همکاری با ایجنت کامرونی به جریمه هایی مانند ویلموتس / شاید بازی با سنگال در تهران منجر شده است.


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840149

مدیر تیم ملی فوتبال گفت: اگر به سراغ ایجنت کامرونی برویم، قراردادی منعقد می شود که نمی توانیم با کانادا بازی کنیم و در این صورت باید مانند ویلموتس جریمه بپردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دراگان اسکوچیچ درباره اینکه کریم باقری و مهرداد حنبان یا باید در تیم ملی یا پرسپولیس حضور داشته باشند، گفت: مشکل فنی در صلاحیت اسکوچیچ است و ربطی به ما ندارد. سرمربی تیم از من خواست به باقری و خانواده بگویم از تیم ملی و پرسپولیس تیم انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اسکوچیچ از ما خواست یکی دو نفر جدید به کادرفنی اضافه کنیم اما در اردوی بعدی به تیم ملی اضافه نخواهند شد و در صورت نهایی شدن کارشان بعد از بازی به تیم ملی خواهند پیوست. با کانادا “من با بیل مکانیکی و حنبان صحبت کردم و بعد از بازگشت از تبریز مجبور شدیم صحبت کنیم. امیدوارم مشکل حل شود. حوزه جذب به عهده سرمربی است.”

مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: اخیرا با مهرداد حنبان ملاقات کردم اما دوستی من با کریم باقری طولانی است. ما با هم برادر و دوست هستیم. اگر دست من باشد دوست دارم تا آخر کار در کنار ما باشد اما این در توان سرمربی تیم ملی است. او انتخاب می کند که چه کسی در تیم ملی باشد.

استیلی درباره دلیل انتخاب اکوادور به عنوان رقیب دوم تیم ملی گفت: بعد از فینال مقابل کانادا به دنبال گزینه دوم بودیم. ما با السالوادور هم صحبت کردیم و تقریباً تمام شد، اما اسکوچیچ می خواست با اکوادور بازی کند. بعد از قرعه کشی صحبت هایی درباره تیم و کانادا مطرح شد اما اکوادور می خواست در 11 ژوئن با مالی بازی کند. آنها سپس در 9 ژوئن در آفریقا برای مالی بازی کردند و بازی این تیم مقابل اکوادور لغو شد. ما توانستیم بلافاصله برای مدت کوتاهی با اکوادور تماس بگیریم و از نظر مالی تغییر کنیم.

وی ادامه داد: اکوادور به ما گفت که به آمریکا بیایید و ما گفتیم که شرایط اخذ ویزای این کشور برای ما بسیار سخت و زمان بر است. ما از این تیم دعوت کردیم تا جایی که می توانند با ما بازی کنند. ورزشگاه هنوز تمام نشده است. صحبت های زیادی در مورد بازی وجود دارد و هر دو طرف می خواهند بازی کنند، اما زمین هنوز مشخص نشده است.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه آیا امکان بازی در خارج از کانادا وجود دارد یا خیر، گفت: زمین باید به هر دو تیم نزدیک باشد. اگر قرار است بازی خارج از کانادا برگزار شود، باید جایی برویم که هر دو تیم بتوانند بروند. این موضوع مربوط به ویزا است. بحث این بود که برای میزبانی به اسپانیا برویم، اما فعلا امکان گرفتن ویزای کم آن کشور برای ما و اکوادور وجود ندارد. حتی اگر بازی بدون تماشاگر باشد، باید به جایی برویم که دو تیم بتوانند بازی کنند.

استیلی خاطرنشان کرد: پیش از این فدراسیون فوتبال برای بازی های دوستانه با تیم هایی مانند غنا و مالی خیلی انتقاد می کرد اما الان وقتی تیمی مثل کانادا به ما پول می دهد باز هم مورد انتقاد قرار می گیرد. فشار زیادی روی ما بود. بعد از رفتن به قطر برای قرعه کشی جام جهانی توانستیم با مربیان و مدیران تیم ها ارتباط مستقیم برقرار کنیم. این ارتباط مستقیم منجر به حذف برخی از عوامل شد. بعد از صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال که برای یک بازی تدارکاتی مثلا در آمریکا پول کمی گرفتیم، نتوانستیم برای این بازی های دوستانه پول بگیریم.

وی افزود: سال ها پیش هزینه بازی با ضعیف ترین تیم ها را پرداخت کردیم. اکنون برای بازدید از کانادا به ما پول می دهند. قرار است اول ژوئن به کانادا برویم. این کشور هزینه اسکان، تمرین و غذای تیم را برای چهار روز پرداخت می کند و با ما فقط یک پرواز است. یه اتفاق خیلی خوب افتاد

استیل افزود: ما اکنون می‌توانیم مستقیماً با فدراسیون‌ها ارتباط برقرار کنیم وگرنه شخصی مستقیماً با ما صحبت می‌کند. مهم این است که چه اتفاقی افتاد تا بتوانیم پول دربیاوریم.

وی گفت: اگر با توجه به شرایط فعلی کشور می شد از بازی با کانادا بیش از 400 هزار دلار درآمد کسب کرد. کانادا ابتدا مبلغ کمتری به ما می داد، اما ما اصرار داشتیم که این مبلغ را دریافت کنیم. ما با کانادایی ها صحبت می کنیم تا اگر بتوانیم تبلیغات داشته باشیم و پول در بیاوریم. همچنین می خواهیم در صورت امکان درآمد حاصل از فروش پیراهن را نیز تامین کنیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران همچنین درباره اینکه دراگان اسکوچیچ مانند برخی از مربیان سابق تیم ملی با کشورهای مختلف مذاکره کرده و بسته ای برای آماده سازی این تیم داشته است، گفت: او هم صحبت کرد اما هنوز بسته ای به ما نداده است. “من فقط می خواهم بازی های دوستانه را آماده کنم. او البته در قطر با چند مربی کروات که در قرعه کشی حضور داشتند صحبت کرد اما مطمئناً این پیشنهادات منطقی نبود. ما می خواهیم دو بازی دوستانه قوی برای سپتامبر و فیفادی بعدی داشته باشیم. .

استیلی درباره اینکه آیا امکان برگزاری بیش از دو بازی دوستانه برای تیم ملی در جام جهانی پیش رو وجود دارد، گفت: ما حتی می خواستیم چهار بازی داشته باشیم. پس از قرعه کشی جام جهانی در 4 آوریل، ارتباط ما با بسیاری از کشورها آغاز شد و لیستی از آنها وجود دارد. همه تیم های اروپایی بازی های کامل دارند. فقط روسیه بازی نمی کند. آنها هم ابراز تمایل کردند اما با استعلامی که از فیفا گرفتیم مشخص شد که نمی توانیم با این تیم بازی کنیم. آلبانی هم از ما دعوت کرد اما باید هزینه مالی می دادیم و پرواز ویژه این تیم دریافت کردیم. باید در تهران یا قطر با این تیم بازی می کردیم اما به دلیل بازی با کانادا، آلبانی کنار رفت.

او گفت: «مناظره در سنگال ادامه دارد. حاتب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با توجه به تماس های خود با سفارت تماس گرفت. با توجه به اینکه هنوز ورزشگاه بازی ما مقابل اکوادور مشخص نشده است، بنا به اعلام وزارت امور خارجه، انتظار داریم در صورت عدم برگزاری این بازی در روزهای 12 یا 14 ژوئن (22 یا 24 ژوئن) با این تیم در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. روابط خوبی با سنگال دارد. البته این به استقبال سنگالی ها برای آمدن به ایران هم بستگی دارد.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در صورت قطعی شدن بازی با اکوادور امکان بازی مجدد تیم ملی مقابل سنگال در تهران در تهران وجود ندارد، گفت: اگر در تاریخ 2 ژوئن (12 خردادماه) مقابل کانادا بازی می کردیم، این اتفاق می افتاد. یک فرصت باشد.” قرارداد این بازی برای 5 ژوئن امضا شد و دیگر نمی توانیم کاری انجام دهیم.

استیل در مورد اینکه دو کشور چگونه می توانند در صورت لغو بازی با کانادا جبران کنند، گفت: پس از سخنرانی نخست وزیر کانادا، اتحادیه فوتبال مستقل اعلام کرد که فوتبال و ورزش به اندازه کافی قوی هستند که ملت ها را متحد کنند. نزدیک به. در گفتگو با حاطب زاده از فدراسیون فوتبال گفتیم که تیم ملی پیام آور صلح و دوستی است و می تواند با فوتبال و ورزش ملت ها را به هم نزدیک کند. ورزش واقعا جدا از سیاست است. ممکن است در برخی رشته های ورزشی دخالت های سیاسی وجود داشته باشد اما روح ورزش جداست. در صورت لغو بازی، کشور سازنده آن باید جریمه سنگینی بپردازد.

وی افزود: به هر کشوری که می رویم ایرانی ها با عشق بیرون می آیند و احساس می کنند با ما هستند. در جام جهانی 1998 دکتر آصفی سفیر ایران در فرانسه بود. وی با بیان اینکه با وجود هزینه های زیادی که داشتیم نتوانستیم ایرانی ها را دور هم جمع کنیم، گفت: اما تیم ملی بدون صرف هزینه در یک بازی همه ایرانی ها را جمع کرد. لباس ایرانی می پوشیدند و می گفتند ما ایرانی هستیم. در استادیوم کنار ما بودند. ورزش و فوتبال می تواند ملت ها را متحد کند. وقتی سفرای ما به کشورهای مختلف می روند ممکن است عده ای بیایند و بفهمند اما مردم فوتبال را دوست دارند. آنها می توانند حرف هایی بزنند اما ما وارد بحث سیاسی نمی شویم. تیم ملی متعلق به همه ایرانیان جهان و پیام آور آرامش و شادی است.

مدیر تیم ملی درباره تعامل با سازمان لیگ برای برنامه های این تیم گفت: چند روز پیش با سهیل مهدی با مجیدی جلسه داشتیم. برای گرفتن ویزای کانادا باید به استانبول برویم. اسکوچیچ از مهدی خواست 2-3 روز پس از شروع فیفادی مسابقات لیگ را متوقف کند. حالا تیم های انتهای جدول فجرسپاسی، شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان و البته پرسپولیس و سپاهان هستند که تلاش می کنند دوم شوند. از او خواستیم مسابقات را به تعویق بیندازد اما او گفت این امکان وجود ندارد.

استیل ادامه داد: باید از سرکنسول خود در استانبول تشکر کنیم که به ما کمک کرد تا زودتر ویزا بگیریم اما باید زودتر به این شهر برویم. این برای ما ممکن نیست. مراحلی برای گرفتن ویزا وجود دارد. خیلی از لژیونرها زودتر از پایان لیگ می توانند به ما برسند اما ما برای حفظ لیگ مشکل داریم. قطر 6-5 ماه مانده به جام جهانی به اردو می رود و به ما می گویند بدون تیم ملی در لیگ خود زنده می مانند. همه باید به تیم ملی کمک کنند. باید با چند مربی تماس بگیرید و از آنها بخواهید که بازیکنان را به ما بدهند تا برای ویزا به استانبول برویم.

وی در خصوص لحظه اعلام لیست تیم ملی نیز گفت: طبق قرارداد شفافی که کانادا برای ما ارسال کرده، تنها می توانیم 50 نفر را در این کشور ببریم. البته گفتند 80 نفر را به این کشور می بریم اما اینطور نیست. اخذ ویزای کانادا زمان زیادی می برد. طبق کدی که وزارت امور خارجه در استانبول به ما داده است، از این طریق ویزا دریافت می کنیم. اسکوچیچ لیست 31 نفره داد اما برای گرفتن ویزا به اندازه عوامل تیم مانند کادرفنی، پزشکی و… از او خواستیم این نفرات را به 25 بازیکن افزایش دهد. البته هنوز این لیست را به ما نداده است، اما برای 31 نفر کارهایی انجام می دهیم.

مدیرعامل تیم ملی در خصوص اینکه اعضای هیئت رئیسه نیز به کانادا می آیند، گفت: فعلاً نه به دلیل اینکه در 20 خرداد جلسه فدراسیون فوتبال داریم و اعضای هیئت مدیره در آن حضور ندارند. ما سه وسیله مصرفی و سه ماساژور داریم و باید به کانادا بیایند. تیم کره جنوبی با 110 نفر به تهران آمدند، اما سعی می کنیم تا جایی که ممکن است افرادی را که با تیم در کانادا هستند، ببریم.

«اظهارات میرشاد مجیدی مبنی بر اینکه عده ای می خواهند بازی های دوستانه ما را به هم بزنند و همچنین شایعه ارتباط یک ایجنت کامرونی با سرمربی تیم ملی، توضیح می دهد: و بازی ها را به هم بزنند. مستقیم با خود فدراسیون ها تماس گرفتیم. این مرد ربطی به سرمربی تیم ملی ندارد. او از قطر پیش ما آمد و گفت من می توانم بازی های شما را هماهنگ کنم اما وقتی دیدیم زندگی نامه اش مشکل دارد، منصرف شدیم. اگر پیش او برویم قرارداد می بندد و نمی توانیم مقابل کانادا بازی کنیم و در آن صورت باید مثل ویلموتس جریمه بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید