هشدار روزنامه اطلاعات درباره درز اطلاعات مترجمان مسئولان کشور/ ائمه جمعه و نمایندگان مجلس مراقب حرف هایشان باشند.

هشدار روزنامه اطلاعات درباره درز اطلاعات مترجمان مسئولان کشور/ ائمه جمعه و نمایندگان مجلس مراقب حرف هایشان باشند.

روز جدید روزنامه اطلاعات نوشت: هر گونه اطلاعات و داده ای برای دشمنی که کشور ما را هدف قرار داده است ارزشمند است و در این راستا دستگاه های ذیربط باید هوشیاری لازم را به کار گیرند تا از هرگونه حرفی که ارزش اطلاعاتی دارد با این تصور که ما در دنیایی زندگی می کنیم پرهیز کنند. جریان آزاد اطلاعات

شاید خیلی ها ندانند که از بیانات خطیب نماز جمعه گرفته تا پخش صحبت های نمایندگان مجلس و همه برنامه های شبکه های رادیویی و تلویزیونی ما، چندین کشور خارجی در حال شنیدن، رصد و تحلیل محتوا هستند. زیر ذره بین قرار دادن سخنان مسئولین و کسانی که به تریبون های رایگان دسترسی دارند نشان می دهد که باید در گفتار و بیان خود دقت کنیم و هر کلمه ای را همه جا نگوییم تا آگاه ظاهر شویم.

با قدردانی از حرکت های علمی و فناوری که در اقصی نقاط کشور در حال وقوع است، متاسفانه در کشور ما پذیرفته شده است که کوچکترین جزئیات این دستاوردها در مقابل دوربین خبرنگاران قرار گیرد. و در برخی موارد خبرنگاران پیگیرانه سعی می کنند نام نخبگان، محل کار و نتیجه کارشان را استخراج کنند و عکس هایشان را منتشر کنند. این در حالی است که مبتکران در صنایع حساس و نخبگان علمی ما زیر ذره بین خدمات خارجی قرار دارند. بدتر از این، افشای بی رویه اطلاعات تجاری و بازرگانی ما در شبکه های خبری است که یک مقام اطلاعاتی خارجی در ایران باید زمان و تلاش قابل توجهی را برای به دست آوردن چنین داده هایی صرف کند. یک کارخانه چه نوع محصولی تولید می کند، در چه حجمی و با چه قیمتی به کدام کشور صادر می کند؟در دنیای رقابت تجاری، چنین مصاحبه هایی در واقع ممکن است منجر به از دست دادن مصاحبه شونده و رقیب صنعتی یا تجاری او با عرضه شود. محصول خود را با قیمت کمتری تحویل بگیرد.

در آغاز شکوفایی چین، سفارت آمریکا در کانادا مکالمه یک مقام کانادایی با طرف چینی را شنید و توانست از قیمت هر تن گندمی که کانادایی ها به طرف چینی عرضه می کردند مطلع شود. سفارت آمریکا در پکن توانست دو میلیون تن گندم آمریکایی را به چینی ها ارزان تر عرضه کند.

ما در دنیایی به شدت رقابتی زندگی می کنیم و وقتی اطلاعاتی در اختیار داریم، باید بدانیم که رقبای ما “صدها هزار تله و بذر” را در مسیر ما قرار می دهند تا این اطلاعات و داده ها را از ما و برای اهداف خود بدزدند. راه ضربه زدن به ما . از آن استفاده کنید یکی از موارد رایج سرقت منزل این است که سارقان از خدمتکاران یا دربانان ساده لوح استفاده می کنند و اطلاعات آنها را ریخته و در فرصت مناسب سرقت می کنند.

سرویس های اطلاعاتی همچنین می توانند از این ترفند برای کارمندانی که در مراکز حساس کار می کنند و متأسفانه به اطلاعاتی خارج از ظرفیت امنیتی خود دسترسی دارند، استفاده کنند. یکی از بهترین خدمات خارجی، مترجمانی هستند که جلسات سطح بالای مقامات یک کشور با همتایان خارجی خود را تفسیر می کنند. در چنین مواردی، مترجم هدف ارزشمندی است. در هر صورت برای اینکه طعمه دشمنان حریص نشوید، باید در هنگام درز اطلاعات حساس، تقوا و هوشیاری کافی داشت. یک مدیر کل صنایع یا یک مدیر تجاری خارجی مانند یک سفیر یا یک افسر نظامی آگاه می تواند مورد هدف قرار گیرد و ناخواسته دشمن کشورش را به رایگان تغذیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید