هدف تسلیحات از طریق اقدامات مختلف به تعویق انداختن انتخابات است

هیات رئیسه اتاق بازرگانی روز گذشته طی نامه ای به وزیر صمت 4 نفر از اعضای انجمن نظارت بر انتخابات مجلس ایران را معرفی و خواستار معرفی نماینده دولت به این انجمن شدند. در عین حال برخی از اعضای اتاق بازرگانی این اقدام را غیرقانونی می دانند که به منظور جلوگیری از روند برگزاری انتخابات ریاست اتاق ایران صورت گرفته است.

به گفته حسین میرمحمد صادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات مجلس دهم، انتخابات رئیس خانه ایران قرار است در روز اول بهمن ماه برگزار شود و آخرین مهلت ثبت نام نامزدها تا 22 آذرماه است. . اما از دیروز هیات مدیره اتاق بازرگانی با ادعای تغییر اعضای انجمن نظارت بر انتخابات خواستار تعویق انتخابات و محکومیت مجدد است.

سیدحمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص واگذاری انجمن نظارت بر انتخابات به اتاق بازرگانی ایران، گفت: این امر به هیچ وجه قانونی نیست. اما وزیر صامت به عنوان رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات این پیشنهاد را نپذیرفت. زیرا برای هر انتخاب، یک انجمن مشاهده ایجاد می شود; در حال حاضر با توجه به مشکل ایجاد شده در انتخاب رئیس اتاق بازرگانی و ناتمام ماندن انتخابات، وظیفه به نتیجه رسیدن انتخابات اتاق بازرگانی همچنان بر عهده انجمن نظارت بر انتخابات تشکیل شده قبلی است.

هدف تسلیحات از طریق اقدامات مختلف به تعویق انداختن انتخابات است

وی افزود: به طور کلی انتخاب اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی بر عهده رئیس اتاق است نه هیئت رئیسه. بنابراین، از آنجایی که اتاق بازرگانی در حال حاضر رئیس ندارد، هیچ کس نمی تواند 4 عضو انجمن را تعیین کند. واقعیت این است که برخی تلاش می کنند زمان برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی را به تعویق بیاندازند تا بتوانند به نفع رهبری اتاق بازرگانی تصمیم قضایی بگیرند.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، صلاح ورزی علاوه بر ثبت نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بر اساس اطلاعیه قبلی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، تغییر کانون فعلی را نیز دنبال می کند. رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران در این زمینه می گوید: آگهی ثبت نام مجدد جدید منتشر شده کاملاً غیرقانونی است; زیرا تا زمانی که وزارت حریم خصوصی نماینده خود را معرفی نکند، این انجمن مجاز به شروع فعالیت نیست. اما در شرایط فعلی انجمن جدید اطلاعیه ثبت نام مجدد منتشر کرده و به زودی تاریخ انتخابات و غیره را اعلام خواهد کرد.

حسینی ادامه داد: نامه محرمانه ای برای معرفی نماینده برای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی به وزارتخانه ارسال شد. وزیر صلح نیز در این رابطه به نامه منتشر شده اعتراض کرده است.

آیا دبیر اتاق نظارت بر انتخابات ایران برکنار شده است؟

یکی از اعضای اتاق بازرگانی در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر برکناری دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: هیچکس نمی تواند سنجابی را از سمت خود اخراج یا عزل کند و انجمن نظارت بر انتخابات همچنان ادامه دارد. جلسات اما ظاهرا عده ای به دنبال لغو کارت بازرگانی سنجابی برای جلوگیری از حضور وی در مجمع نظارت به بهانه عدم عضویت در اتاق بازرگانی هستند.

وی تصریح کرد: نامه ای به قسمت های مختلف برای امضا ارسال شد مبنی بر اینکه برخی از اعضا مانند حاجی حسینی و سنجابی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هستند و نمی توانند در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق حضور یابند. انجمن ناظران انتخابات نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره منصوب شد و تنها اخطار این بود که اعضای ناظر انتخابات نباید کاندیدای پست انتخاباتی باشند.

حسینی در نهایت ابراز داشت: عده ای با روش های توهین آمیز و مقابله ای به دنبال خنثی کردن روند انتخابات اتاق بازرگانی ایران هستند تا بتوانند برای ریاست زهراورزی اقدام کنند. اما آنها نمی توانند کاری انجام دهند.