هر زمان که ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه قرار می گرفت، توطئه توسط دشمن طراحی می شد


ساعت: 16:55
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920819

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد مرکزی آموزش کارکنان فعال:

سردار سپهر با نگاهی به ابعاد مختلف فتنه ها در هر زمان گفت: هرگاه ایران در خط اقتدار و اقتدار، تعالی، توسعه و پیشرفت قرار گیرد، دشمن فتنه ای را طراحی و مورد حمله قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیراز سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر جانشین ستاد کل نیروهای مسلح امروز جمعه 18 دی ماه در مراسم بزرگداشت حماسه 18 دی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، به ابعاد آن اشاره کرد. فتنه 88 و اشتراکات آن با ناآرامی های اخیر گفت: هرگاه ایران اسلامی در قله اقتدار و اقتدار، دستاورد و پیشرفت عالی قرار گرفت، دشمن ناآرامی ایجاد کرد و حمله کرد.

وی با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 3 رکن امامت امت، دین و معنویت به پیروزی انقلاب، صلابت نظام، پیشرفت و موفقیت های پیش روی ما کمک کرد، تصریح کرد: اینها 3 رکن در تحقق تمدن های توحیدی نقش اساسی و تعیین کننده دارد و هرگاه این ارکان با انسجام و استحکام در کنار هم قرار گیرند، توفیق بزرگی نصیب ملت های توحیدی می شود.
سردار سپر با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش زیادی برای تخریب این ستون ها داشته اند، افزود: مطالعه تاریخ و درس آموزی از حوادث آن برای ادامه راه انقلاب و نظام اسلامی ضروری است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم تبیین و تبیین ابعاد و منشأ حوادث و اغتشاشات اخیر و وجوه مشترک آن با اغتشاشات سال 88 تاکید کرد و افزود: در سال 88 ادعای تقلب توسط برخی از نامزدهای ریاست جمهوری ایجاد شد. شورش در کشور، ادعای پیروزی قبلی وی همچنین به نهایی شدن شمارش آرا و تایید نهادهای مسئول اشاره کرد و در این قیام شاهد برنامه ریزی دقیق دشمنان خارجی و ضدانقلاب داخلی بودیم. برخی از خواص بی دقت و بدون تجزیه و تحلیل.

وی با بیان اینکه 85 درصد مردم در این دوره از انتخابات شرکت کردند و پیروزی بزرگی با حضور مردم به نمایش گذاشته شد، گفت: دشمنان با آسیب دیدگی این پیروزی را پذیرفتند.
سردار سپهر در لداماه اظهار داشت: قیام 88 محصول اختلاف دو جریان سیاسی در کشور نبود، بلکه این قیام محصول تقابل ضد انقلاب و انقلاب بود. محصول تقابل دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.

این مسئول نتمی در خصوص بازیگران فتنا 88 گفت: در اظهارات مسئولان وقت وزارت اطلاعات چند گروه در شکل گیری و تداوم این فتنه دخیل بوده اند. دسته اول روی آمریکا، انگلیس، اسرائیل با تمام اسناد موجود متمرکز بود. دسته دوم ضدانقلاب داخلی سلطنت طلبان و منافقین، جنبش مسلمانان مبارز، بنی صدر و… بودند و دسته سوم افرادی بودند که اپوزیسیون را جایگزین ادبیات خود کردند و مخالف جریان ناب انقلاب اسلامی بودند. البته دسته چهارم جاهلان بودند و دسته پنجم جریاناتی مثل بهائیت و فرقه هایی مثل خجتیه.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود علت بزرگداشت سالروز 18 دی و برپایی راهپیمایی در آن روز را دلیل اصلی شکست دشمنان در این جنگ گسترده عنوان کرد و عنوان کرد: حماسه 9 دی. 2018 پیروزی اسلام و انقلاب در برابر همه جریانات کفر، نفاق و دشمنان داخلی و خارجی بود. آگاهی و بصیرت در 9 مارس که خود به خود شکل گرفت، بالاتر از 31 اسفند است.

جانشین رئیس کل نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: در خنثی سازی این فتنه، رهبری و امامت در کنار ارکان دین، معنویت و اسلام قرار گرفت و میزان وفاداری مردم و امت اسلامی به نظام بود. مصمم شد و مقبولیت و حقانیت نظام بار دیگر ثابت شد.

سپر ادامه داد: غربی ها تشخیص دادند که این بار اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی با تمام قوا نشان داده شد و اعلام کردند که ما شکست خوردیم و شکست آنها برای محماسه است. نقش لاینفک رهبری و لزوم تلاش مجاهدانه مردم و نظام برای توجه به ارزش‌ها و پاسداری از انقلاب از جمله درس‌هایی بود که حماسه 18 دی به ما آموخت.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در فتنه 88 تمامی شبکه های خارجی و سفارتخانه های دشمنان در ایران و عناصر مرتبط که توسط شبکه ها و دستگاه های امنیتی در ستادهای برخی از کاندیداهای انتخاباتی مستقر و بعداً دستگیر شدند، فعال بودند. اینها جزو نقش هایی بود که داشتند و دوقطبی هایی که می خواستند در کشور ایجاد کنند.

وی همچنین با بیان اینکه قیام 88 در سطح بین المللی باعث تهدید، تحریم و تصویب قانون تحریم جامع دولت آمریکا علیه ایران شد، گفت: این قیام باعث شد تا قطعنامه 2929 شورای امنیت علیه ما صادر شود. زمانی که این شورش شکل گرفت، تحرکات ضد ایرانی تحریم ها را افزایش داد و اوج تحریم های ما بعد از قیام 88 بود.

سپهر گفت: دشمنان ایران را در نهادهای بین المللی بدنام کرده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای ایجاد مماشات در ایران فراری داده اند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به شباهت های فتنه امسال با سال 1387 اشاره کرد و گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا با بصیرت و جهاد تبین توضیح دهیم که چرا اتفاقات امسال رخ داده و اتفاق افتاده است. در مسیر اقتدار، کمال و پیشرفت، دشمن شروع به حمله به ما کرده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه روی کار آمدن دولت سیزدهم انقلابی در کنار سایر قوا و اطاعت از رهبری، انقلاب و نظام را در یک پرواز بزرگ کمال قرار داده و دشمنان از آن هراس دارند و این حادثه را برای ما به وجود آورده اند. : آمریکا در این حادثه در یک جنگ رسانه ای بین المللی به دیوارها و ذهن جوانان ما حمله کرد و عده ای از جوانان را تسلیم فریب و تهمت های آنان کرد.

سپر خطاب به پدران و مادران، سخنرانان، معلمان و اساتید گفت: به فکر فرزندانمان باشیم و به دنبال دشمنی باشیم و با بصیرت، عمق مشکلات را برای خود بیاموزیم. جوانان ما در این حادثه نیازمند راهنمایی و جهاد تبیینی هستند و جهاد تبیینی از وظایف رهبری است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حوادث اخیر یک تضعیف جهانی بوده است که در یک سو کشورهای اروپایی و غربی و در سوی دیگر کمونیست ها و ضدانقلاب و قومیت ها بودند. گروه‌ها و همه جریان‌های مخالف و امت اسلامی در کفش دیگر، اما ما در این دنیا پیروز خواهیم شد.
سپر با بیان اینکه در این جریان شاهد اقدامات دشمنان در برابر این حادثه هستیم، گفت: آمریکا قابل اعتماد نیست اما عده ای به بزرگان کشور نامه نوشتند و از رهبری و مسئولان خواستند تا آمریکا با آمریکا کنار بیایند. با توافقات موافق نیست آیا عمل کرده است؟ اگر ما تسلیم آمریکا شویم، آیا آمریکا به تعهدات خود عمل خواهد کرد؟ آیا می توانیم با آمریکایی ها آشتی کنیم، آنها برای نابودی و انقلاب ما برنامه دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید