افزایش حدود 30 درصدی پرونده های مالیاتی در استان یزد در اصناف/خانه های آزاد مشمول مالیات در شهر یزد مشاهده شد.


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882344

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد سهوری گفت: حدود 30 درصد پرونده های مالیاتی استان در حوزه اصناف پس از اجرای قانون شفافیت اقتصادی افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، علی سهوری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی استان یزد یکی از بهترین سازمان های مالیاتی کشور محسوب می شود، گفت: وی تصریح کرد: با تشکیل تیم مدیریتی جدید در سطح استان، تحولات خوبی در حوزه تقویت ساختارهای بودجه ای استان صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: در سال 1400 در حوزه تحقق مالیات، 100 درصد پیش بینی های استان محقق شد که در نتیجه اعتبارات خوبی در روستاها، شهرداری ها و حاشیه شهر توزیع شد. .

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 حدود 330 میلیارد تومان اعتبار جذب شد که در سال 1398 به 619 میلیارد تومان و در سال 1400 به 1450 میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات و حدود 50 میلیارد تومان مالیات بر آلایندگی رسید که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 575 میلیارد تومان از مالیات کالا و خدمات و 48 میلیارد تومان از عوارض آلایندگی استان وصول شده است، تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال هفت درصد رشد مالیات بر ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است. مکان در حومه شهر

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وعده استاندار یزد برای شناسایی تمامی خانه های خالی استان و اخذ مالیات از آنها بر اساس قانون، گفت: در پایان از ساعت کاری امروز، رویداد بزرگی در این حوزه برگزار شد. قیمت واحدهای خالی استان برای تعیین میزان مالیات به تهران ارسال می شود و پس از اعلام تعداد واحدهای خالی به اداره کل امور مالیاتی تا پایان تیرماه به صاحبان خانه های خالی از سکنه اطلاع رسانی می شود. امید است که این حرکت در حوزه کنترل اجاره بها در استان انجام شود.

وی در خصوص میزان اظهارنامه مالیاتی اصناف استان نیز گفت: برای سال 1400 بیش از 71 اظهارنامه مالیاتی دریافت شده است که پیش بینی می کنیم در سه تا چهار مورد باقی مانده این تعداد به 74 تا 75 هزار اظهارنامه برسد. روزی که نسبت به سال 1392 که این عدد 56 هزار اظهارنامه بود رشد بسیار خوبی داشته است.

سهری دلیل این افزایش اظهارنامه ها در بخش اصناف را همکاری بانک مرکزی در شناسایی واحدهای صنفی از طریق دستگاه های کارتخوان می داند و توضیح می دهد: این افزایش اظهارنامه ها حدود 30 درصد از ارسال پرونده های جدید باعث شده است. در صورتی که عملکرد اقتصادی کشور شفاف تر و قابل پیشگیری باشد، بسیاری از آنها سود خواهند برد.

وی ادامه داد: اما اتفاق خوب دیگری که در حوزه اصناف رخ داد، بازنشانی مبلغ مالیات بیش از 42 اظهارنامه بود، یعنی حدود 59 درصد از اظهارنامه ها بازنشانی شد و همچنین تنها حدود 29 درصد از اظهارنامه ها بازنشانی شد. مالیات بیش از 5 میلیون تومان.

مدیرکل امور مالیاتی استان در بخشی دیگر از سخنان خود میزان رضایت از عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را مثبت دانست و تصریح کرد: برای بیش از 84 درصد اظهارنامه ها میزان مالیات بوده است. بر اساس توافق طرفین به گونه ای که تنها ملاک در صحبت های مودی این بود که این به معنای افزایش رضایت مودیان باشد.

وی در پایان در خصوص فرار مالیاتی با اشاره به اینکه سال گذشته 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف و وصول شد، اظهار داشت: در سال گذشته 6 شرکت صادرکننده اسناد خلاف واقع و همچنین 40 مورد در سال گذشته فرار مالیاتی شناسایی شدند. پرونده تشکیل شد و اقدام خوب دیگر در این زمینه شناسایی 120 شرکت در یزد بود که دفاتر آنها در خارج از استان فعال بود و 86 پرونده از این شرکت ها به استان بازگردانده شد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید