ممنوعیت خروج مرغ از استان مرکزی/ روزانه 116 تن مرغ در استان تولید می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: پس از حذف ارز ترجیحی قیمت مصوب مرغ کیلویی 59 هزار و 800 تومان بود که بر این اساس مرغداران به پایین بودن قیمت ها اعتراض کردند. و تفاوت بین قیمت مصوب و قیمت تمام شده.

صفری بیان کرد: جوجه کشی در 6 ماهه اخیر امسال کاهش یافته است و یکی از دلایل اصلی آن تفاوت قیمت مصوب استان مرکزی با کل کشور است، به طوری که در برخی از استان ها افزایش قیمت داشته است. تهران.

وی ادامه داد: در این راستا حدود 40 درصد مرغ های استان به صورت قاچاق از استان خارج می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در 6 ماهه پایانی سال گذشته 15 میلیون و 933 هزار قطعه جوجه و امسال 13 میلیون و 494 هزار قطعه جوجه با 15 درصد کاهش جوجه ریزی شد و پس از آن جوجه ریزی کاهش یافت. .

صفری گفت: یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه در شهریورماه امسال جوجه ریزی کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تا پایان مهرماه روزانه 116 تن مرغ و تا آبان ماه حدود 100 تن در استان تولید می شد که میزان مصرف استان در شرایط عادی بین 80 تا 90 تن است بنابراین اگر امکان پیشگیری وجود دارد. خروج مرغ در حومه، تولید بیش از مصرف نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 59 مرغداری در استان دارای جوجه بالای 46 روز قابل فروش هستند و هم اکنون 2 هزار تن مرغ آماده فروش در استان در انتظار تعدیل قیمت است.

وی یادآور شد: به زودی در آینده نزدیک قیمت تعدیل می شود و روند عادی برمی گردد، خروج جوجه ها از استان مرکزی ممنوع است و دامپزشکی مجوز خروج جوجه ها را صادر نمی کند و پلیس باید همکاری کند. برای جلوگیری از خروج جوجه ها با این سازمان.

صفری گفت: قیمت عرضه مرغ در کشور برای تولیدکنندگان مرغ 58 هزار تومان تعیین شده و در استان مرکزی این رقم 42 هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عرضه گوشت مرغ در برخی استان های کشور 68 هزار تومان برای مصرف کننده تعیین شده و این قیمت در استان مرکزی بین 61 تا 68 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین مرغ دانشگاه ها مشکلی وجود ندارد و در این زمینه آمادگی کامل داریم و البته دانشگاه ها باید هر چه سریعتر نیاز خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید