هشدار به اهالی فدراسیون: استقلالی شدن به نفع فدراسیون نیست

هشدار به اهالی فدراسیون: استقلالی شدن به نفع فدراسیون نیست

کمتر از 10 روز تا شروع مجدد بازی های استقلال باقی مانده است. استقلال در تعطیلات لیگ خود را برای بازی مقابل سپاهان آماده می کند اما رقیب استقلالی اصفهانی این روزها در بازی های آسیایی حضور دارد و سپاهان برخلاف استقلالی که در حال استراحت است در میانه مسابقات قرار دارد. به همین دلیل برخی از کارشناسان معتقدند سپاهان با خستگی به مصاف استقلال خواهد رفت، اما برخی دیگر معتقدند سپاهان در این مدت در شرایط رقابتی قرار داشت و همین امر باعث شده تا تیم کاملا آماده باشد اما استقلال محروم است و ممکن است سپاهان فشار بیاورد. استقلال. خلاصه اینکه این روزها گمانه زنی ها و تصورات مختلفی درباره بازی استقلال و سپاهان وجود دارد اما آنچه مسلم است استقلال خیلی بیشتر از سپاهان است. او نیاز به برد دارد و برای قهرمانی در لیگ برتر باید قهرمان شود، چرا که شش امتیازی که او در جدول رده بندی بیشتر از پرسپولیس دارد برای این تیم حاشیه امنی نخواهد بود و فقط باید به قهرمانی بقیه فکر کند. مسابقات. با حسن روشن پیشکسوت استقلال در خصوص موارد مطرح شده گفت و گو کردیم.

استقلال به مصاف سپاهان می رود اما در زمانی که استقلال به دلیل تعطیلی لیگ بازی نمی کرد، سپاهان در بازی های آسیایی حضور داشت. نظر شما در این باره چیست؟

تعطیلی لیگ به نفع توده مردم نیست. در حالی که برای تیم های پایین جدول خوب است تا شرایط بهتری پیدا کنند و با قدرت بیشتری وارد لیگ شوند. به نظر من این تعطیلات به ضرر استقلال بود.

یعنی بعد از این تعطیلات استقلال سقوط می کند؟

منظورم کاهش نبود. من شرایط را در بالای جدول و در پایین جدول مقایسه کردم. تیمی که عادت به برد دارد، وقتی لیگ به طور ناگهانی بسته می شود، دچار مشکل می شود، اما در انتهای جدول فرصت نفس کشیدن برای آماده شدن را از دست می دهد.

نظرت درباره سپاهان و حضورش در بازی های آسیایی چیست؟ برخی می گویند این تیم از بازی های آسیایی خسته شده است و این به نفع استقلال است اما برخی می گویند این تیم از این نظر وضعیت خوبی دارد و از استقلال برتر است.

معتقدم در این زمینه هر دو احتمال وجود دارد. یعنی سپاهان هم خسته است و هم آماده است. اما سپاهان تیمی است که با برنامه ریزی می آید و استقلال باید به آن تیم توجه کند.

پس معتقدی سپاهان تیم خطرناکی است؟

سپاهان تیم قدرتمندی است اما لباسش نیست و در لیگ یک حرکت سینوسی رخ داد و به یک معنا می توان گفت قابل پیش بینی نیست.

یکی از مشکلاتی که اخیراً هواداران را آزار داده، اختلاف هیئت داوران با مجیدی است. به نظر شما این اختلاف به ضرر استقلال است.

با شرایطی که این روزها فدراسیون دارد استقلالی شدن به صلاح آنها و هیئت داوران نیست. تیم های بزرگ هواداران زیادی دارند و این به ضرر فدراسیون ها است. نمی دانم در این شرایط فدراسیون به اختلافش با استقلال ادامه می دهد یا خیر.

فرهاد در این فصل با آدم های مختلفی در این فوتبال کلنجار رفته و با همه بی ادبانه صحبت کرده است. نظر شما در مورد رفتار مجیدی چیست؟

به مجیدی توصیه می کنم با هواداران استقلال قهر نکند. فرهاد چه در غم و چه در شادی باید رفتار خود را کنترل کند تا استقلال دچار مشکل نشود. خیلی ها دوست دارند در این شرایط استقلالی ها را اذیت کنند و مجیدی دست درازی نکند.

منظورتان هیئت منصفه است؟

نه، اشتباه نکنید، منظورم هیئت منصفه نیست. من با هواداران فوتبال صحبت می کنم. از آنجایی که استقلال در آستانه پیروزی است، خیلی ها دوست دارند این تیم را اذیت کنند. فرهاد باید مراقب باشد در این روزهای حساس لیگ محروم نشود. محرومیت او از این امر می تواند به ضرر استقلال باشد. مشکل این روزهای مجیدی تنهایی است. از اول هم گفتم فرهاد دورش خالی است. البته بیژن طاهری به عنوان سرپرست تیم کمک زیادی به استقلال می کند. طاهری هم آدم سالمی است و هم بلد است مرزها را از استقلال دور نگه دارد.

به نظر می رسد در این مدت سکوت کرده اید و در مورد استقلال حرف های مثبت می زنید. این نگرش به این معناست که از عملکرد فرهاد راضی هستید؟

به نکته خوبی اشاره کردی استقلال در آستانه پیروزی است. در چنین شرایطی باید آرام بود و به استقلال کمک کرد چون اگر این تیم قهرمان شود، دل هواداران شاد می شود. چه چیزی بهتر از شاد کردن دل هواداران استقلال در سال های آینده. در غیر این صورت همیشه چیزی برای گفتن وجود دارد. وقتی استقلال قهرمان شده، عیب می گوییم. هواداران استقلال هم خوب می فهمند و همیشه به من می گویند چرا استقلال اینقدر بد بازی می کند.

در پاسخ چه خواهید گفت؟

من می گویم خوب است که خوب بازی کنیم و ببازیم؟ بهتر است بد بازی کنیم، اما برنده باشیم.

اگر استقلال قهرمان شود مجیدی باید بماند؟

صد در صد. مجیدی اگر برد باید بماند اما اگر نبرد باید برایش تصمیم بگیرند. نظر هواداران در این مورد بسیار مهم است.

خیلی ها می گویند استقلال قهرمان است، شش امتیاز اختلاف حد امنیت نیست!

حق با آن هاست. بیش از این نتیجه حد خوبی از امنیت نیست. استقلالی ها باید فکر کنند که تیم دوم جدول هستند یا تمام امتیازات مقابل پرسپولیس را دارند. در غیر این صورت احتمال از دست دادن قله و قهرمانی بیشتر است.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید