همکاری نیروهای بسیج اصناف در طرح نظارت و بازرسی بازار رشتار

ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795133

پورعباس گفت: 12 نیروی بسیج اصناف برای بازرسی و نظارت بر بازار شهرستان رشتار و نواحی همکاری خود را با سرویس سکوت رشت آغاز کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی پورعباس رئیس صنعت، معدن و تجارت رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی گفت: 12 نیروی مستقر توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه رشتخوار برای بازرسی و نظارت بر بازار شهرستان رشتخوار و یگان های آن همکاری خود را با وزارت صنعت، معدن و تجارت رشتخوار آغاز کرده اند.

پورعباس در ادامه در خصوص این نحوه همکاری گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس بسیج مستضعفین کشور مبنی بر استفاده از نیروهای بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار و کشاورزی منعقد شد، بسیج به 12 نیروی بسیجی تقدیم کرد. لیسانس در رشته های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت شهرستان رشت.

پورعباس در خصوص آموزش های تخصصی ارائه شده به این بازرسان در طرح نظارت بر بازار شهری، تصریح کرد: به منظور آموزش آموزش نظارت بر بازار کار، بازرسان بسیج به صورت تئوری و میدانی توسط کارشناسان آموزش دیدند که پس از صدور نقشه برای بازرسی، بخشی از نیرو با هماهنگی و هدایت این اداره با کارشناسان صنعت و معدن وارد بازار می شود و بخشی از نیرو با هماهنگی و مدیریت برای بازرسی و بررسی وارد بازار می شود.

پورعباس افزود: بر اساس قانون انتزاع که در تاریخ 3/9/1300 ابلاغ شد، کلیه تعهدات و تکالیف مربوط به تنظیم و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی، کالاهای اساسی (قند، روغن، برنج، چای … ) ، مواد مرغ و پروتئین از تولید و تحویل به نظارت و بازرسی توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

رئیس دفتر رشتار صمت همچنین یادآور شد: در این راستا موضوع تفویض بازرسی و نظارت بر کلیه واحدهای تولیدی و صنفی گروه های هدف و همچنین آرد، نان و نانوایی ها به بازرسان جهاد کشاورزی واگذار شد. سازمان تامین، توزیع، تنظیم و نظارت بر مدار می باشد که در این راستا یکپارچه و کامل باشد.

وی با اشاره به رصد هرگونه تخلف صنفی در سطح شهرستان گفت: مردم عزیز شهرستان در صورت مشاهده تخلف در موارد فوق مراتب را گزارش و یا شکایت خود را به اداره جهاد کشاورزی گزارش دهند.

پوراباس ادامه داد: بازرسان صمت به نظارت بر سایر گروه های کالایی و خدمات دولتی و عمومی ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید