هر کیلو مرغ 43 هزار و 50 تن به دست مصرف کننده می رسد/ بسیاری از اصناف مرغ را ارزان تر از قیمت مصوب می فروشند.


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877309

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید در استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود تکانه های قیمتی و رکود خرید در بازار طیور به تدریج کاهش یابد و بازار به روال قبلی خود بازگردد. افزایش یا کاهش قیمت مرغ در حال حاضر مشخص نیست و قیمت ها به شرایط بازار بستگی دارد، اما به نظر نمی رسد قیمت ها تا اواسط جولای تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید محمدنژاد در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص وضعیت بازار مرغ گفت: با اوج گیری قیمت مرغ در روزهای اول خرید مرغ در اصفهان کاهش چشمگیری داشت و به نظر می رسد تنها حدود 10 درصد مردم مرغ خرید کرده اند.

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید اصفهان افزود: اگر قیمت مرغ به چند دلیل به زیر نرخ مصوب رسید از جمله بسیاری از مردم مرغ مورد نیاز خود را قبل از لغو ارز ترجیحی با قیمت قبلی ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن خریداری کردند. نیازی به خرید مرغ پس از افزایش قیمت نیست که دلیل آن کاهش تقاضا است.

وی بیان کرد: اوایل خرداد به دلیل اینکه مردم توان خرید مرغ را نداشتند، تقاضا کاهش یافت و برخی اتحادیه ها مجبور به فروش مرغ با قیمتی کمتر از قیمت مصوب شدند و قیمت هر کیلوگرم مرغ به 40 هزار جلد کاهش یافت.

محمدنژاد اذعان داشت: تا یک ماه پیش برخی از مغازه‌های استان اصفهان فقط یک بار در هفته و برخی پرندگانی که روزانه 200 کیلوگرم سفارش می‌دادند در اوایل خرداد تنها 50 کیلوگرم در روز سفارش می‌دادند. البته، و فروشگاه ها مرغ خود را یک روز در میان سفارش می دهند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود به تدریج تکانه های قیمتی و رکود در بازار مرغ کاهش یابد و بازار به روال گذشته بازگردد. حذف ارز ترجیحی و ترویج یارانه ها، افزایش یارانه ها کار درستی بود، اما باید هر دو بهتر اطلاع رسانی شود و قیمت ها به تدریج افزایش یابد تا بازار را تحت فشار قرار ندهد، البته باید به همه مردم یارانه داده شود.

نایب رئیس اتحادیه گوشت سفید در اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از مرغ فروشی های اصفهان اکنون اجناس خود را از استان های شمالی یا لرستان حمل می کنند که قیمت مرغ نسبت به اصفهان کمتر است. البته مرغ خریداری نشده در استان به کشورهای دیگر صادر نمی شود اما شرکت دام و طیور این مازاد را فریز می کند.

وی اعلام کرد: ماه گذشته 42 هزار و 600 تن مرغ به ازای هر کیلوگرم به کشتارگاه، 43 هزار و 300 تن به واحدهای صنفی و 45 هزار و 900 تن به مصرف کننده می رسید اما اکنون 28 هزار تن به ازای هر کیلوگرم مرغ برای کشتارگاه، 40 هزار و 600 تن به کشتارگاه می رسد. واحدهای وابسته و 43000 و 50 جلد به دست مصرف کننده می رسد.

محمدنژاد با تاکید بر تخلفات واحدهای صنفی تصریح کرد: پس از افزایش قیمت مرغ، نه تنها تخلفی از سوی واحدهای صنفی صورت نگرفت، بلکه بسیاری از آنها مرغ را با قیمتی کمتر از مصوبه به فروش رساندند.

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: افزایش یا کاهش قیمت مرغ در حال حاضر نامشخص است و قیمت ها به وضعیت بازار بستگی دارد، اما به نظر می رسد تا اواسط تیرماه تغییری در قیمت ها نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید