همچنان منتظر اجرای دستورات استاندار هستیم


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914384

شهردار یاسوج با اشاره به مطالبات این شهرداری گفت: با تفاهم نامه تلاش کرده ایم مطالبات را جمع آوری کنیم و منتظر اجرای دستورات استاندار در این زمینه از سوی دستگاه های اجرایی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، توجه و توسعه زیرساخت های شهری خدمت رسانی بهتر به شهروندان وابسته به اعتبار و منابع مالی است تا شاهد شهری آباد و توسعه یافته باشیم.

کمبود اعتبار و منابع مالی از یک سو و نبود طرح و ایده و برنامه دو دلیل اصلی توقف خدمات رسانی در شهر است که در چنین شرایطی مدیران شهری باید علاوه بر این نیازهای خود را از سامانه دریافت کنند. برای کسب درآمد از خدمات عمومی اجراهایی دارند و از طرفی طرح ها و ایده های جدید و کاربردی برای توسعه شهر اجرا می کنند.

5312c3f8 941a 416e 95f2 43e16d7672ed خبر خاکستری

در این راستا شهر یاسوج با تمامی خدمات و توسعه زیرساختی در زمینه فضاهای سبز، آسفالت خیابان ها، پارک ها، پروژه های عمرانی، اما همچنان در زمینه آسفالت، پارک های محله ای، فضای سبز و پروژه های عمرانی با مشکلاتی مواجه است که تکمیل و توسعه چنین زیرساخت هایی مستلزم اعتبارات مالی است.

شهرداری یاسوج در چند سال اخیر یکی از دلایل رکود برخی خدمات را ناشی از کمبود اعتبارات عنوان کرد و درخواست های میلیاردی خود از دستگاه های اجرایی برای توسعه زیرساخت های مرکز استان را فاش کرد.

062e1caa c07b 409a ae42 4629d2b78a7d خبر خاکستری

نستان مقدم در گفت وگو با صبح زاگرس در خصوص اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای پیگیری درخواست های این سازمان از دستگاه های اجرایی گفت: شهرداری یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و خدماتی است که در همه زمینه ها فعالیت می کند. حتی در روزهای تعطیل و ساعات اوج مصرف، یک کسب و کار باید حتی بدون تعطیلات نیز خدمات داشته باشد، بنابراین برای ارائه خدمات جامع و کامل به شهروندان، همت و همکاری همه در همه بخش ها نیاز است.

شهردار یاسوج به عوارض ماده 77 و 100 کمیسیون شبه قضایی با حضور نماینده قضایی، شورای شهر و سایر نهادها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خدمات رسانی باید غیرقابل اجرا باشد. متوقف شده و با تمام تلاش باید نظارت بر اثاثیه شهری، خدمات عمومی، حقوق و دستمزد کارکنان، موسسات برای پرداخت تعهدات خود برای خدمت رسانی به شهروندان انجام شود، هرچند بخشی از هزینه ها از محل درآمدهای سالانه شهرداری تامین می شود.

3eb3da76 4dbb 475c 8b7b 95689e6a1485 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه پیگیری درخواست های شهرداری از چند ماه قبل پیگیری شده است، گفت: قبل از اینکه درخواست پیگیری این درخواست ها را در مراجع قضایی داشته باشیم، تفاهم نامه ها را از طریق استانداری پیگیری کردیم تا درخواست ها را پیگیری کنیم، اما در حال پیگیری هستیم. همچنان منتظر اقدام دستگاه های اجرایی هستیم.»

مقدم میزان مطالبات شهرداری یاسوج از دستگاه های اجرایی را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قسمت کمی از مطالبات وصول شد اما هنوز حدود 160 میلیارد تومان از عوارض پسماند ماده 100 و 77 باقی مانده است.

وی به تلاش فرماندار منطقه برای تحقق خواسته های شهرداری ها از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: فرماندار منطقه طی مکاتباتی کتبی برای دو دوره ۱۴ و ۹ آبان ماه تاکید کرد تا درخواست های شهرداری ها به صورت کیفی و سازنده جمع آوری شود. توسعه خدمات شهری در راستای پرداخت تعهدات در شرایط فعلی منتظر اقدامات دستگاه های اجرایی هستیم.

شهردار یاسوج افزود: عوارض پسماند حدود 15 هزار تومان و نوسازی برای هر واحد خانگی 500 هزار تومان است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: این درخواست ها برای پرداخت حقوق پرسنل و پروژه ها در هفته جاری مجددا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید