همه اعضای عربستان اینترنشنال از خروج انگلیس منع شدند


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912325

در پی درخواست برخی از کارکنان اینترنشنال عربستان برای همکاری با سازمان اطلاعات و احتمال فرار برخی از آنها، دولت انگلیس تا اطلاع ثانوی خروج همه آنها از این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی تلاش مخفیانه دو تن از اعضای شبکه تروریستی بین المللی سعودی برای همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران و فرار از کنترل های امنیتی شبکه تروریستی بین المللی ایران برای بازگشت به ایران، قوانین سختگیرانه ای برای تردد کارکنان این شبکه در نظر گرفته شده است.

در همین راستا پس از عدم صدور مجوز قطر برای خبرنگاران از عربستان سعودی برای ورود به این کشور در بازی های جام جهانی، مدیران اینترنشنال با درخواست کارکنان این شبکه برای سفر شخصی به قطر مخالفت کردند و در این راستا امنیت خدماتی که بریتانیا با آنها مشورت کرده است.

در پی اعلام ایران مبنی بر تروریستی بودن این شبکه و ترس از بازگشت تعدادی از کارکنان بین المللی به ایران، مدیران اینترنشنال عربستان با حرکت عادی کارکنان بین المللی به خارج از انگلیس مخالفت کردند.

بر اساس گزارش موسسه دیده بان، یک منبع آگاه امنیتی در این رابطه گفت: یکی از افراد فعال در عربستان اینترنشنال که به شدت پیگیر بازگشت به ایران و پایان فعالیت خود در شبکه تروریستی اینترنشنال سعودی است می گوید که اعضای این شبکه نه تنها برای جام جهانی، بلکه حتی برای تفریح ​​هم نمی توانند انگلیس را ترک کنند زیرا سازمان امنیتی انگلیس به شدت نگران بازگشت اعضای این شبکه به تهران و گسترش شیراز آن است.

وی گفت: برخی از اعضای این شبکه سعودی به طرز مشکوکی در صفحات شخصی خود برای اثبات وفاداری خود به سرویس های جاسوسی تیزتر شده اند. عضو علاقه مند به بازگشت می گوید که در جلسات اخیری که در این شبکه برگزار شد، همه اعضا از شکست پروژه ضدامنیتی وحشت زده شدند و گفتند که همه هزینه های عربستان بیهوده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید