هشدار دستیار یحیی گل محمدی به بازیکنان پرسپولیس درباره دربی

هشدار دستیار یحیی گل محمدی به بازیکنان پرسپولیس درباره دربی

حساس ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر و شاید نیم فصل اول لیگ بیست و یکم را استقلال و پرسپولیس برگزار کنند. این دیدار روز شنبه 13 آذرماه از ساعت 16:00 در ورزشگاه آزادی تهران در حالی برگزار می شود که چشم میلیون ها هوادار دو تیم در ایران و حتی خارج از کشور برای این دیدار جذاب است.

حمید مطهری، سرمربی پرسپولیس و دستیار یحیی گل محمدی معتقد است این دیدار یک بازی خاص است که دیدگاه های مختلفی را به خود جلب می کند. از نظر مربی پرحرف پرسپولیس بازیکنان می توانند با درخشش در این بازی محبوبیت خود را افزایش دهند، مربیان آرامش و اعتماد به نفس پیدا کنند و هواداران تیم برنده چند هفته لذت ببرند اما در کل دربی فوتبال ما گرم است.

در آستانه دربی حساس کلان شهرها با ما و حمید مطهری تا پایان این گفت و گو باشید:

دربی را چگونه توصیف می کنید؟ منظورمان خود دربی است نه فقط بازی شنبه؟

دربی بازی ای است که 3 امتیاز بیشتر ندارد. مثل بقیه مسابقات است نه فینال اما برای هواداران هر دو تیم بالاتر از هر فینال است. مسابقه ای خاص که هرکس از دید خود آن را دنبال می کند یا بهتر است بگوییم دربی حامل این دیدگاه های متفاوت است.

مسابقه برای شما، مربیان و بازیکنان دربی چگونه پیش می رود؟

ما مربیان همیشه سعی می کنیم خونسرد باشیم و استرس یا تنش اضافی را کاهش دهیم، اما سخت است. همانطور که بازیکنان می توانند با درخشش در دربی محبوبیت خود را افزایش دهند، ما مربیان نیز می توانیم با پیروزی در این مسابقه به آرامش و اعتماد به نفس بیشتری دست پیدا کنیم.

این دربی احتمالا بدون تماشاگر برگزار می شود و هواداران دو تیم نمی توانند به ورزشگاه بیایند. آیا استرس هواداران پرسپولیس در تلویزیون را درک می کنید؟

من همیشه گفته ام که بازی بدون تماشاگر مثل دیدن یک فیلم خوب در یک فیلم خالی است، حالا داستان دربی از این هم بالاتر است. دربی تماشاگران مانند برگزاری اسکار بدون مهمان، تماشاگر و در سالنی خالی است! خیلی قشنگ نیست اما اینجا به هواداران پرسپولیس اطمینان می دهم که ما مربیان و بازیکنان پرسپولیس همدیگر را در خانه هر هواداری و در تلویزیون می بینیم. تمام هدف ما این است که در دربی و تلویزیون حرص هواداران پرسپولیس را نخوریم.

شاید هوادارانی باشند که بگویند وضعیت پرسپولیس چه از نظر مدیریتی و چه از نظر مالی در آستانه دربی مناسب نیست و این ممکن است در نتیجه بازی با استقلال تاثیر منفی بگذارد. در این مورد صحبت نکنیم؟

قبلا هم گفته ام و باز هم می گویم که باید قوی تر از عذرخواهی باشیم. این دیدار یعنی دربی متعلق به هواداران است و به حق انتظار دارند در آن نتیجه بگیریم. بنابراین در این هفته و به خصوص در روز دربی همه مشکلات را فراموش خواهیم کرد و فقط برای دل هواداران و شادی این عزیزان تلاش خواهیم کرد.

برنده دربی قهرمان نمی شود، اما شانس قهرمانی در این بازی تقسیم می شود/ اگر می خواهید خواب هایتان تعبیر شود، ابتدا باید بیدار شوید!

پرسپولیس در حال حاضر در رده دوم جدول قرار دارد. سپاهان صدر جدول نیز در سیرجان بازی سختی با گل گهر دارد و در صورت شکست این تیم اصفهانی شاید با پیروزی در دربی به اوج برسید. آیا در مورد آن فکر کرده اید؟

باید یادآوری کنم که استقلال رقیب مستقیم ماست. وقتی در مقابل این رقیب مستقیم پیروز شوید، به طور خودکار 6 امتیاز پیش خواهید داشت! چگونه اول اینکه شما خودتان 3 امتیاز می گیرید و اجازه نمی دهید 3 امتیاز رقیب مستقیم شما را بدست آورد. شاید پیروزی در دربی تیمی شما را قهرمان نکند، اما شانس قهرمانی به برد در چنین بازی هایی تقسیم می شود. تیم برنده شانس و اعتماد به نفس بیشتری برای برد خواهد داشت.

آیا شما در مورد بالای جدول صحبت نمی کنید؟

طبیعتاً 3 امتیاز در چنین مسابقاتی مثل برداشتن سه گام برای صعود به بالای جدول است. البته تاکید می کنم که کاری به نتیجه و دیدار دو تیم بالای جدولی سپاهان و گل گهر سوریه نداریم چرا که تمرکز پرسپولیس فقط روی دربی است.

او چند روز پیش در برنامه شب فوتبال از بحران تیم هایی که 9 یا 10 سال است پیروز نشده اند صحبت کرد و این جملات حاوی واکنش استقلالی ها بود. در این مورد چیزی برای گفتن دارید؟

از واکنشی اسم نبردم. من به همه رقبا و هواداران آنها احترام می گذارم اما سوال من از رسانه ها این است که چرا پرسپولیس در شروع قهرمانی مقابل آلومینیوم باید در بحران ضرردهی قرار بگیرد؟ قبلاً پرسیدم کدام بحران؟ من حتی منچستریونایتد را مثال زدم که سال ها بعد از فرگوسن قهرمان لیگ برتر انگلیس نشد. جمله ای از یک مرد بزرگ می گویم که اگر می خواهی خوابت تعبیر شود، اول باید بیدار شوی!

چه مفهومی داره؟

کسانی که نیاز به درک دارند تبدیل می شوند. شما نمی توانید بخوابید یا رویای موفقیت داشته باشید، اما همچنان می خوابید. پرسپولیس 5 سال با قدرت، تلاش، بیداری و سختگیری قهرمان جام شد و هرگز از حریف غافل نشد و به خواب نرفت. پرسپولیس سال هاست که با بحران خداحافظی می کند و به همین دلیل با تعجب از تلاش برخی برای نشان دادن تیم قهرمان در بحران صحبت کردم.

در نهایت نتیجه دربی شنبه را چگونه پیش بینی می کنید؟

حقوق گرفت که برادرش جان کار می کرد! این تیم روز شنبه با تلاش بیشتر، دوندگی بیشتر، جنگندگی بیشتر و تمرکز بیشتر در طول مسابقه پیروز دربی شد. خدای نکرده بتوانیم در دربی شنبه همه این عوامل را تماشا کنیم و در کنار پیروزی در این دیدار مهم، هفته ها دل پرسپولیسی ها را شاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید