دعوا و فوتبال در اوج/بازپخش خندوانه بیشتر از فوتبال فوق العاده تماشاگر دارد

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780919

نظرسنجی تلویزیونی در سپتامبر نشان می دهد که برنامه های زنده ورزشی همچنان طرفداران زیادی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات برنامه های شاخص صدا و سیما در مهر ماه 1400 نشان می دهد که 78.4 درصد از مردم برنامه های شاخص صدا و سیما را در این ماه مشاهده کرده اند..

نتایج این پژوهش که بر روی افراد بالای 12 سال در تهران و 30 شهر دیگر دارای مراکز صدا و سیما انجام شده است، نشان می دهد که نیمی از پربیننده ترین برنامه ها در مهر ماه 1400 متعلق به برنامه های ورزشی بوده است.. لازم به ذکر است این نظرسنجی متعلق به برنامه های پیشرو سیما بوده و شامل سریال های تلویزیونی نمی شود.

جدول زیر 10 برنامه ای را نشان می دهد که توانسته اند بیشترین بیننده را جمع آوری کنند.

5c8173e9 a03e 470d b6f3 30f5eb4200f9 خبر خاکستری

به گزارش مرکز تحقیقات صدا و سیما، بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی، تعداد زنان در برنامه کشور خدا بیشتر از مردان و تعداد مردان در برنامه های «فوتبال برتر (زنده فوتبال)» و «حلقه طلایی» بیشتر از زنان است. برنامه های شبکه سه و مسابقات قهرمانی کشتی جهان. ورزش تماشا می کردند.

بر اساس این پژوهش، بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی بر حسب افراد 50 سال به بالا، برنامه «کشور خدا» شبکه سه و برنامه «ایرانگرد» از شبکه یک سیما و رده سنی 12 تا 18 سال، برنامه های «فوتبال برتر» و «حلقه طلایی» شبکه سه سیما و برنامه «حیات وحش» شبکه مستند و «خندوانه منتخب»» نسیم بیش از هر رده سنی دیگری دیده می شود.

این بررسی نشان می دهد که 22.9 درصد از مردم پخش مجدد برنامه های تلویزیونی را از طریق اینترنت و 21.2 درصد حواشی و اتفاقات برنامه های تلویزیونی را از طریق شبکه های اجتماعی تماشا می کنند..

به گزارش خبرنگار دانا، لحظه ای که در این نظرسنجی کاملا مشهود است، افت محسوس برنامه «فوتبال برتر» است. این برنامه هر چقدر هم در پخش زنده مسابقات فوتبال بیننده داشت، دوشنبه شب که با کارشناسی و تحلیل مسابقات فوتبال همراه بود، نتوانست مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد و آمار این نظرسنجی نشان می دهد که بینندگان این برنامه راضی هستند، از این برنامه زیاد ندارند و طبق همین نظرسنجی مهرماه، این برنامه در رتبه دهم برنامه های شاخص صدا و سیما قرار دارد. برنامه ای که به وضوح برخلاف نود نتوانست نظر اکثریت مخاطبان این حوزه را جلب کند.

اما برنامه ای مثل «خندوانه» با اینکه سال هاست روی آنتن می رود، به دلیل فضای تفکر خلاق و وجود عناصر مختلف که اجازه نمی دهد نبض این برنامه به مرور زمان قطع شود، حتی ثابت کرد. مخاطبان در زمان بازپخش، خود را دارد و توانسته به یکی از موفق ترین برنامه های تلویزیونی آن سال ها تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید