هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ افزایش 30 درصدی کرونا در جهان در دو هفته اخیر

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛  افزایش 30 درصدی کرونا در جهان در دو هفته اخیر

روز جدید تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به افزایش 30 درصدی تعداد مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان در دو هفته گذشته هشدار داد. وی هشدار داد هر موجی از ابتلا به ویروس کرونا، حتی اگر میزان بستری شدن و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس کاهش یابد، باز هم افراد بیشتری را در معرض شرایط و دوره طولانی مدت کووید یا پس از کووید قرار می دهد. .

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش 30 درصدی کووید-19 در جهان در دو هفته اخیر هشدار داد.

پایگاه خبری سازمان ملل (news.un.org) با انتشار این خبر نوشت: دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تایید کرد که در چهار منطقه از شش منطقه تحت نظارت این سازمان، موارد ابتلا به کووید-19 30 مورد افزایش یافته است. % در دو هفته گذشته

کیبریسوس در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ژنو گفت: چهار منطقه از شش منطقه تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت در هفته گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری بوده اند که اکنون با کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری رو به کاهش است. آزمایشات (عفونت کرونا) در بسیاری از کشورهای جهان با آن مواجه هستیم.

به همین دلیل است که گزارش دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که هر موجی از آلودگی به ویروس کرونا، حتی در صورت کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این ویروس، باز هم افراد بیشتری را با شرایط طولانی مدت و پس از کووید مواجه خواهد کرد. کووید.

افزایش دسترسی به واکسن های فایزر

بر اساس این گزارش، کیپریسوس از شرکت داروسازی فایزر خواسته است تا واکسن خوراکی کووید را به طور گسترده‌تری در دسترس کشورهای سراسر جهان قرار دهد.

وب سایت خبری سازمان ملل در این باره نوشت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از شرکت داروسازی فایزر خواست اطمینان حاصل کند که واکسن خوراکی جدید کووید-19 می تواند به سرعت در دسترس همگان به ویژه کشورهای کم درآمد و آسیب پذیر قرار گیرد. گام های بیشتری برای ارائه درمان های موثر برای کشورهایی که ممکن است در پرداخت هزینه برای چنین واکسنی مشکل داشته باشند، برداشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Worldometers.info (worldometers.info)، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از 557 میلیون و 700 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بیش از 6 میلیون و 367 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید