دلالان و واردات بی رویه به کشاورزی ضربه می زند/ جوانان ایران دانش روز دنیا را پیدا می کنند


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889392

امام جمعه موقت ساری گفت: شایسته است سازمان ها و بیمه های مرتبط کمک کنند و از آسیب رساندن واسطه ها و واردات به کشاورزی جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه پنج مکتب در برابر حضرت سیدالشهدا (ع) ایستاده است، حاکمان ظالم را از جمله مکاتب برشمرد. و گفت: آنها با آل علی هستند و منادیان دعوت حق جنگیدند.

وی افزود: علما و درباریان مزدور که علم خود را به جهانیان فروختند از دیگر گروه هایی بودند که با امام حسین (ع) مخالفت کردند و با آل علی (ع) جنگ نرم کردند و گروه های انحرافی و جاهلان نیز با سیدها مقابله کردند. جبهه الشهدا و فتاوای مفتیان سلفی برای مسلمانان نوام در یمن، شامات و… از جمله این گروه ها هستند.

وی با بیان اینکه اندیشکده های لندن و سایر کشورها در مقابل داعش همسو شده اند، افزود: پیام عاشورا و درس آن بازگشت به رهبری و امامت است.

حسینی با بیان اینکه شعار «خون در رگ ما هدیه به رهبر ماست» برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، زنده نگه داشتن فرهنگ و آیین عاشورایی را خواستار شد و گفت: حکومت، مقام و فداکاری را از مردم بیاموزیم. مردم کربلا

امام جماعت موقت ساری با تجلیل از مواضع شهدای مدافع حرم افزود: بر اساس اعتقاد الهی و مصلحت کشور اگر با داعش نمی جنگیدیم باید در داخل مرزهای کشور با آنها مقابله می کردیم. و علاوه بر این، سوری ها و سوری ها ما را در پاسداری مقدس یاری کردند و کمک به آن یک وظیفه محسوب می شود.

وی با اشاره به فصل کشاورزی در استان مازندران ادامه داد: کشاورزان با مظلومیت و محرومیت به کشور و نظام در حفظ مقدسات کمک کرده اند و جا دارد سازمان های مرتبط و بیمه ها کمک کنند و اجازه دلالی و واردات بی رویه را ندهند. به کشاورزی آسیب برساند.»

حسینی در خصوص قرار دادن ماهواره خیام در مدار توسط دانشمندان ایرانی گفت: پیش از این ماهواره ای توسط سپاه و دانشمندان به فضا پرتاب شد و در مدار قرار گرفت و این نشان می دهد که توانسته ایم به فناوری روز دست پیدا کنیم و جزو 10 نفر برتر باشیم. کشورهای جهان

وی با بیان اینکه تقوا سرچشمه برکات الهی و حیات است، افزود: همه ما به تقوا و تقوا و مروج این فرهنگ به ویژه بهره مندی از فضای معنوی ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مشغولیم.


*مقاومت در برابر پاسخ خیره کننده اسرائیل

امام جمعه قائم شهر نیز پرتاب ماهواره خیام ایرانی را از نکات برجسته صنعت ایران عنوان کرد و گفت: این موفقیت بزرگ با استفاده از موشک روسی و ساخت ماهواره ای که 100 درصد ساخت ایران است کنترل می شود. کارشناسان

آیت الله علی معالمی در خطبه های عبادی- سیاسی جمعه قائم شهر افزود: این موفقیت برای رژیم صهیونیستی و آمریکا بسیار گران تمام شد، زیرا آنها می خواهند چهار کشور هم مرز با ایران همیشه ناامن باشند.

وی از کاربرد این ماهواره علاوه بر کمک های فضایی در کشاورزی، منابع آب، معادن و مدیریت حوادث غیرمترقبه خبر داد و گفت: برای هر دستگاهی که نیاز به اطلاعات داشته باشد، اطلاعات مورد نیاز از این ماهواره مخابره می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از زحمات صنعتگران و نخبگان ایرانی در ساخت و پرتاب این ماهواره، افزود: با این اقدام ایران، رژیم صهیونیستی از همه جهات تحت رصد و محاصره قرار خواهد گرفت. افراد نفوذی قبل از ورود به داخل مرزها قابل شناسایی هستند.

معلمی خبر خوب دیگری برای جهان اسلام، عقب نشینی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه بیان کرد و گفت: از غزه و دیگر مناطق فلسطینی راکت شلیک شد و رژیم صهیونیستی نتوانست بیش از سه روز مقاومت کند و این یک اقدام بود. پاسخ وحشیانه گروه مقاومت . در اسرائیل بود

وی به انعکاس برخی اخبار از سوی رسانه ها به دلیل نبود آزادی بیان در ایران اشاره کرد و افزود: آنها از وضعیت قبل از انقلاب اسلامی ایران اطلاعی ندارند و در شورای امنیت ملی شکایت داریم که چرا آنها اینقدر با آنها مدارا می کنند.”

امام جمعه قائم شهر خاطرنشان کرد: برخی رسانه های داخلی موفقیت این ماهواره و حمله غزه به اسرائیل را پوشش نمی دهند و همواره از مشکلات اقتصادی و ناامیدی در داخل کشور صحبت می کنند.

معلمی با اشاره به مومن و مسلمان بودن وی ادامه داد: چرا باید خود را در برابر اسرائیل و آمریکا ذلیل کنیم و توافق با آنها چه نتیجه ای برای کشور خواهد داشت.


* اقتدار محور مقاومت در برابر دشمنان

امام جمعه بابل نیز گفت: ماهواره خیام که با کمک هوا و محیط زیست به فضا پرتاب شد افتخار بزرگی برای کشور محسوب می شود و این امر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نماز جمعه بابل گفت: مکان یابی دانش هسته ای و پرتاب ماهواره خیام افتخار بزرگی برای کشور است که ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخلاف ادعای دشمن، این ماهواره در بحث امنیتی و جنگی اوکراین مفید نخواهد بود، اما در بحث آب و هوا و نفوذ جنگل ها از آن استفاده می شود.

امام جمعه بابل گفت: کشور در ابعاد مختلف علمی در حال پیشرفت است و جوانان ما در حال بومی سازی دانش جهانی در کشور هستند.

روحانی افزود: محور مقاومت فلسطین طی سه روز هفته گذشته پاسخ محکمی به تجاوزات کشور اشغالگر داد.

وی ادامه داد: در جنگ 6 روزه چندین کشور عربی نتوانستند علیه کشور اشغالگر اقدام کنند و شکست خوردند اما مردم مظلوم فلسطین به تنهایی در جنگ سه روزه گذشته کشور اشغالگر را تسلیم صلح کردند که این نشان از اقتدار محور مقاومت در فلسطین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید