چرا مرغ و گوشت با قیمت مناسب به دست مردم نمی رسد؟ / روزانه 30 تا 40 تن مرغ تولیدی کردستان از استان خارج می شود

ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780291

بسیاری از مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز انسان در ماه گذشته روند افزایشی داشته است به طوری که قیمت گوشت مرغ از 24 هزار و 900 تن در هر کیلوگرم به 31 هزار تن تغییر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، مشاهدات خبرنگاران ما حاکی از آن است که قیمت بسیاری از کالاهای اساسی همچنان نقطه به نقطه و روز به روز در حال افزایش است و در همین راستا برخی کارشناسان و تجار پیش بینی می کنند تا پایان سال قیمت ها و قیمت های بعدی افزایش یابد. شتاب رو به جلو است

بسیاری از مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز انسان در ماه گذشته روند افزایشی داشته است به طوری که قیمت گوشت مرغ از 24 هزار تن به 900 تن در هر کیلوگرم به 31 هزار تن تغییر کرده است.

مجوز صادرات 3000 راس دام برای استان کردستان صادر شد

خالد جعفری معاون استاندار کردستان گفت: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ نسبت به سایر کالاهای موجود در بازار کمتر است.

وی با بیان اینکه کردستان از معدود استان های کشور است که قیمت مرغ در آن تجمیع شده است، افزود: اما تفاوت قیمت گوشت قرمز در استان کردستان نسبت به سایر استان ها به دلیل کیفیت بالای گوشت در کردستان است. “

جعفری گفت: با توجه به شرایط جوی مراتع از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند و در نتیجه کشاورزان با کمبود علوفه مواجه بودند که برای تامین علوفه مورد نیاز کشاورزان نیاز است.

وی با بیان اینکه مجوز صادرات 3000 راس دام به استان کردستان صادر شده است، افزود: با گوشت گوسفندی در استان مشکلی نداریم زیرا در خود استان تولید می شود.

جعفری گفت: ملاک قیمت گوشت سفید و قرمز برای ما تنها مرکز آماری کشور است زیرا ممکن است این قیمت ها در نقاط مختلف کشور متفاوت باشد.

b35abd70 c56e 4614 a523 721f869a448d خبر خاکستری

افزایش 80 درصدی کشتار مرغ در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال 13 میلیون و 88 هزار قطعه مرغ به وزن دو کیلوگرم در کشتارگاه های استان کشتار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است. .

محمد فرید ساپری گفت: ستاد تنظیم بازار بخش کشاورزی به منظور تنظیم بازار و تامین نهادهای اصلی استان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ششم آبان ماه 204 هزار تن دام در استان توزیع شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال برای واحدهای دامی استان 121 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان برای حداقل 45 روز دام مواد اولیه تامین می کند که حداقل 33 درصد آن با ارز دولتی تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال بیش از 26 میلیون قطعه جوجه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ جوجه کشی در شهریور 10 درصد و در مهرماه 3 درصد افزایش یافته است، گفت: نرخ جوجه کشی در آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

اسپاری افزود: میزان جوجه ریزی در کشور 776 میلیون است که سهم استان کردستان از این میزان 3.3 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه کردستان با تولید گوشت سفید مشکلی ندارد، گفت: کشور به طور متوسط ​​115 میلیون قطعه مرغ تولید می کند که این رقم در شهریور ماه در استان 107 میلیون تن است. کمتر از میانگین کشوری

اسپری گفت: قیمت فعلی مرغ در استان کردستان بین 7 هزار تا 7 هزار تا 200 تن است.

وی با بیان اینکه امسال 13 میلیون و 88 هزار قطعه مرغ به وزن دو کیلوگرم در کشتارگاه های استان کشتار شد، افزود: به طور میانگین ماهانه حداقل 2 هزار و 900 تا 4 هزار و 100 تن مرغ در استان کشتار می شود.

91c1a408 2807 4db3 a00b 9340e7626ce3 خبر خاکستری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان کشتار مرغ از ابتدای امسال تا ششم آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین گوشت قرمز برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: در تولید و توزیع گوشت قرمز به جز بازار سنندج در سایر نقاط استان با مشکلی مواجه نیستیم.

ساپری گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما تامین دام است چرا که قصابان دام های خود را از استان های دیگر تامین می کنند.

وی گفت: روزانه به طور متوسط ​​65 راس دام سنگین در کشتارگاه کشتار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: هم اکنون روزانه 75 تن گوشت گرم وارد بازار سنندج می شود که 25 تن آن بیش از نیاز است.

وی افزود: بازار مرغ در استان کردستان به تعادل و ثبات لازم نرسیده اما همچنان ارزان ترین پروتئین کشور است.

قاچاق مرغ در کردستان مشهود است

استاندار کردستان گفت: قاچاق مرغ در استان کردستان مشهود است چرا که روزانه 30 تا 40 تن مرغ تولیدی در استان از استان خارج می شود.

باخمن مرادنیا گفت: عرضه زیاد دام های کم نور در کشتارگاه ها نشان می دهد که مردم در این زمینه تحت فشار هستند.

وی با بیان اینکه ادامه این روند می تواند برای کردستان در نیمه دوم سال در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز مشکلاتی ایجاد کند، افزود: باید تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه های آینده اندیشیده شود. .

استاندار کردستان با بیان اینکه مرکز آمار کشور ملاک گرانی گوشت در استان کردستان است، گفت: قاچاق مرغ در استان کردستان مشهود است زیرا 30 تا 40 تن گوشت مرغ تولیدی در استان فراتر می رود. استان.

وی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از قاچاق مرغ در استان تصمیمات لازم اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: اگر قیمت 20 هزار و 800 تنی برای مرغداری توجیه اقتصادی داشته باشد، دیگر مرغ قاچاق نمی کند.

وی تاکید کرد: زمانی که مرغداران سود خوبی داشته باشند، دیگر قاچاق مرغ در روستاها انجام نمی شود.

استاندار کردستان گفت: مشکل اصلی ما در استان قطع مرغ است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی در خصوص سامانه معاملات کلی که شامل ثبت تعداد مرغ ورودی و خروجی به کشتارگاه های استان می شود، گفت: دو کشتارگاه در استان که پاسخگوی این سوال نیستند باید به صورت جدی کار شود.

وی افزود: عدم رعایت این موضوع از سوی هر دو کشتارگاه به معنای فروش خارج از چارچوب قانونی و ارتکاب تخلف است.

مرادنیا با بیان اینکه نباید به نفع مردم از سمت خود کنار بکشیم، افزود: با توجه به نگرانی از افزایش قیمت گوشت قرمز، شرکت تعمیر و نگهداری باید برای نگهداری این محصول جدیت داشته باشد.

وی در خصوص صادرات گوشت قرمز از استان گفت: در شرایط فعلی صادرات گوشت قرمز از استان توجیه پذیر نیست و باید در این زمینه ملاحظات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید