هشدار به استقلالی ها: شهر هودرو چیزی برای از دست دادن ندارد

هشدار به استقلالی ها: شهر هودرو چیزی برای از دست دادن ندارد

ستار همدانی پیشکسوت تیم استقلال درباره دیدار پیش رو مقابل شهر هودرو، بحث توافق محرمانه در هفته های پایانی لیگ برتر و از سرگیری پرونده گلزن گابنی گوهر سیرجان اظهاراتی را مطرح کرد:

بازی استقلال مقابل شهرخودرو را چگونه پیش بینی می کنی؟ آیا این درست است که این بازی می تواند برای آبی ها راحت تر از بازی های دیگر باشد؟

دقیقا برعکس! پدیده یا شهرهدرو یکی از سخت ترین بازی های استقلال است. حتی می توانم بگویم سخت تر از بازی با سپاهان است.

تو چی میگفتی

حریف استقلال چیزی برای از دست دادن ندارد و مانند کسی است که به همه چیز چسبیده و هر کاری می کند تا سقوط نکند. از این رو اگرچه بازیکنان شهرهدی در شرایط روحی و روانی سختی به سر می برند اما این موضوع می تواند برای استقلالی ها خطرناک باشد. استقلال اگر می خواهد قهرمان شود باید شهر خودرو را شکست دهد.

چه نیازی به این کار است؟

تمرکز در سطح بسیار بالا قطعا مهمترین چیز است. چون شهرهدی می تواند چند دقیقه فوتبال خشن به نمایش بگذارد، بنابراین استقلال نباید تمرکز خود را از دست بدهد و سه امتیاز را کسب کند.

در 48 ساعت گذشته سوال گوهر سیریان گلزن تیم گابنی بار دیگر از سوی هواداران پرسپولیس مطرح شده و باعث نگرانی هواداران استقلال شده است. فکر می‌کنید این موضوع چقدر روی تیم تأثیر منفی می‌گذارد؟

همیشه چنین حاشیه هایی وجود دارد. کنترل حاشیه ها قطعا کار کادر مدیریتی باشگاه است که نباید اجازه دهند این مشکلات وارد تیم شود و کادر فنی و بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد. این یک موضوع کاملا قانونی است و مربوط به کمیته حقوقی باشگاه است. باشگاه وکیل دارد و می توانند به خوبی از خود دفاع کنند. بنابراین تیم نباید در مورد آن درگیری فکری داشته باشد.

نقش مجیدی در این زمینه چیست؟

او باید تا جایی که می تواند روی تمرینات و کار تیمی خود تمرکز کند و انرژی خود را صرف این مسائل کند. بازیکنان باید تمام انرژی و افکار خود را روی مسابقات آینده متمرکز کنند.

آیا نتیجه برخی نتایج در هفته بیست و پنجم، موضوع توافق محرمانه را بیش از گذشته جدی گرفته است و شایعاتی مبنی بر اینکه چنین مشکلاتی ممکن است در هفته های اخیر به درد برخی تیم ها بیاید؟ شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

این مشکل فقط مختص ایران نیست. ما همچنین دیدیم که در ایتالیا چه اتفاقی افتاد و یوونتوس وارد دو بازی آخر شد. این مسائل قطعا در هیچ کشوری و هیچ رقابتی دور از ذهن نیست. بنابراین لازم است دستگاه های قضایی فدراسیون فوتبال بر این موضوعات نظارت دقیق تری داشته باشند.

چگونه می توان چنین نظارتی را انجام داد؟

قطعا در ترکیب داوران و ناظران داوری، ناظران بازی و امثال اینها علاوه بر تماشای دقیق مسابقات. همه اینها می تواند به پایان فوتبال با تمیزی و شرایط کاملاً ورزشی در لیگ امسال کمک کند.

کاهش فاصله 6 امتیازی استقلال از پرسپولیس به 4 امتیاز چقدر روی تیم مجیدی تاثیر منفی خواهد داشت؟

فرقی نمی کنه! چهار یا شش اعدادی هستند که در نهایت تیم قهرمان را مشخص می کنند. استقلال باید خودش تصمیم بگیرد که قهرمان شود یا نه. بنابراین همه چیز به استقلال بستگی دارد. حالا اگر آن چهار امتیاز به دو امتیاز کاهش پیدا کند، باز هم مهم نیست. مهم این است که استقلال روی 5 بازی باقی مانده تمرکز کند و همه را در فینال ببیند. بازی به بازی پیش بروید و در نهایت به آنچه می خواهد برسید.

دیدگاهتان را بنویسید