رئیس سازمان امور مالیاتی: سپرده های بانکی افراد تا اصلاح قانون فعلی در مجلس مشمول مالیات نمی شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی: سپرده های بانکی افراد تا اصلاح قانون فعلی در مجلس مشمول مالیات نمی شود.

دیوید منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: قانون نهایی کشور این است که سود سپرده های بانکی برای افراد بدون مالیات است و تا زمانی که قانون در مجلس تغییر نکند هیچ اتفاقی نمی افتد.

دیوید منظور در تلویزیون در پاسخ به شایعات سایبری مبنی بر مالیات بر سود سپرده های واقعی گفت: سود سپرده های بانکی قبلا از مالیات معاف بود اما در قانون بودجه امسال این معافیت برای اشخاص حقوقی با محدودیت هایی پیش بینی شده است. “گرفته شود. به این معنی که اگر شرکتی پول خود را در بانک سپرده گذاری کند و سود دریافت کند، آن سود سپرده و همچنین سایر درآمدها مشمول مالیات می شود.

وی یادآور شد: این قانون شامل افراد نمی شود و سود دریافتی افراد مشمول مالیات نمی شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در پیش نویسی که برای لایحه مالیات بر درآمد تهیه شد، مقرر شد مالیات بر سود سپرده برای افراد نیز در نظر گرفته شود. واقعیت این است که این فقط یک پروژه است و باید در کمیسیون های مختلف دولتی بررسی شود و سپس به مجلس برود، اما عده ای در فضای مجازی از این موضوع سوءاستفاده کرده و گفته اند که گویا مالیات از سود سپرده های مردم اخذ می شود.

منظور تاکید کرد: قانون نهایی کشور این است که سود سپرده های بانکی برای افراد معاف از مالیات است و تا زمانی که این قانون در مجلس اصلاح نشود هیچ اتفاقی نمی افتد.

دیدگاهتان را بنویسید