در صورت حذف ارز ترجیحی، قیمت تخم مرغ به 110 هزار تن و مرغ به 80 هزار تن می رسد.

در صورت حذف ارز ترجیحی، قیمت تخم مرغ به 110 هزار تن و مرغ به 80 هزار تن می رسد.

روز جدید : ناصر نبی پور، رئیس هیئت مدیره انجمن مرغ های تخمگذار تهران گفت: تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از سازمان های تولیدی خواست تا قیمت محصولات پروتئینی اعم از مرغ و تخم مرغ را به صورت ارزی نیم بند محاسبه کنند و ما نیز در این زمینه اقدام کنیم. اعلام کرد که ما نیز همین کار را انجام دادیم بر این اساس در صورت حذف ارز ترجیحی از دام های ورودی قیمت هر شانه تخم مرغ به 110 هزار تن و هر کیلوگرم مرغ به 80 هزار تن می رسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخمگذار استان تهران با بیان اینکه دولت باید در حذف ارز ترجیحی به قدرت خرید مردم توجه کند، گفت: این امر باید به تدریج انجام شود.

ناصر نبی پور با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص حذف 4200 گوجه فرنگی از واردات مواد اولیه دامی و دانه های روغنی، گفت: پیش از این به اتحادیه مرغ تخمگذار اعلام شده بود که بر اساس پیش بینی شده در دی ماه 4200 گوجه فرنگی از واردات این اقلام حذف می شود. دولت خالی و کمبود ارز احتمالا اتفاق می افتد.

وی افزود: عرضه و تقاضا نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمت محصولات پروتئینی دارد در حالی که در تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از سازمان های تولیدی درخواست کرد قیمت محصولات پروتئینی اعم از مرغ و تخم مرغ را محاسبه کنند و ما اعلام می کنیم. که ما این کار را انجام داده ایم و بر این اساس اگر ارز ترجیحی از دام ها حذف شود، قیمت هر شانه تخم مرغ به 110 هزار تن و هر کیلوگرم مرغ به 80 هزار تن می رسد.

نبی پور گفت: در آن زمان قرار بود به یک تا سه دهک 100 هزار تنی و چهار تا هفت تا 50 هزار تن یارانه داده شود که اکنون این اعداد به ترتیب به 120 و 90 هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه حذف ارز 4200 تومانی امری است که باید اتفاق بیفتد و راه دیگری وجود ندارد، افزود: دولت باید به تدریج این کار را انجام دهد و به قدرت خرید مردم توجه کند. در حال حاضر قدرت خرید مردم شدید است.کاهش یافته و به راحتی نمی توان اقلام مورد نیاز را تهیه کرد.

نبی پور با بیان اینکه حذف 4200 تن نقدینگی در واحدهای تولیدی 5 برابر می شود، گفت: تولیدکنندگان قادر به تامین این میزان نقدینگی نیستند و اگر حذف ارز به صورت تدریجی نباشد دچار مشکل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید