پیشرفت اومیکرون در کودکان پایانی ندارد


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810388

بیمارستان کودکان معاون حسین (ع) اصفهان:

معاون درمان بیمارستان کودکان و نوجوانان اصفهان امام حسین(ع) گفت: شیوع اومیکرون در کودکان بالا، بستری شدن کودکان در بیمارستان افزایش یافته و تخت ها پر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ناصرالدین مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به شیوع اخیر اومیکرون در کودکان گفت: از زمان معرفی سویه جدید امیکرون و شیوع آن در کودکان، شیوع بیماران سرپایی با اومیکرون تقریبا کاهش یافته است، اما تعداد بیماران بستری همچنان رو به افزایش است و تخت های بیمارستانی همچنان رو به افزایش است. تکمیل.

معاون درمان بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان با بیان اینکه این عوارض ناشی از سایر عوارض عروق کرونر است، افزود: مانند کودکان و نوزادانی که تاج گذاری می شوند به دلیل اسهال، استفراغ و بی اشتهایی در بیمارستان بستری می شوند.

وی گفت: هیچ بیمار دیگری به دلیل استفراغ شدید و مثبت بودن تست PCR کرونر در بیمارستان بستری نشده است. اکثر موارد با بستری شدن و درمان پاسخ می دهند و بهبود می یابند، اما شیوع امیکرون در کودکان زیاد است، بستری شدن کودکان در بیمارستان افزایش یافته و تخت ها پر است.

مصطفوی درباره اینکه آیا امیکرون در کودکان به راحتی قابل تشخیص است یا خیر، اظهار کرد: بله، در واقع بیماری اومیکرون نیز مانند سایر سویه ها باید PCR مثبت باشد، اما پس از آن آزمایش ثانویه برای تشخیص آمیکرون بودن یا نبودن این بیماری انجام می شود. این وزارتخانه برای اطلاع از اینکه چند درصد از مردم Omicron دریافت می کنند، طبق اعلام این وزارتخانه در هفته گذشته، 91 درصد از افرادی که نتیجه مثبت کرونر دریافت کرده اند، Omicron دریافت می کنند.

وی در خصوص ظرفیت بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان گفت: در بیمارستان کمبود تخت وجود ندارد اما تقریبا همه تخت ها پر است و برخی از روزها کمبود تخت وجود دارد که نیاز داریم. برای افزایش تعداد تخت‌ها در اتاق‌ها این کار را انجام می‌دهیم، اما جایی برای بیماری نیست، البته اخیراً بیمارستان‌های دیگری برای درمان کودکان در حال آموزش هستند و از آنجایی که کودکان موارد شدیدی ندارند و نمی‌کنند. نیاز به درمان تخصصی برای کودکان، مراکز و حتی شهرستانها پذیرش و درمان کودکان را دارند.

معاون بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان در خصوص تداوم مدارس گفت: با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان ممکن است شیوع امیکرون در جامعه افزایش یابد زیرا کودکان می توانند باعث انتشار ویروس ها شوند. تاج هنوز کوچک نشده است، بنابراین می توانیم به صورت حضوری در مدرسه حضور داشته باشیم و بهتر است کلاس ها را به همین شکل مجازی سپری کنیم تا این موج تاج کمی کاهش یابد و به 20 درصد موارد موجود برسد.

وی با اشاره به وضعیت نگهداری از کودکان بیمار در سایر بخش‌های این بیمارستان، گفت: در حال حاضر خوشبختانه تعداد سایر بیماران در بیمارستان کودکان امام حسین (ع) که دارای یک بخش عروق کرونر و چهار تا پنج – است. بخش‌های کرونری، خدمات خوبی ارائه می‌کنند. «به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر، ممکن است برخی از جراحی‌های غیر اورژانسی را کاهش داده‌ایم تا تخت برای بیماران دیگر فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید