هشدار هواشناسی/ پیش بینی 5 روزه باران در برخی مناطق

هشدار هواشناسی/ پیش بینی 5 روزه باران در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از افزایش دما در نیمه جنوبی کشور خبر داد و از امروز تا یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی کرد.

پیش‌بینی آخرین نقشه‌های سینوپتیک و آتی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، کوه‌های البرز و زاگرس افزایش ابر و بارش خفیف وجود خواهد داشت.

با گذر موج متوسط ​​جوی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز ابرانکی بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطقی از شمال غرب و کوه های البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود. در روزهای آینده از جمعه تا یکشنبه در مناطق جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

از امروز تا یکشنبه آینده در شرق کشور افزایش سرعت باد در ساعاتی از روز و در مناطق مستعد پدیده گرد و غبار پیش بینی می شود. این شرایط از پنجشنبه تا شنبه در دامنه های جنوبی البرز و روز یکشنبه در جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

همچنین از امروز تا آخر هفته دمای هوا در جنوب کشور افزایش می یابد. تا 5 روز آینده در شرق دریای عمان و روزهای شنبه و یکشنبه در تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

مهلت : جمعه 03/05/1402

نوع خطر: وزش باد تا 20 گره و ارتفاع موج تا 1.2 متر در شمال خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا 30 گره و ارتفاع موج تا 1.5 تا 2 متر در دریا. عمان به ویژه در شرق دریای عمان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا 26 گره دریایی و افزایش ارتفاع موج تا 1.5 متر در نواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و به ویژه در منطقه تنگه هرمز

حوزه اثر:

چهارشنبه 03/03/1402: مناطق ساحلی و سواحل دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس در استان هرمزگان.

پنجشنبه 04/03/1402: مناطق ساحلی و سواحل دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

جمعه 03/05/1402: نواحی ساحلی و سواحل دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری و قفس های پرورش ماهی، آسیب به قایق ها و کشتی های کوچک و اختلال در ترافیک دریایی سبک، ماهیگیری و کشتی های مسافری.

توصیه: ممنوعیت شنا و فعالیت های دریایی، اتخاذ تدابیر لازم در تردد دریایی به ویژه تردد کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی و اقدامات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و کشتی های تجاری در تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم از قایق های چراغ راهنمایی و فعالیت های تفریحی در جزایر تنگه هرمز خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید