هشدار جدی به بازیکنان پرسپولیس؛ باید عادی باشی، باید بروی

هشدار جدی به بازیکنان پرسپولیس؛  باید عادی باشی، باید بروی

حمید درخشان معتقد است که تازه واردها باید بدانند که از چه تیم بزرگی آمده اند و چه پیراهن خوبی به تن دارند.

آخرین صحبت های سرمربی و کاپیتان سابق پرسپولیس را بخوانید که می خوانید;

مشکل پرسپولیس در بازی با کپر رفسنجان کجا بود؟

اگر بخواهم صادقانه بگویم باید بگویم بازیکنان جدید پرسپولیس هنوز نمی دانند چه تیم بزرگی به تن می کنند. بازیکن تازه وارد پرسپولیس بداند که این تیم یک تیم معمولی نیست. شما نمی توانید و حق ندارید در پرسپولیس معمولی باشید!

تازه وارد پرسپولیس معمولی هستند؟

من چیز خاصی در این بازی ندیدم! این در حالی است که یک بازیکن جدید باید بدود و دو برابر مثلا وحید امیری تلاش کند.

سایز وحید امیری منتشر نمی شود چه برسد به دو برابر شدن!

مثال زدم بحث من در مورد انجام تمرینات خاص، استراحت کافی، خوب غذا خوردن و مراقبت از وضعیت بدنی است. هرکس به پرسپولیس می آید باید بداند که زیر ذره بین است. شاید در یک تیم معمولی اگر معمولی باشید زیاد همدیگر را نبینید اما عادی بودن در پرسپولیس یعنی خداحافظ!

چه مفهومی داره؟

یعنی می توانند برای نیم فصل عذرخواهی کنند. اگر عادی باشید به زودی چشم یک طرفدار را از دست خواهید داد و جایگاه و محبوبیت خود را از دست خواهید داد.

به نظر شما بزرگترهای پرسپولیس بهتر بودند؟

این نظر من نیست. سایر کارشناسان نیز عملکرد بهتر پیشکسوتان در دیدار با رفسنجان کپر را تایید می کنند.

منظورتان بازیکنان جدید رضا اسدی، علی نعمتی و حامد پاکدل است؟

اسم کسی را نمی‌برم، اما بازیکنان مسن‌تری هستند که باید بیشتر مراقب باشند و به قول خودشان سخت کار کنند. بازیکنانی از گذشته پیراهن پرسپولیس را بر تن می کردند که در تریلر 18 چرخ آن نامی از آنها ذکر نشده بود. ستاره هایی که هرگز معمولی و کمرنگ نبوده اند.

تغییر سیستم پرسپولیس به 3-4-3 چقدر در این نتیجه موثر بود؟

یحیی گل محمدی نشان داده مربی باهوش و تاکتیکی است. این سیستم تا جایی که من می دانم در تیم های ایتالیایی و تیم های چلسی کار می کند. این یک ایده خوب است تا زمانی که بازیکنان باهوش تر باشند و از وظایف تاکتیکی خود آگاه باشند.

آیا باز هم بازیکن را سرزنش می کنید که سیستم 3-4-3 را به درستی راه اندازی نکرده است؟

شک نکن! شما می توانید پخش کننده های توانمند را در هر فرمتی قرار دهید و آنها در آن فرمت فرمت می شوند. مثالی بزنم که وحید امیری با دو سیستم متفاوت و حتی در پست های مختلف در پرسپولیس و تیم ملی می درخشد. این درخشش بی دلیل نیست. اولاً وحید امیری زندگی حرفه ای دارد. می دانم که مشاور غذا می خورد، تمرینات خاصی انجام می دهد و استراحت کافی دارد. به گفته نزدیکترین دوستانش، او ۱۱ شب خوابیده و هوشیار بوده است. اینکه یک بازیکن نمی تواند دستورات تاکتیکی مربی را به درستی انجام دهد تا حد زیادی به کیفیت و توانایی های آن بازیکن برمی گردد.

در کل سیستم 3-4-3 برای پرسپولیس مفید است؟

با این حال، تغییر سیستم زمان می برد و چندین هفته طول می کشد. یحیی گل محمدی یا هر مربی دیگری بر اساس توانایی های تیمش یا ابزاری که در اختیار دارد تاکتیک ها را انتخاب می کند و باید دید در آینده پرسپولیس به بازی با این سیستم جدید عادت می کند یا اتفاق دیگری رخ می دهد.

جالبه وقتی پرسپولیس نتونه برنده بشه نه استقلال میبره نه سپاهان؟

به نظر من شرایط این تیم ها متفاوت است. با تمام احترامی که برای استقلال و سپاهان اصفهان قائل هستم، همچنان شانس پرسپولیس را برای برد بیشتر می دانم.

چرا؟

یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس تجربه بیشتری دارند. علاوه بر این پرسپولیس 5 سال است که قهرمان لیگ برتر شده و شخصیت قهرمانی در این تیم نهادینه شده است.

اما از بازیکنان پرسپولیس انتقاد کردید؟

منظورم بازیکنان جدید بود. آنها باید در اسرع وقت با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کنند. حرف من فقط از نظر آمادگی جسمانی نیست، بلکه از نظر روحی و روانی هم هست. تفکر قهرمانانه داشته باشم و زودتر برای بازی در تیم بزرگی مثل پرسپولیس هماهنگ شویم.

دیدگاهتان را بنویسید