تحقق بازار اسلامی مطالبه جدی بسیج اصناف است/ 9 هزار نفر در بسیج اصناف استان یزد ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه تحقق بازار اسلامی با توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی و تفکر و روحیه بسیجی و جهادی از الزامات جدی بسیج اصناف است، اظهار داشت: بسیج اصناف برای تحقق این نیاز باید ارتباط، شناسایی و جذب گروه های مختلف داشته باشد. اصناف در بسیج

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در قسمت های تخصصی بسیج تصریح کرد: توسعه تفکر بسیجی در جامعه اصناف استان، محرومیت زدایی و کمک به رفع مشکلات معیشتی و مطالبات به حق مردم، ظرفیت سازی در اعضای اتحادیه ها و ایجاد بستر الگوسازی و نخبه گرایی از دیگر اهداف بسیج اصناف در استان یزد است.


سازماندهی 9 هزار نفر در بسیج اصناف یزد

محدث یادآور شد: جامعه هدف بسیج اصناف استان یزد بیش از 55 هزار نفر است که از این تعداد 9 هزار بسیجی در قالب بسیج اصناف سازماندهی شده و در تحقق برنامه ها و اهداف بسیج فعال هستند.

سرهنگ علی اسلامی نیز در این نشست گفت: رزمایش ملی عاشقان تارولا آغاز هفته بسیج اصناف در استان یزد است که در این رزمایش بیش از 300 بسته معیشتی توزیع و تحویل خانواده های نیازمند می شود.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان با حضور خیرین و کمک کسبه نزدیک به هزار بسته معیشتی تهیه شد که بخشی از آن در دهه اول محرم توزیع شد، بیش از 300 بسته در ایام تارالله توزیع شد. ورزش عاشقان و بیش از 300 بسته در دهه آخر صفر اهدا شده است.


برنامه های هفتگی بسیج اصناف در یزد

مسئول بسیج اصناف سپاه الغدیر یزد، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه، نظافت قبور شهدا، سخنرانی یکی از نخبگان بازار قبل از نماز جمعه و خدمت به گروه جهادی اتحادیه آرایشگران در یکی از مراکز بهزیستی از جمله برنامه های هفته بسیج اصناف یزد است.

وی با بیان اینکه برنامه های سالانه بسیج اصناف در چهار قالب فرهنگی اجتماعی، آموزشی، خدمت رسانی و تعامل با نهادهای مختلف انجام می شود، ادامه داد: برگزاری مراسم نماز در بازار، فعالیت 77 پایگاه بسیج مرتبط با اتحادیه های کارگری از جمله این فعالیت ها هستند.


فعالیت 14 گروه جهادی در اصناف یزد

آموزش فقه بازار، کمک 12 میلیاردی بسیج و اتاق اصناف به سیل زدگان، پخت و اطعام 10 هزار وعده غذا در عید غدیر خم، تهیه 50 قلم جهیزیه برای 50 زوج، 180 فعالیت آموزش دیده بسیج برای کمک به دولت برای نظارت بر بازار را برشمرد. ارائه خدمات بیمه تکمیلی و ارائه امکانات تفریحی ورزشی به سپاه از دیگر برنامه های بسیج اصناف یزد می باشد.

وی با اشاره به فعالیت بسیج اصناف در کمک رسانی به سیل زدگان گفت: 14 گروه جهادی بسیج اصناف در شرایط مختلف در حال فعالیت هستند و در زمان وقوع سیل این گروه های جهادی سعی در تخلیه آب منازل آسیب دیده و اتحادیه ها مانند صنف مکانیک داشتند. به صورت رایگان خودروهای آسیب دیدگان سیل را تعمیر کردند و صنف مصالح ساختمانی در تامین مصالح منازل نیازمندان بسیار کمک کننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید