همه اجناس گران شده است، دولت فقط نگاه می کند و امتناع / حقوق مدیران دولتی را به 15 میلیون تن کاهش می دهد.

223167 806 خبر خاکستری

«علاوه بر اینکه قیمت تقریباً همه کالاها و خدمات از اواسط فروردین به شدت افزایش یافته است، رکوردهای جدیدی نیز به ثبت رسیده است. دولت و وزارتخانه های عریض و طویل فعلا در این مورد سکوت کرده و نظاره گر هستند!

به عنوان مثال اخیراً سازمان دفاع نرخ جدیدی را برای آرد این صنعت اعلام کرد که نشان می دهد قیمت ها چهار برابر شده است. این امر باعث چهار برابر شدن قیمت بسیاری از محصولات اساسی آرد مانند ماکارونی می شود که با افزایش شدید قیمت ها، مردم به عنوان جایگزینی برای برنج روی آورده اند.

قیمت برخی داروها نیز در حال افزایش است و با وجود سکوت و تماشا و گاه تکذیب و سکوت و سکوت برخی آقایان، گزارش های حجیم و مستند مردم نیز موید این موضوع است. مالیات، بلیت مترو و اتوبوس نیز افزایش یافته و اتحادیه مواد شوینده از افزایش قیمت ها بعد از ماه رمضان که کمتر از یک هفته مانده است خبر داده است. قیمت روغن، شکر، مرغ، گوشت، غلات، صیفی جات، آب و برق، اینترنت، لبنیات، ماشین و غیره دائما در حال افزایش است. این در حالی است که تابستان آینده ممکن است زمزمه قطعی برق و کم آبی به گوش برسد.

هر وقت از آقایان در مورد تورم سوال می شود، همه کارشناس و تحلیلگر اقتصادی می شوند و جوانب موضوع را طوری تحلیل می کنند که همه مقصرند جز خودشان. اما این افراد مسئول هستند و می گویند مسئول مسئول انجام کاری است و با این استدلال مردم نمی خواهند گران شوند بلکه می خواهند کاری را انجام دهند که هنگام خرید می بینند در کاهش قیمت ها واقع بین باشند. و به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

بنابراین باید به صراحت گفت که تحمل مردم نسبت به افزایش مداوم قیمت ها شکسته شده و کارد به استخوان رسیده است. مردم دیگر حرف و وعده را نمی پذیرند و از دولت می خواهند که دست به کار شود و از خود شروع کند، چرا که به گفته کارشناسان منشأ بیشتر هزینه ها خود دولت و شرکت های دولتی هستند که علیرغم گرانی کمترین بهره وری را دارند. . بنابراین باید به دولت پیشنهاد کرد که روند خاموش شدن چراغ ها برای حذف ارز 4200 تومانی و سکوت و مغایرت با آن یک هدف در بازی حساس کنونی است.

دولت باید برای جبران کسری بودجه خود و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها و خدمات اساسی که از ریشه‌های اصلی صرفه‌جویی بی‌رویه در ساختار و شرکت‌های دولتی است، با کاهش هزینه‌ها و به‌ویژه مبارزه جدی با مستأجران و گروه‌ها، چاره‌اندیشی کند. کسانی که از طریق انحصار یا روابط سیاسی با جناح ها و نفوذ دستگاه ها بخشی از شواهد قیمت را در دست دارند.

ناگفته نماند که بودجه اضافی بسیاری از بودجه ها و املاک خاص که تعدادشان زیاد است و بازدهی چندانی ندارد، باید حداقل به طور موقت برای امسال کاهش یابد. حقوق همه مدیران بدون استثنا باید به کمتر از 15 میلیون تن کاهش یابد. شرکت های دولتی باید نظارت دقیق تری داشته باشند تا از رسوایی هایی مانند رسوایی اخیر در فدراسیون فوتبال با بودجه دولتی و گسترش نهاد دولتی به دلیل تعداد زیاد ماموران گمرک در ادارات و وزارتخانه ها جلوگیری شود. اسناد به وفور برای روزها منتشر شده است.

دولت باید بر این باور باشد که تلفیق چنین اقداماتی باعث صرفه جویی در مبالغ کلان و جلوگیری از افزایش کالاها و خدمات دولتی برای جبران کسری بودجه و فشار بر مردم می شود. برای تاکید بیشتر صدها میلیارد تومان سیب و پرتقال برای تنظیم بازار به دلیل تخلف یکی از کارکنان اخراجی وزارت جهاد کشاورزی و خرید بالای آنها در اختیار این وزارتخانه ماند و آگهی مناقصه آن منتشر شد. . این مثال نشان می دهد که اصلاح ساختار داخلی دولت و مبارزه با فساد و حزب گرایی چه تاثیری بر صرفه جویی در بودجه دولت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید