هر مکتبی برای خود پایگاهی توضیحی می شود


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912662

توانا بیان کرد: راهبرد ما این است که بتوانیم در هر مدرسه بیش از گذشته و حول محور تبیین بین کارکنان مدرسه و دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم که هر مدرسه برای خود پایگاه تبیین باشد و نیازی به آن نباشد. یک استاد از خارج برای بازدید از مدارس.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس توانا مسئول بسیج دانشجویی فارس در گفت و گو با شیرازه اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در اواخر دهه 1400 در خصوص جهاد تبیین، یکی از مهمترین راهکارهای بسیج دانشجویی مقابله با جهاد تبیین و ایجاد امید.

وی افزود: به همین دلیل سعی شده مطالبی در قالب الگوهای مختلف چه از نظر محتوا و چه از نظر موضوعی در دروس و دروس به ویژه دوره دستیاری استانی و برنامه هایی مانند لیگ های مناظره، نشریه به دانش آموزان ارائه شود. تولید و رسانه های مکتوب و مجازی نیز با همت دانش آموزان انجام شد و در قالب توانمندسازی دانش آموزان مهمترین اتفاقی که می افتد دوره همیاران استانی است که در 4 حوزه دانش، بینش، مهارت و معنویت با دانش آموزان است. دبیرستان دوم در طول سال کار انجام شده است.

این مسئول گفت: یکی دیگر از برنامه ها طرح های آموزشی پیوند مدرسه، مسجد و خانواده است و در این راستا طرح شهید بهنام محمدی، طرح شهید مهرداد عزیزالهی و طرح شهید محمد حسین فهمیده در سه مرحله در استان اجرا می شود. سه رکن تعلیم و تربیت و شاهد اقدامات خوبی با حضور معلمان خود در مدارس باشیم.

توانا تصریح کرد: همانند دو سه سال گذشته موضوع کمک آموزشی به دانش آموزان در قالب طرح توکاد انجام شد و امسال بیش از 15 هزار بسته لوازم التحریر با مشارکت دانش آموزان، خیرین تهیه و در دسترس قرار گرفت. ، اداره کل آموزش و پرورش و سپاه دانش آموز نیازمند قرار می گیرد

وی بیان کرد: در بحث شهدای دانش آموز به ویژه شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اقدامات خوبی انجام شد و سه شهید دانش آموز علی اسفار، لری گوئینی، محمدرضا کشاورز و آرشام سراداران تغییر چهره دادند. در این ایام مدرسه نیز در قالب کمپین رفیق شهیدم سعی در اجرای این کمپین ها در سطوح مختلف مدرسه، شهرستان و استان داشتیم و شاهد مشارکت پرشور دانش آموزان در این طرح بودیم.

مسئول بسیج دانش آموزی فارس تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر جهاد تبیینی که در سطح مدارس داشتیم بیش از گذشته شده است و به دنبال ایجاد یا افزایش گفت و گوی درون مدرسه ای و گفت و گوی دانش آموزان در بین خود هستیم. بستری ایجاد کنید که بیشتر از گذشته، دانشجویان بتوانند در مورد مسائل روز با یکدیگر صحبت کنند و در مناظره های روز شرکت کنند، آن را دیدند و این اساتید تاریخ انقلاب اسلامی را توضیح دادند.

توانا گفت: لیگ علمی پایا با حضور بیش از 6 هزار تیم دانش آموزی در استان برگزار شد و ابعاد مختلف طراحی شد و شاهد نقش آفرینی دانش آموزان با نگاه جهادی و خدمت رسانی پیرامون مسائل مدرسه بودیم.

این مسئول بیان کرد: ما امسال دو رویکرد داریم و همچنان به ارج نهادن به شهدای دانش آموز به ویژه سه شهید دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و موضوع جهاد، تبیین و امید آفرینی با همان الگوی گفته شده ادامه می دهیم و این امر ماست. استراتژی . اینکه بتوانیم در هر مدرسه ای بیش از گذشته و حول محور تبیین رابطه ای بین کارکنان مدرسه و دانش آموزان برقرار کنیم که هر مدرسه را برای خود پایگاهی توضیحی قرار دهد و نیازی به بازدید استاد از بیرون از مدارس نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید