هفته ها برای تعیین سرنوشت در انتظار امیر عابدزاده

هفته ها برای تعیین سرنوشت در انتظار امیر عابدزاده

رقابت های باشگاهی فوتبال اروپا تا حدود سه ماه دیگر به پایان می رسد و لژیونرهای ایرانی به دنبال بهترین ها در زمان خود برای ادامه کار خود در قاره سبز و همچنین عملکردی هستند که به آنها امکان حضور در جام جهانی 2022 را بدهد.

با توجه به اینکه جام جهانی اواخر آبان و آذر سال آینده برگزار می شود، شاید انتقال جالبی برای لژیونرهای ایرانی صورت نگیرد، اما در این بین امیر عابدزاده تنها یک سال پس از بازی در اسپانیا شانس خوبی برای زنده ماندن از یک حرکت جدی دارد. و از سطح دو لالیگا در لیگ که شامل رئال مادرید، بارسلونا و … می شود، منتقل شود.

عابدزاده که پس از چهار سال حضور در فوتبال پرتغال در تابستان 2021 تصمیم به جدایی از لیگ برتر و رفتن به لالیگا 2 اسپانیا گرفت، شرایط غیرعادی را در پونفرادینا تجربه کرد و نشان داد که تیمش از ابتدای سال جاری یکی از مدعیان صعود است. فصل در صدر جدول باشید.

پونفرادینا در این فصل لالیگا 2 اسپانیا 30 بازی انجام داده است که امیر عابدزاده به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی ایران نه تنها در 5 بازی به میدان رفته است بلکه در 25 هفته باقی مانده در لیست تیمش حضور داشته است. او همیشه در ترکیب بوده و عملکردی دارد که مورد تمجید رسانه های اسپانیایی نیز هست.

عابدزاده در این فصل بارها در 2 هفته لالیگا اسپانیا یکی از بهترین بازیکنان بوده است. حتی در بازی هایی مثل هفته بیست و نهم که دو گل مقابل خیخون دریافت کرد اما آنقدر خوب کار کرد که دومین بازیکن برتر هفته لقب گرفت.

عابدزاده که با انتخاب درست و حضور در پونفرادینا در کنار عملکرد نادرست و مطمئن خود توانست آقای گل تیم ملی شود و در سه بازی اخیر ایران در مقدماتی جام جهانی به میدان برود و سه کلین شیت داشته باشد، برای ادامه روند درخشان تلاش می کند. اسپانیا قرار است در 12 هفته باقیمانده یک رویداد بزرگ را اختراع کند.

در پایان فصل 22-21 لالیگا 2 اسپانیا، هر دو تیم به طور مستقیم به لالیگا 1 راه پیدا می کنند و تیم سوم تا ششم جدول پس از رقابت در پلی آف، تکلیف نفر سوم و آخر را مشخص می کند. تیمی برای رسیدن به سطح اول فوتبال اسپانیا در این میان پونفرادینا امیدوار است با ادامه درخشش امیر عابدزاده، شانس حضور در لالیگا را پیدا کند.

عابدزاده تا کنون 25 بازی در لالیگا 2 انجام داده است که به طور میانگین در هر بازی حداقل سه توپ عالی به دست آورده و در 90 درصد بازی ها موفق بوده و 8 بار دروازه خود را بسته نگه داشته است.

عابدزاده علاوه بر اینکه در تسلط بر توپ عملکرد خاصی داشت و در تمام نبردهای هوایی این فصل پیروز شد، در کار با پا نیز آمار استثنایی از خود به جای گذاشت که عملکردش در بین تمامی گلزنان ایرانی قابل توجهتر و بهتر است و این منجر به ایجاد شرایط بهتر در سطح باشگاهی و حتی ملی شد.

عابدزاده در هر بازی 41 لمس توپ قابل توجهی داشت و حدود 60 درصد پاس های او درست بود. پاس های او در خانه 88 درصد به هدف خود می رسید و 63 درصد در پاس دادن چیپ ها نیز دقت داشت.

این آمار فوق العاده از عابدزاده در پونفرادینا باعث شد تا او با 49 امتیاز در جایگاه پنجم لالیگا 2 اسپانیا نقش مهمی ایفا کند. موقعیتی که دو امتیاز از بازیکن چهارم عقب است.

شاگردان عابدزاده در حال حاضر 10 امتیاز از ایبار صدرنشین و 9 امتیاز با آلمریا رده دوم فاصله دارند، اما با توجه به اینکه 12 بازی تا پایان فصل دوم لالیگا اسپانیا باقی مانده است و آنها با تمام حریفان خود رو در رو خواهند شد، این تیم در بین تیم های لالیگا قرار خواهد گرفت. دو تیم اول و برای دریافت سهمیه حضور مستقیم در لالیگا 2 و حتی اگر این اتفاق برای آنها نیفتد، پونفرادینا در موقعیت خوبی برای رسیدن به پلی آف و ادامه مسیر قرار دارد.

دروازه بان تیم ملی ایران و پونفرادینا علاوه بر حضور در مسابقات قهرمانی با باشگاهش، اما نقل و انتقالات زمستانی شایعه شده و می توان پیشنهادات جالب او را از تیم های مطرح اسپانیا از جمله سویا با توجه به اینکه عابدزاده عملکرد تدافعی دارد، پیش بینی کرد. پونفرادینا توسط باشگاه های لالیگا درخواست شد.

در این شرایط بعید است یکی از بازیکنان ایرانی که قبل از جام جهانی و تابستان آینده تیم بهتری را هدایت کند امیر عابدزاده باشد. گالری که در تیم ملی هم جای خود را به دست آورد و می تواند این جایگاه را تا شروع بازی های جهانی 2022 قطر حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید