همه قضات ایرانی کنعانی ها را اخراج می کنند!

دیدار تیم های الاهلی و السد با پیروزی 8 گل برای تیم میهمان به پایان رسید که محمدحسین کنعانی زادگان در الاهلی حضور داشت و البته او 7 گل تیم حریف را از تلویزیون در رختکن تماشا کرد. اتاق، زیرا در دقیقه 25 لند اخراج شد.

در این صحنه کنعانی ابتدا توپ را از روی خط دروازه برگرداند و سپس در حالی که عبدالکریم حسن در موقعیت یک گل قرار داشت و مدافع الاهلی را گمراه کرد، کنعانی با شوتی خود را مقابل توپ او قرار داد و تا آنجا که می تواند. در عکس ها دیده شود او با پشت آرنج مانع از گلزنی مدافع چپ السد شد.

هر چند برخورد توپ با دست بدیهی به نظر می رسد اما سوال اینجاست که آیا این برخورد در این شرایط باید با پنالتی همراه باشد یا کنعانی هندی اشتباه نبود؟

در همین راستا کارشناسان داوری به این سوال پاسخ داده اند که در ادامه می خوانید; با بیان اینکه محمدرضا اکبریان که در حال خداحافظی از قضاوت بازی سوپرجام است، برای اولین بار در این باکس کارشناسی نظر خود را بیان کرد:

* محمدرضا اکبریان: یکی از قوانین خطای فوتبال در هند حجیم کردن بازوی بدن است که در این مورد اتفاق افتاد و بازو در حالت غیرعادی قرار گرفت که این اتفاق هم افتاد. همانطور که موقعیت گل مشخص است، کارت قرمز نیز به درستی داده می شود.

* ابراهیم میرزابیگی: این هند مانع گل می شود و مجازاتش مردود و پنالتی است.

* نوید مظفری: جریمه اخراج درست است.

* علی خسروی: مجازات و اخراج قطعی است. برای جلوگیری از موقعیت آشکار، هند را شکوفا می کند و با دستان خود به بدن خود حجم می دهد.

* اسماعیل سفیری: پنالتی و اخراج درست است چون اگر توپ پاس می شد گل بود.

* حسین عسگری: تصمیم داور دقیقا طبق قانون بود. قانون به صراحت می گوید که اگر بازیکنی حریف خود را از گلزنی محروم کند باید اخراج شود.

* حیدر سلیمانی: عمدا دستش را بلند کرد و دستش جایش را گرفت و این یک پنالتی است. از آنجایی که این یک فرصت واضح برای گلزنی است، او باید اخراج می شد.

* حسین نجاتی: با استفاده از دست، فرصت گلزنی را از حریف سلب می کند که تخلف هند محسوب می شود و پنالتی تصمیم درستی است.

دیدگاهتان را بنویسید