همکاری با اسکوچیچ برای من یک گام رو به جلو بود / ایران تیم فوق العاده ای دارد

زمان: 15:26
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776873

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: همکاری با اسکوچیچ برای من یک گام رو به جلو بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضور مربیان کروات روی نیمکت تیم ملی ایران باعث شد تا رسانه های کرواسی توجه ویژه ای به تیم ملی جان داشته باشند. در این رابطه ، سایت tportal او با ماریو تاتو ، دستیار اسکوچیچ مصاحبه کرد و تات درباره شرایط فوتبال ایران و نیمکت تیم ملی صحبت کرد.

تات صحبت خود را با اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران آغاز کرد و گفت: وقتی اسکوچیچ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت مشکلات بزرگی برای این تیم به وجود آمد. او شانس کمی برای صعود به دور بعدی مقدماتی جام جهانی داشت و در برابر بحرین و عراق شکست های بدی متحمل شد. البته با فداکاری ها ، تلاش ها و واکنش ها ، این تیم موفق شد به یک رویداد مثبت دست پیدا کند و 10 برد و یک تساوی مقابل کره جنوبی کسب کند. نتایج نشان می دهد تیم ملی ایران یکی از مدعیان جام جهانی 2022 قطر است.

وی ادامه داد: اسکو چ ای چ یک مربی با تجربه و ماهر است. یک شخص فوق العاده برای همکاری با من یک قدم رو به جلو بود. پروژه ایران برای صعود به جام جهانی 2022 به یک مرد باتجربه و شجاع نیاز داشت که اسکوچیچ او را مدیریت کرد و در رتبه بندی قرار داد. او در این راه فداکاری های زیادی می کند و به همین دلیل بسیار خوشحالم که این روزها با او کار می کنم.

ماریو تات ادامه داد: ایران تیم بزرگی دارد که بسیاری از بازیکنان آن در خارج از کشور بازی می کنند. برخی از بازیکنان این تیم قبلاً در اروپا شناخته شده اند ، مانند مهدی طارمی در پورتو ، سردار آزمون در زنیت ، علیرضا جهانبخش در فاینورد ، انصاری فرد در AK ، محرمی در دینامو زاگرب و برخی دیگر از بازیکنان معروف. ما تا کنون موفق شده ایم و قصد داریم هر کاری ممکن برای رسیدن به این هدف انجام دهیم.

دستیار اسکوچیچ ادامه داد: لیگ برتر ایران ایران یکی از قوی ترین لیگ های آسیاست. او بازیکنان با استعداد زیادی دارد و هواداران اینجا بسیار مشتاق هستند. پرسپولیس که با برانکو ایوانکوویچ در لیگ موفق بود یا مثلا استقلال ، فولاد و سپاهان که هواداران زیادی دارند و با ایجاد رقابت لیگ جذابی را ایجاد کرده اند. بسیاری از مربیان در اینجا کار بزرگی انجام داده اند که من نامی از آنها نمی برم زیرا می ترسم نام یکی از آنها را که عدالت و انصاف است فراموش کنم.

ماریو تات گفت: “ایران کشور زیبایی است و دیدن برخی نقاط در آن کشور حس فوق العاده ای به شما می دهد.” زندگی در ایران نیز بسیار زیباست. تهران شهر بزرگی است که همه چیز در آن یافت می شود. این شهر پر از پارک ، مناطق پیک نیک ، رستوران های عالی و بسیاری از مراکز خرید است. ما در نزدیکی اردوی آماده سازی تیم ملی زندگی می کنیم و روزهای ما پر از تعهدات ، کار و نظارت بر عملکرد بازیکنان در لیگ ها است.

دستیار اسکوچیچ در پاسخ به این س ifال که آیا هیجان هواداران توقع تیم ملی را بالا برده است یا خیر ، پاسخ داد: “بله ، فشار اینجا زیاد است. این تیم 85 میلیون هوادار دارد که همگی پشت تیم هستند و همه انتظار حضور تیم ملی ایران در مسابقات بزرگ را دارند.

وی در پایان ادامه داد: کرواسی به جام جهانی می رود و انتظارات از این تیم بسیار زیاد است. تیم ملی کرواسی تیم خوبی است و در حال تغییر نسل است و اکنون به تیم دیگری تبدیل شده است. من به این تیم خوشبین هستم و اگر کرواسی و ایران با تساوی به مصاف هم بروند ، آنها انتظار بازی ای دارند که تا مدت ها در خاطرشان خواهد ماند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید