هشدار رئیس مرکز بهداشت خوزستان به مردم/ اومیکرون در کمین کودکان

ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806635

سید محمد علوی ضمن هشدار به افرادی که واکسینه نشده اند و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، گفت: اکثر افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این استان واکسینه نشده اند، بنابراین انتظار داریم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب با اشاره به شکل گیری موج جدید تاج در خوزستان اظهار داشت: تاج و تخت در خوزستان شکل گرفته است.

وی افزود: کسانی که علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، آسیب بدن و سرفه دارند اما تنگی نفس و تب ندارند بهتر است در خانه بمانند.

15 درصد از جامعه هدف خوزستان تمایلی به واکسینه شدن ندارند

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: استفاده از مایعات، مسکن، شربت سرفه و استراحت برای درمان خانگی بهترین راه برای بهبودی بیمار است اما اگر فردی دچار علائم شدیدی مانند تنگی نفس شد باید مراجعه کند. به بیمارستان

وی افزود: بیش از 15 درصد افراد بالای 12 سال در خوزستان هنوز واکسینه نشده اند. علاوه بر این، بیش از 15 درصد از افراد در دریافت دوز دوم با تأخیر مواجه شدند و 57 درصد هنوز دوز سوم خود را تزریق نکرده بودند. بنابراین ما از مردم می خواهیم که واکسیناسیون را تکمیل کنند.

علوی با هشدار به افرادی که واکسینه نشده اند و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند، خاطرنشان کرد: اکثر بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های این استان واکسینه نشده اند، بنابراین انتظار داریم مردم این موضوع را جدی بگیرند.

15 درصد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان را کودکان زیر پنج سال تشکیل می دهند

علوی گفت: در موج جدید این بیماری کودکان با سرعت بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند بنابراین نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. حدود 20 درصد بیماران استان زیر 18 سال و حدود 15 درصد آنها زیر 5 سال سن دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان زیر 12 سال به تازگی وارد چرخه واکسیناسیون شده اند و اکثر آنها هنوز واکسینه نشده اند، از والدین خواسته شده تا فرزندان خود را واکسینه کنند.

تزریق 6 میلیون و 750 هزار دوز واکسن کراون در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود 6 میلیون و 750 هزار دوز واکسن کراون در خوزستان تزریق شده است که 84.5 درصد در نوبت اول، 71 درصد بار دوم و 26 درصد بار سوم تزریق شده است.

در حال حاضر یک شهر خوزستان قرمز، 9 شهر نارنجی، 15 شهر زرد و 2 شهر آبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید