ذخیره سازی 4000 تن مرغ نوروزی و رمضانی در مازندران / روزانه 1500 تن مرغ تولید می کنیم.


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811638

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان طیور مازندران اعلام کرد؛

عطولا حسن زاده گفت: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ نوروزی و ماه مبارک رمضان برای ذخیره سازی در مازندران توسط مرغداران خریداری شده و ذخیره سازی کافی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاولا حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه مازندران ظرفیت تولید روزانه 1500 تن مرغ را دارد، اظهار داشت: تولید مرغ در استان مازندران به میزان 1500 تن است. وی گفت: تولید سالانه در استان بین 230 تا 250 هزار تن است.

وی افزود: اکنون حدود 11 درصد تولید کشور را نمایندگی می کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداری های مازندران خاطرنشان کرد: مصرف روزانه استان بین 250 تا 270 هزار تن است و مابقی یعنی. حدود 700 تن وارد بازارهای استان های کاندید به ویژه تهران خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: حدود 2500 اپراتور در استان مازندران داریم و میانگین ظرفیت ما نزدیک به 17 هزار واحد است.

حسن زاده گفت: از 2500 واحد فعال استان حدود 400 واحد ما تقریبا غیرمجاز هستند. یعنی با توجه به توسعه شهر و روستا، این واحدها واحدهای غیر مجاز محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که امروز در مرغداری استان داریم و می تواند به ما کمک کند اصلاح ساختار است. اگر دولت به بخش خصوصی کمک کند تا ساختار خود را اصلاح کند، به دلیل سوخت، انرژی، تلفات و غیره، منافع ملی را دوبرابر سالانه دولت باز می گرداند.

مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان طیور مازندران اعلام کرد: در حال حاضر چهار هزار تن مرغ برای نگهداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توسط مرغداران خریداری شده و ذخیره سازی کافی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تولید بسیار مطلوب مرغ و مرغ مناسب امسال در استان، گفت: در آذرماه امسال تعداد بی سابقه 14 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه در مازندران، در بهمن ماه حدود 13 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه و در اسفند با همه مشکلات جوجه کشی مناسب اتفاق افتاده است.

حسن زاده یکی از مشکلات فعلی مرغداران را ثبت سفارش در سامانه بازار عنوان کرد و افزود: امروز زمانی که مرغدار اقدام به خرید مرغ می کند باید به سامانه بازار مراجعه و پس از انتقال به مرغداری اقدام به ثبت سفارش کند. ;” زمانی است که سیستم به مرغداران اجازه خرید مواد اولیه را می دهد. متاسفانه این فرآیند زمان زیادی می برد و زمانی به مرغداری می رسد که زمان زیادی از ثبت سفارش می گذرد.

وی گفت: چندین بار برای حل این مشکل پیشنهاد داده ایم 10 تا 20 درصد از این مواد اولیه بسته به ظرفیت تولید هر استان، سازمان ها و اتحادیه های استانی این میزان سرمایه گذاری را به عنوان دستمزد به مرغداران عرضه کنند. در این دوره هر از گاهی مشکلات به حداقل می رسد.

رئیس اتحادیه طیور مازندران نبود قانون مشخص و نرخ مصوب حمل و نقل گمرکی ذرت را از دیگر مشکلات عمده مرغداران عنوان کرد و گفت: این موضوع به معضلی جدی بین مرغداران و رانندگان وسایل نقلیه تبدیل شده است. “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید