد.

وی در گفت و گو با شبکه السعودی با اشاره به اینکه هیچ نقطه تماسی بین ایران و عربستان وجود ندارد، گفت: چگونه می توانیم با آنها به تفاهم برسیم. مهدی که از طریق تسلط بر جهان اسلام صورت خواهد گرفت.

همچنین بن سلمان مدعی شد: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است.» ما منتظر این نیستیم که عربستان به میدان جنگ تبدیل شود، بلکه تلاش می کنیم نبرد را به سمت ایران… افراط گرایی ایران مانع گفتگو بین ما می شود.

پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع وقت عربستان در آن زمان گفته بودند که ایران عامل جنگ یمن بوده و نیروهای یمنی ابزار تهران هستند. وقتی مجری از او درباره پایان جنگ پرسید، پاسخ داد: تا چند روز دیگر حوثی ها و صالح را از بین می بریم. تا آن زمان بیش از دو سال از آغاز جنگ یمن می گذشت، جنگی که قرار نبود بیش از چند هفته طول بکشد.

هشت ماه پس از این اظهارات، در سال 1396 ناآرامی‌ها آغاز شد و دوباره عده‌ای به بهانه مطالبات اقتصادی در کشور دست به شورش زدند. همزمان، کاربران سعودی مدعی شدند که بن سلمان با هشتگ (#سنناک_الحرب_علی_ایران) و انتشار ویدئویی که در آن محمد بن سلمان از انتقال جنگ به ایران صحبت کرده بود، به وعده خود عمل کرد.

مشکل اصلی اینجاست که آغاز دشمنی ریاض و تلاش برای ایجاد هرج و مرج در داخل ایران قبل از سخنان بن سلمان بوده و تا کنون ادامه داشته است. تنها یک سال قبل از اظهارات بن سلمان، ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در نشست منافقین در پاریس حضور یافت و مهمان ویژه آنها بود و در سخنرانی خود گفت که دولت ایران باید عوض شود.

در عین حال برخی با اشاره به سخنان سال گذشته بن سلمان مبنی بر لزوم همکاری با ایران و اینکه ایران کشوری همسایه است و باید با آن کار کرد، معتقدند که ریاض قصد دارد سیاست خصمانه خود را کنار بگذارد و ناآرامی های اخیر بر خلاف این موضوع را نشان داد.

اما نکته قابل توجه این است که دولت سعودی به این نتیجه و نتیجه احمقانه رسید تا امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار گروهک تروریستی منافقین برای حمله به جمهوری اسلامی قرار دهد. طی سال‌های حضور ترکی الفیصل در اجلاس منافقین در پاریس، رسانه‌ها و اقشار مختلف از روابط گسترده ریاض و منافقین صحبت کرده‌اند و نماد این همکاری در حوزه عملیات روانی، ایران اینترنشنال است. شبکه تروریستی

مسعود خدابنده از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق و رئیس تیم دفاعی مسعود رجوی در مصاحبه ای در اول شهریور امسال علیه شبکه تلویزیونی بین المللی ایران و گروهک مجاهدین خلق افشاگری کرد. .

وی گفت: شبکه بین الملل ایران شبکه ناشناخته ای نیست، من با برخی از آنها رابطه دارم. این شبکه که متعلق به شرکت وی بود، برنامه مجاهدین خلق را پخش می کرد. وضعیت عربستان سعودی به گونه ای است که پول نفت این کشور باید به غرب بازگردد. حالا چه در قالب شبکه بین المللی ایران و چه حتی در قالب اعزام دانشجو. عربستان سعودی دانشجویان را به لندن می فرستد و ماهیانه 5000 پوند به آنها می دهد، اما آنها اجازه ندارند آن 5000 پوند را پس انداز کنند، آنها باید آن را در لندن خرج کنند. این بدان معناست که پول باید برگردانده شود.”

مسعود خدابنده در ادامه رابطه سه گانه عربستان، سازمان مجاهدین خلق و شبکه بین المللی ایران را افشا می کند و می گوید: «از 2 ماه پیش مجاهدین هزینه هایی را که برای نمایش محتوای خود در جستجوی گوگل می پرداختند، حذف کردند. با تصمیم عربستان و به ویژه ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان، شبکه ایران اینترنشنال به بازو و زبان تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق تبدیل شد.

در همین راستا نشست سالانه سازمان مردمی مجاهدین (منافقین) در سال 2013 به صورت زنده از شبکه بین الملل ایران در آلبانی پخش شد، همچنین این شبکه سعودی پس از حمله تروریستی گروه اهوازی به نیروهای مسلح رژه رفتند. 31 سپتامبر 2017 در اقدامی غیرحرفه ای که مصداق تبلیغات این تروریسم است، تریبون خود را به صورت زنده در اختیار تروریست هایی قرار داد که ساعاتی قبل چندین زن و کودک بی گناه حاضر در مراسم را به گلوله بستند. زمانی که آنتن این شبکه در اختیار سخنگوی گروهک تروریستی مسئول واقع شد، اجساد خونین مردم ایران به طور کامل از کف خیابان جمع آوری نشد و وی از طریق این شبکه مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت!

در پایان لازم به ذکر است که بن سلمان در سال ۲۰۱۷ در یک سخنرانی گفته بود که اجازه نمی دهد جنگ به عربستان کشیده شود. تنها چند ماه پس از این سخنان، توازن قوا در جنگ یمن برقرار شد و غرش موشک‌ها و پهپادهای یمنی بر فراز آسمان عربستان سعودی و تاسیسات نفتی آرامکو آغاز شد و یمنی‌ها به اعماق خاک عربستان رفتند. که جهان را شوکه کرد و این حملات بدترین ضربه به سعودی ها بود و ریاض را مجبور به پای میز مذاکره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید