هشدار به مسئولان: قطع اینترنت راهی برای جلوگیری از تقلب در امتحان نیست

هشدار به مسئولان: قطع اینترنت راهی برای جلوگیری از تقلب در امتحان نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از مشکلاتی که به دلیل تعطیلی های متعدد مدارس در سال تحصیلی جاری به وجود آمد بحث اخذ وجه از اولیای دانش آموزان برای هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب و تغذیه دانش آموزان بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در حاشیه نشستی در قوه قضائیه با اشاره به تعداد تعطیلی مدارس در سال تحصیلی جاری و مشکلات پیش روی اولیا و دانش آموزان در این حوزه گفت: به جز سوالات مرتبط با موضوعات آموزشی و آموزشی قابل تحقیق در سایت. یکی از مشکلاتی که به دلیل تعطیلی های متعدد مدارس در سال تحصیلی جاری به وجود آمد، بحث تامین اعتبار از اولیای دانش آموزان برای هزینه های ایاب و ذهاب و غذای دانش آموزان بود. گاهی اوقات والدین دانش آموزان گلایه دارند که به دلیل تعطیلی زیاد مدارس در سال تحصیلی جاری، مبالغ دریافتی بابت خدمات ایاب و ذهاب و همچنین تغذیه دانش آموزان به آنها بازگردانده نمی شود و حتی در مواردی مدارس نسبت به وصول این چک ها اقدام می کنند. دریافت شده از والدین دانش آموزان بر این اساس مطلوب است دادستان کل کشور با استماع اظهارات مسئولین مربوطه آموزش و پرورش و همچنین اولیاء، اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.

وی همچنین به مشکل قطع اینترنت در برخی مناطق همزمان با ایام کنکور اشاره کرد و گفت: لازم است برای حفظ حقوق شرکت کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب اما اینترنت تدابیری اتخاذ شود. وقفه در ساعات کنکور، کنکور مشکلات قابل توجهی را برای مردم و امور روزمره و اداری آنها ایجاد کرد.

وی افزود: بر این اساس لازم است رئیس سازمان بازرسی در این خصوص بررسی هایی را انجام دهد که چه راه های جایگزین دیگری وجود دارد و چه اقداماتی در سایر کشورهای جهان برای جلوگیری از وقوع تقلب انجام می شود. در امتحانات بدون قطع اینترنت

رئیس قوه قضائیه در این خصوص با بیان اینکه «قطع اینترنت راه منطقی و قابل قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست»، گفت: «در این بین باید برای کنکورهای آینده تدابیری در این زمینه اندیشیده شود. “

دیدگاهتان را بنویسید