خروج بی رویه مرغ از قزوین به استان های همجوار/ ​​قطع رابطه دلالان از بازار مرغ

کمبود گوشت مرغ و البته افزایش قیمت آن به دلیل عدم نظارت و توجه جدی کارکنان امروزی به دغدغه و دغدغه مردم تبدیل شده است چرا که این اقلام اولیه به راحتی در بازار یافت نمی شود.

اگرچه کارمندان وعده عرضه مرغ را می دادند، اما سود برخی دلالان بازار مرغ را مختل کرد، به طوری که برخی از سودها مرغ را با قیمت پایین از استان قزوین خریداری و در استان های همجوار با قیمت های بالاتر به مردم می فروشند.

نزدیکی قزوین به پایتخت باعث خروج سرکش جوجه ها از روستا شد.

نبود نظارت کافی از یک سو و احتکار دلالان از سوی دیگر وضعیت نامناسبی را در بازار مرغ ایجاد کرده و مردم از چنین وضعیتی گلایه مند شوند.

محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ وی گفت: دادستانی نقش مستقیمی در توزیع و نظارت بر گوشت مرغ ندارد، اما بر اساس قانون نظام صنفی، سازمان تعزیرات دستگاه نظارتی است که باید به تخلفات در این زمینه رسیدگی کند.

وی با اذعان به اینکه نظارت برون سازمانی بر حقوق عامه بر عهده قوه قضائیه و دادسرا است، افزود: همجواری استان قزوین به پایتخت موجب حذف بخش قابل توجهی از تولید بی رویه مرغ از دست دلالان می شود.

20 درصد تولید مرغ در استان قزوین مصرف داخلی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه مشکل جوجه ها مربوط به کشتارگاه جنب محل تحویل و یا مغازه بود، بر اساس پیشنهادات ارائه شده مقرر شد نظارت در این زمینه انجام شود. در این راستا با توجه به اقدامات برچسب گذاری توسط خدمات پستی، تعداد جوجه های خارج از عرف تقریباً خارج از حد معمول است.

قاسمی یادآور شد: در صورت نظارت بر محموله مرغ از کشتارگاه تا محل تحویل، مطمئناً در رفع مشکل مرغ موثر خواهد بود. اجرای این موضوع در دستور کار قرار دارد و از هفته جاری تحت نظارت متولیان امر تحت عنوان سازمان «سکوت و مجازات» قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه قزوین 20 درصد تولید را به خود اختصاص داده است، نباید با مشکل تامین نشدن مرغ این استان مواجه شویم. البته مشکل اصلی مربوط به استان های همجوار است که مرغ توسط دلالان با قیمت بالاتری به فروش می رسد، زیرا این افراد به دنبال منافع خود هستند و به راحتی می توانند مرغ را از روستا صادر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید