هشدار به پرسپولیس و یحیی؛ امروز به دو چیز فکر نکن

هشدار به پرسپولیس و یحیی؛  امروز به دو چیز فکر نکن

هفته بیست و دوم لیگ برتر از امروز آغاز می شود و در حساس ترین دیدار فصل دو تیم رقیب پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. تقابل سپاهان صدرنشین و پرسپولیس درجه دو است. همین یک نکته برای توضیح هیجان این دیدار کافی است، اما صرف نظر از جنجال های همیشگی که در ال کلاسیکوی ایران در جریان بود و تنها یک امتیاز این دو تیم را از هم جدا می کرد، به نظر می رسد عوامل بیشتری برای بیشتر شدن این دیدار وجود داشته باشد. ایما جذاب

در وهله اول بحث مقام اول و سپس بحث قهرمانی در لیگ برتر مطرح است. اگر پرسپولیس به عنوان میزبان این دیدار به عنوان برنده زمین را ترک کند، با دو امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول قرار می گیرد و به راحتی می توان به ادامه رقابت ها در این فصل فکر کرد. چرا که او علاوه بر برتری احتمالی، می تواند خوشبین باشد که طبق قانون جدید حتی اگر آن دو امتیاز را تا پایان فصل از دست بدهد، باز هم می تواند به قهرمانی سپاهان در لیگ فکر کند.

اولین دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسید و حالا برد در این دیدار می تواند فارغ از تفاضل گل، شاگردان یحیی گل محمدی را مدعی جدی نشان دهد. البته کار به این سادگی نیست. چون سپاهان امسال با ژوزه مورائیس تیم کاملا متفاوتی را نشان داد و این تفاوت همچنان می تواند در این دیدار نقش داشته باشد. به خصوص اینکه سپاهان تقریبا دو هفته پیش در دیدار رفت جام حذفی در خانه مقابل پرسپولیس باخت سنگینی را متحمل شد و از دور رقابت ها سر تعظیم فرود آورد. حالا مورایس نمی خواهد علاوه بر جام حذفی، رقابت های لیگ برتر پرسپولیس را ترک کند. ضمن اینکه سپاهان با پیروزی در این دیدار همچنان می تواند برای ادامه رقابت های لیگ ابتکار عمل را به دست بگیرد و خودش تصمیم بگیرد که در ادامه فصل جام را به دست بیاورد یا خیر.

این مورد می تواند مورائیس را با یک بازی محتاطانه از جام حذفی دور کند تا به قهرمانی فکر کند نه فقط سه امتیاز. اگرچه این مشکل بخشی از ماجراست. چرا که اگر سپاهان و مورایس شجاع باشند و برای بردن این بازی به میدان بروند، می توانند یک بازی شش امتیازی را ببرند و از جدی ترین رقیب خود در این فصل فاصله بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، پرسپولیس حتی می تواند رتبه دوم جدول را هم از دست بدهد و از استقلال هم پایین بیاید! ماجرا از این قرار است که سپاهان با 46 امتیاز، پرسپولیس با 45 و استقلال با 43 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

شکست در نهایت پرسپولیس و برتری احتمالی استقلال مقابل فولاد می تواند منجر به این اتفاق تلخ برای پرسپولیسی ها شود. با وجود این معادلات، بعید است یحیی و تیمش بهترین فرصت را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر از دست بدهند. در صورت پیروزی، سرنوشت قهرمانی را رقم می زنند و با آرامش به سایر بازی های احتمالی در دیدارهای هفته 22 نگاه می کنند. اگرچه این موارد از عوامل اصلی جذابیت این دیدار است، اما نباید از تقابل دوستان قدیمی غافل شد. هر دو تیم در حال حاضر بازیکنان قابل توجهی دارند که سابقه حضور در جبهه مقابل را داشته اند. کافی است به مسیری که شهریار موگانلو، رامین رضایان و فرشاد احمدزاده برای رسیدن به سپاهان طی کردند نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید