هشدار فعالیت سامانه بارشی برای 5 استان

هشدار فعالیت سامانه بارشی برای 5 استان

سازمان هواشناسی نسبت به 5 استان با بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال کشور هشدار داد.

پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و چشم انداز سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز در مناطق شمال شرق آذربایجان، آذربایجان غربی و اردبیل بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا ضمن تشدید بارش ها در مناطق مذکور، گستره گیلان و غرب مازندران را فرا می گیرد. روز دوشنبه در شمال کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد موقتی شدید خواهد بود. روز سه شنبه بارش ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد و روز چهارشنبه نیز در سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهد بود.

پدیده غالب تا 5 روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است. در این مدت به ویژه در ساعات بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه در نواحی مرکز و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود که در برخی از این مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

یکشنبه و دوشنبه در دریای خزر شور و هیجان و در 5 روز آینده در شرق دریای عمان وجود دارد.

شرح سیستم: عملکرد سیستم رسوب گذاری

زمان شروع: بعدازظهر شنبه 24.04.1402

مهلت : بعدازظهر سه شنبه 27/04/1402

نوع خطر: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی

حوزه اثر:

شنبه 24.04.1402: آذربایجان شمال شرقی و شمال غرب آذربایجان.

یکشنبه 25/04/1402: نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان غربی.

دوشنبه 26/04/1402: نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران.

سه شنبه 27/04/1402: گیلان، مازندران.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی جاده ها، لغزندگی جاده ها، احتمال جاری شدن آب، رعد و برق، باد، در مناطق مستعد گرد و غبار، احتمال آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و بیلبوردها و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: از خواباندن و چادر زدن در حاشیه و بستر رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها خودداری کنید. ، لایروبی کانال ها و آبراه ها.

دیدگاهتان را بنویسید