همه چیز برای آغاز پروازهای حج تا دو هفته دیگر


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842816

به گفته مسئولان هوانوردی، طی دو هفته آینده، 40 هزار نمازگزار ایرانی با پروازهای ایران ایر از 16 فرودگاه کشور راهی خانه خدا خواهند شد، اما نرخ و محدوده خاصی برای کنترل قیمت بلیت این پروازها تعیین نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سفر هوایی زائران ایرانی به عربستان از 21 خرداد آغاز می شود و به گفته محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مانند هر سال مسئولیت این پروازها را بر عهده دارد.

وی در این خصوص گفت: برنامه ریزی خوبی برای حج امسال از سوی سازمان حج عربستان و کشور برای اعزام زائران انجام شده است و امیدوارم پروازهای حج امسال به خوبی با ایران ایر، شرکت فرودگاه ها و امام خمینی (ره) هماهنگ شود. فرودگاه.”

وی با اشاره به اعزام 39 میلیون و 600 هزار زائر ایرانی به این پروازها، افزود: مدیران فرودگاهی به عنوان مدیر عامل و نماینده شرکت فرودگاهی و سازمان هواپیمایی معرفی شدند و مدیران ایران ایر را برای پاسخگویی به فرودگاه منصوب کرده ایم. ضمناً سازمان هواپیمایی کشوری طی این مدت چهار ابلاغیه به ایران ایر، شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به‌عنوان پرسنل کلیدی حاجا به صورت شبانه‌روزی تعیین کرده است.شرکت‌های هواپیمایی مانند نوروز. که نزدیک به 2.5 میلیون مسافر را جابجا کرد، مسئولیت مسافران را بر عهده خواهد داشت.

گلمرضا رستمیان، مسئول عملیات حج فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی نیز درباره جزئیات برنامه های حجاج ایرانی گفت: در حال حاضر 16 فرودگاه برای اعزام زائران به عربستان انتخاب شده و فرودگاه همدان در حال بررسی است. «در روزهای آینده تکلیف مشخص و اعلام خواهد شد.

وی افزود: فرودگاه های امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز آماده اعزام و پذیرایی از زائران به عتبات عالیات هستند. خدایا عربستان سعودی در طول 17 روز از 14 جولای 1401 تا 16 مرداد، زائران باز خواهند گشت.

رئیس عملیات حج فرودگاه ها و شرکت های ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: نخستین پروازهای حجاج از تهران، کرمان و تبریز به مقصد عربستان سعودی از 31 خرداد ماه برقرار می شود که بیشترین تعداد پروازها و اعزام و پذیرش زائران در محل استقرار حجاج انجام می شود. فرودگاه های امام خمینی (ره) مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز مسئولیت دارند.

به گزارش ایسنا، یکی از سوالاتی که برای زائران ایرانی بسیار مهم است این است که با چه قیمتی می توانند این پروازها را خریداری کنند و البته بسیاری از آنها تاکنون انجام داده اند، اما تا به امروز قیمت و محدوده خاصی برای این پروازها اعلام نشده است. البته پروازهای خارجی قیمت گذاری نمی شوند و عرضه و تقاضا تعرفه را تعیین می کند، اما سازمان هواپیمایی کشوری همیشه برای مناسبت ها و مناسبت های خاص مانند پروازهای عتبات تعرفه تعیین می کند تا قیمت ها خیلی بالا نرود و علاقه مندان بتوانند این کار را انجام دهند. قیمت های مناسب.ببخشید.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید