همکاری عزیزان و تاج در آستانه شب یلدا / تنور بازار شب زمستانی است

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793450

به طور کلی نمی توان گفت که بازار شب یلدا کاملاً راکد و راکد است، اما می توان گفت که تنور بازار شب یلدا زمستانی و سرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ کم کم صدای پای مادربزرگ سرد و زمستان می آید و چند روز مانده به شروع زمستان و پایان پاییز و شب یلدا اولین نیست. شب زمستان

«شب یلدا» یا «چله گاگه سی» در بین مردم ایران و آذربایجان آداب و رسوم خاصی دارد و همه ساله در شب یلدا مردم با انجام آداب و رسوم خاصی در طولانی ترین شب سال، زمستان را جشن می گیرند.

اما این روزها که در آستانه شب یلدا هستیم خبری از تلاطم همیشگی بازار نیست و در استعلام های ما از مردم و کسبه قیمت ها و ارقام جالب اقلام و خوراکی های این شب دلیل بر این است. بازار تنور سرد است به او می گفتند شب چله.

بازار شب کوره سرد

یکی از مغازه داران در گفتگو با ما با اشاره به قیمت برخی اقلام گفت: با قیمت اقلام شب یلدا مانند هندوانه 12 هزار تن در هر کیلوگرم، آجیل به ازای هر کیلوگرم 200 هزار تن، انار در هر کیلوگرم 20 هزار تن. تن، میوه های دیگر مانند پرتقال، نارنگی، سیب و خیار 10000 تن در کیلوگرم و دانه ها به طور متوسط ​​70000 تن، بادام زمینی 70000 تن و سایر تنقلات مانند بادام زمینی و پسته به طور متوسط ​​200 تن گرم هستند. بازار می تواند مانند زمانی باشد که آیا ما دیدیم که قیمت ها خیلی پایین است؟

یکی دیگر از کسبه به خبرنگار ما گفت: به طور کلی نمی توان گفت که بازار شب یلدا کاملاً راکد و راکد است، اما می توان گفت که تنور بازار شب یلدا زمستانی و سرد است و مردم رغبت زیادی به خرید تنقلات دارند. اقلام در آخرین روز پاییز نیستند و در واقع می خواهند شب را فقط با یک هندوانه بگذرانند.

تقویت نظارت بر بازار شب یلدا

مدیر توسعه تجارت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ما از همکاری بازرسان پنج سازمان و اجرای طرح تقویت نظارت بر بازار شب یلدا خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید نظارت بر بازار

احمد دهگان با بیان اینکه طرح نظارتی برای کنترل قیمت ها در آذربایجان غربی آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: تیم هایی متشکل از پنج سازمان به صورت روزانه بر بازار، قیمت، کیفیت و سایر ارکان نظارت دارند. اساس.”

67c6b161 83c2 4641 9bdf bf1edc6347ad خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه قیمت و کیفیت کالاهای اولویت دار شب یلدا اعم از میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ زیر نظر بازرسان است، گفت: در صورت مشاهده تخلف و ثبت شکایات مردمی با متخلفان برخورد خواهد شد. به طور جدی و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایات خود را به سازمان مربوطه گزارش دهند.

میوه های شب یلدا کم نیست

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ما از عرضه کافی میوه شب یلدا خبر داد و گفت: طبق بررسی های بعدی کمبودی در تامین میوه شب یلدا وجود ندارد.

ارنگ پور با اشاره به ذخیره کافی مرکبات و سیب در سردخانه ها برای شب یلدا، افزود: قیمت هر کیلوگرم هندوانه در ارومیه از پنج تا هشت هزار تن، هر کیلوگرم پرتقال در مزرعه بین 6 تا 9 تن و قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بین هشت تا 9 هزار تن است.

وی با بیان اینکه طبق آمار و تحقیقات، قیمت میوه و مرکبات در میادین میوه و تره بار شهرداری ارومیه نسبت به سایر شهرهای کشور ارزان تر است، افزود: تا شب یلدا از طریق بازرسان میادین و شهرها بررسی و بررسی شود. پیشگیری از هر گونه فروش کمتر و بیش از حد را مشاهده می کنند.

در این یلدا از هم دور باشیم

شب یلدا بی شک یکی از آیین های کهن و پرمعنا ایرانیان است که سنت محبوب نیکوکاری را زنده می کند و اگرچه در گذشته به برکت سادگی و صمیمیتی که بین خانواده ها حاکم بود، آداب و رسوم سنتی با شور و نشاط بیشتری برگزار می شد، اما این باید باشد. وی خاطرنشان کرد: شرایط متفاوتی را پشت سر می گذاریم و از یک سو در ایام فاطمیه هستیم و از سوی دیگر به دلیل انتشار سویه جدید ویروس تاج در جهان و پیشگیری از ششمین پیک سالروز تاج، برای جلوگیری از موج جدید تاج و حفظ سلامتی بستگان باید در طولانی ترین شب سال تغییر لازم را در آداب و کاباره ها ایجاد کنند و یلدای امسال را به دور از یکدیگر و به شکل های مختلف جشن بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید