هر روز پای مربی کروات خالی می شود

گفته می شود در مرحله اول کمیسیون باید در انتخاب سرمربی تیم های ملی جوانان و نوجوانان کمک کند. از دیگر وظایف این کمیسیون بررسی وضعیت تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان است. آنچه طی روزهای گذشته باعث تعجب هواداران تیم ملی در مورد دستور اعضای کمیسیون فنی شده است، سرنوشت دراگان اسکوچیچ است.

ترکیب کمیته فنی کاملا ضد شوک است. به غیر از مرتضی محصص که در جریان انتخاب اسکوچیچ در فدراسیون حضور داشت و بعدا به شدت از سرمربی کروات دفاع کرد و نادر عزت اللهی که قبل از حضور در کمیته فنی هیچ اظهار نظری در مورد سرمربی نداشت و جایگاه واقعی او مشخص نیست. دیگران یا آشکارا مخالف اسکوچیچ هستند یا نظر مثبتی نسبت به او ندارند.

ابراهیم کاسم پور، ملی پوش سابق از جمله کسانی است که نتایج سرمربی کروات را به خلاقیت بازیکنان نسبت می دهد. او در گفت و گو با اسکوچیچ گفت: ممکن است خیلی ها از من انتقاد کنند که مقابل اسکوچیچ هستم، اما فکر می کنم اسکوچیچ شخصیت خوب، محکم و آرامی است و این یک لحظه مثبت برای او است، اما واقعیت این است که نتیجه نمی تواند باشد. او به نام آنها نامگذاری شد و باید خلاقیت و ضریب هوشی بازیکنان را در نظر گرفت.” او همچنین پس از اولین باخت ایران در مقدماتی جام جهانی به کره جنوبی گفت که تیم کره با ما وسط بازی می کند!

پرویز مظلومی، یکی دیگر از اعضای کمیته گزینش فنی، اسکوچیچ را نتیجه یک باند مافیایی در فوتبال دانست و انتخاب او را توهین به فوتبال ایران و مربیان ایرانی دانست. مظلومی در یک برنامه تلویزیونی گفت: بیایید با هم صادق باشیم. چرا نمی گوییم این انتخاب بر چه اساسی است؟ ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران. شوخی نیست! مربی ای را استخدام کردید که هدایت تیم دسته اولی را برعهده داشت. کی سرمربی تیم ملی می شود؟ چگونه می توان این را جذب کرد؟ با انتخاب اسکوچیچ فوتبال را نادیده گرفتید. اومدی دروغ گفتی گفتی انتخاب ما مربی ایرانی است. به فوتبال ایران و مربیان ایرانی توهین کردید.

آقای اسکوچیچ از زمانی که خانه را ترک کرده است در کشورش بازی نکرده است. دلال بازی در این فوتبال چیست؟ مظلومی به اسکوچیچ گفت: «مردم آبادان چه گناهی کردند؟» گفت: «تو آمدی به این حرفه ها دروغ گفتی که من بیماری قلبی دارم و دخترم فلانی است. آنها تو را زنده کردند، اما تو آنها را نابود کردی». مظلومی در ادامه با حمله به فدراسیون افزود: آن وقت مدیران فدراسیون تیم ملی را به چنین فردی می دهند؟ آیا به او پاداش می دهند؟ چه کسی مسئول است؟ چه کسی این فوتبال را اداره می کند؟ نمی دانم در این فوتبال مافیایی وجود دارد یا نه؟

عسگر، فرماندار روستا، یکی دیگر از منتقدان ثابت اسکوچیچ در سال گذشته بوده است. فرماندار روستا بارها به اظهارات اسکوچیچ واکنش منفی نشان داده است. این یکی از جملات مهاجم سابق تیم ملی برای سرمربی کروات است: «امید زیادی نداریم که او بتواند در تیم ملی قهرمان شود. «کسانی که این مربی را آورده اند باید نماینده داشته باشند تا اگر تیم ملی به مشکل بخورد بعداً دنبال جواب باشیم. وی در ماجرای درگیری طارمی و اسکوچیچ با ترجمه نادرست مصاحبه اسکوچیچ در رسانه های فارسی این ماجرا را نادیده گرفت و گفت: اسکوچیچ در حضور در تیم ملی لیگ آزادگان کوتاهی نکرد.

حمید استیلی که اکنون سرپرستی تیم ملی را برعهده دارد، هرگز مخالفت مستقیمی با حضور اسکوچیچ در سکان هدایت تیم ملی نداشته است، بلکه بارها با تند و کنایه در این باره اظهار نظر کرده است. در ماجرای سوء تفاهم طارمی و اسکوچیچ، او طرف تیم ملی را گرفت و به اسکوچیچ حمله کرد. استیلی همچنین اظهارنظرهای مثبت درباره دراگان را بعد از چهار پیروزی متوالی در دور اول با اسکوچیچ در انتخابی تیم ملی مبتذل و احساسی خواند و گفت: این چهار مسابقه نمی تواند معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد اسکوچیچ باشد. بازیکنان و نزدیکان تیم بهتر می توانند نظر بدهند. ما نمی توانیم مثل مردم عادی صحبت کنیم. بحرین و عراق از نظر فنی به ما نزدیک نیستند، اما با نتایج دورتر، حساسیت و نگرانی زیادی ایجاد شده است.

کاسمپور، فرماندار روستا، مظلومی و استیلی با نزدیک شدن به فدراسیون و گرفتن موقعیت، مواضع خود را نسبت به اسکوچیچ تنظیم کردند. کاسمپور 24 فروردین پس از نشستن بر صندلی کمیته فنی فدراسیون گفت: اسکوچیچ بیشتر از هر مربی دیگری درباره مربیان و بازیکنان تیم ملی می داند. ما وقت نداریم و اسکوچیچ مدت زیادی است که در تیم ملی حضور دارد. “تغییر در این شرایط بسیار سخت است و ما باید فکر و تصمیم گیری کنیم.” مدیری که گفت نظرات قبلی نظر شخصی او بوده و اکنون باید در کمیته فنی مطرح شود. «حمید استیلی که سال گذشته هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، اخیراً به طور غیرمستقیم از اسکوچیچ حمایت کرده است. با این حال پرویز مظلومی که معتقد است اسکوچیچ در نتیجه انتخاب مافیا روی نیمکت تیم ملی می نشیند، چند روز قبل از حضور در کمیته فنی سرمربی تیم ملی گفت که شایسته نشستن روی نیمکت تیم ملی است اما من موافقم. جانشین من سرمربی تیم ملی هستم.

علیرغم اظهارنظرهای اخیر اعضای کمیته فنی در رابطه با پیوستن به فدراسیون و با توجه به اینکه نظر صادقانه این افراد “عدم کفایت اسکو چ i چ برای تیم ملی” است، به نظر می رسد شرایط برای سرمربی تیم ملی باشد. سخت تر تراز می شود. سخنگوی فدراسیون خودخوانده می گوید اسکوچیچ گزینه نهایی تیم ملی برای جام جهانی است. حمید سجادی وزیر ورزش نیز می گوید اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. اما از سوی دیگر هر روز خبرهایی مبنی بر مذاکره یک نفر با مربیان دیگر به گوش می رسد و رئیس فدراسیون تمامی مخالفان اسکوچیچ را طی دو سال گذشته در گروهی به نام «کمیسیون فنی» جمع کرده تا در این باره اظهار نظر کند. ادامه همکاری تیم ملی

دیدگاهتان را بنویسید