هشدار برای سویه جدید کرونا به نام خواهر اومیکرون متولد ژاپن/ مردم باید واکسیناسیون را جدی بگیرند


ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811499

حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: میانگین روزانه مرگ و میر تاج در استان کرمان در هفته گذشته 8 بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از “راه آرمان” علی زینی وند استاندار کرمان در گفت و گو با ستاد مبارزه با بیماری های قلبی عروقی استان گفت: واکسیناسیون مهمترین موضوع است.

وی افزود: در دو هفته گذشته 22 تاج از 32 پا در استان یعنی . 69 درصد اصلا واکسینه نشده اند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تکمیل واکسیناسیون باعث کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر می شود، گفت: استانداران و دانشگاه های علوم پزشکی و کارکنان باید از همه امکانات برای تکمیل واکسیناسیون استفاده کنند.

سینیوند تاکید کرد: واکسیناسیون 5 سال و بیشتر است که به طور مرتب مطرح می شود، بدون شک باید توسط همه دستگاه ها جدی گرفته شود.

وی در خصوص سفر به نوروز گفت: در حال حاضر هیچ پروتکلی برای اعمال محدودیت های جدید اعلام نشده است، اما نمی توان به طور قطع اعلام کرد که سفر به نوروز رایگان است، هرچند امیدواریم در روزهای باقی مانده تا پایان، شرایط کرونا بهبود یابد. از سال. “

او گفت محدودیت ها می تواند کاهش یابد، اما نظارت ها تشدید شد و کمیته های ستادی باید برای شرایط جدید آماده شوند.

زینی وند با بیان اینکه مهدکودک ها و پیش دبستانی ها همانند مصوبه قبلی در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: تعطیلات تصادفی در محدوده قرمز و نارنجی با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی است.

وی گفت: ستاد ملی در خصوص دورکاری تصمیمات نهایی را اعلام می کند اما از این پس دورکاری نخواهیم داشت و واکسیناسیون و آزمایشات رصد می شود.

رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: گیرافت، ریگان، رودبار جنوبی، عنبرآباد، فهرج و نارنجی کهن و بقیه در آنها در جایگاه تاج سرخ قرار دارند.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: خانه‌های بازی مانند مهدکودک‌ها هستند و در شرایط کنونی تاج هیچ تفاوتی در فعالیت آنها وجود ندارد.

وی از پایین بودن میزان واکسیناسیون کودکان ابراز نارضایتی کرد و افزود: از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یونایتد خواستیم تا با همکاری آموزش و پرورش دانش آموزان را برای واکسیناسیون فراخواند و ایمن سازی را تشدید کند.

رشیدی نژاد گفت: تعداد بیماران سرپایی در استان کاهش چشمگیری داشته اما تعداد بستری ها تقریبا ثابت است.

وی افزود: در حال حاضر 826 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 55 نفر مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه 121 بیمار مبتلا به کرون در استان تحت مراقبت های ویژه هستند، گفت: واکسیناسیون در استان تاکنون حدود 5 میلیون دوز است.

رشیدی نژاد گفت: تعداد فوتی های تاج در استان مانند سایر نقاط کشور مربوط به افرادی است که واکسینه نشده اند یا واکسن ناقص انجام داده اند. وی گفت: با توجه به تجربه قبلی، احتمال می رود تا دو هفته آینده تعداد فوتی ها بالا بماند.

وی اذعان داشت: میانگین روزانه فوت بر اثر یک تاج در استان کرمان در هفته گذشته 11 نفر بوده است.

یوسف جعفری رئیس اتحادیه اصناف استان کرمان نیز به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف اشاره کرد و گفت: بیش از 900 مورد بازرسی انجام و 126 پروتکل بهداشتی صادر شده است.

دکتر بارانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: 61 مورد از متخلفان صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمب شد.

دیدگاهتان را بنویسید