هر ساعت 2 فوت و 29 مجروح در جاده ها / در صورت عدم ارتقای ایمنی و کیفیت، شماره گذاری متوقف می شود.


ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817955

فرمانده انتظامی راهور ناجا با انتقاد از اینکه در صنعت خودرو اصلا وضعیت خوبی نداریم، گفت: اگر خودروسازان ایمنی و کیفیت خودروها را ارتقا ندهند، شماره گذاری خودروها متوقف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا شنبه شب در جلسه شورای استانداری اصفهان گفت: 54 میلیون راننده دارای گواهینامه و 38 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که 35 درصد خودروهای کشور فرسوده هستند. “

وی با بیان اینکه 80 درصد ناوگان عمومی کشور فرسوده است، افزود: 12 میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که از این تعداد 10 میلیون و 500 هزار دستگاه فرسوده است که بخشی از آن به دلیل تحریم ها و برخی به دلیل مدیریت است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات راهور در حوزه تصادفات است، گفت: 30 سازمان در تصادفات دخیل هستند اما 8 سازمان شامل پلیس راه، امداد و نجات، اورژانس، بیمارستان ها و هلال احمر کلید دارند. نقشی برای بازی کردن.»

وی با اشاره به اینکه حاکمیت، قوانین و مقررات، عامل انسانی، جاده و مسیر تصادفات 5 عامل اصلی هستند، خاطرنشان کرد: خسارات ناشی از تصادفات 8 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. 9 تا 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود.

هادیان فر در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 17 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 360 هزار نفر مجروح شدند که 15 تا 25 درصد از آنها معلول و قطع نخاع شده اند. خسارت در حوزه فجایع بسیار مادی و معنوی است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین خوب است اما بازدارنده نیست، افزود: 236 هزار کیلومتر از جاده های کشور طولانی است و 5 هزار و 200 نقطه در کشور داریم و حدود 38.5 درصد حوادث در این نقاط رخ می دهد، نبود روشنایی کامل، اختلاف سطح. «آسفالت آسیب‌دیده یکی از مشکلات جاده‌ها و تصادفات است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه علائم هشدار دهنده در شبانه روز باید مردم را راهنمایی کند، خاطرنشان کرد: 30 درصد تصادفات در جاده های کشور رخ می دهد و 70 درصد فوتی ها مربوط به جاده هاست. 180 هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی داریم اما راه های روستایی فقط آسفالت است و ایمنی مثل گاردریل وجود ندارد.

وی گفت: بیش از 5000 میلیارد تن برای رفع نقاط اضطراری مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم این مهم محقق شود تا بتوانیم نقاط اضطراری را اصلاح کنیم.

هادیان فر با انتقاد از اینکه اصلا در صنعت خودرو وضعیت خوبی نداریم، گفت: خودروی ملی نداریم، خودروی چینی داریم. اگر خودروی ملی داشتیم قیمت خودرو در کشور نباید افزایش یابد تعداد خودرو ممنوع است.

وی با بیان اینکه امسال ترافیک افزایش یافته و 48 درصد رشد ترافیک داریم، اضافه کرد: بیشترین تردد مربوط به دو روز گذشته است که به طور میانگین بالغ بر 2.5 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هر ساعت 2 فوتی و 29 نفر در جاده های کشور مجروح می شوند، خاطرنشان کرد: 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرستان های نامساعد رخ داده که 431 نفر در طرح پلیس نوروزی وی کشته و 8 هزار نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید