همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در مسیر توافقات راهبردی است

ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923029

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نقش مکمل ایران و روسیه در بازارهای جهانی انرژی و ترانزیت آن را مهم و ضروری دانست و گفت: خوشبختانه با اراده جدی و تلاش مستمر مسئولان همکاری های اقتصادی ایران و روسیه دو کشور در مسیر توافقات راهبردی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایگور لویتین، دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صبح امروز با دریادار علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره همکاری های اقتصادی دوجانبه و چندجانبه گفت وگو کرد. به او.

دریادار شمخانی در این دیدار با توجه به توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر تسریع در اجرای پروژه های مشترک اقتصادی در چارچوب توافقات روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

شمخانی نقش مکمل ایران و روسیه در بازارهای جهانی انرژی و ترانزیت آن را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اراده جدی و تلاش مستمر مسئولان دو کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه بر سر راه است. راه رسیدن به توافقات استراتژیک

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه نظام تحریم های یکجانبه مانع از روند توسعه و تشدید بحران های منطقه ای و جهانی می شود، بر لزوم ایجاد نهادهای مشترک و هم افزا برای مقابله با تحریم ها و فعال سازی ظرفیت های بین المللی در برابر تحریم ها تاکید کرد. تحریم و کشورهای تحریم کننده

در این نشست ایگورلویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه نیز گزارشی از پیشرفت پروژه های مشترک در سفر قبلی خود ارائه کرد و اظهار داشت: با توجه به تاثیر استراتژیک تکمیل پروژه راه آهن شمال-جنوب و تعهد روسیه، به تکمیل سریع قطعه رشت – آستارا اولویت اصلی ما شروع سریع اقدامات عملیاتی مرتبط با این طرح است.

وی با اشاره به توانمندی ها و مزیت های منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه های انرژی و ترانزیت، از علاقه شرکت های روسی برای حضور گسترده و سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی در ایران خبر داد.

لویتین با اشاره به توافقات صورت گرفته در زمینه توسعه روابط تجاری با استفاده از ارزهای ملی و تسویه کالا، افزود: خوشبختانه با تدابیر مقامات اقتصادی و بانکی دو کشور، سازوکارهای لازم برای غلبه بر محدودیت های ناشی از تحریم ها در حوزه پولی فراهم شده است. و حوزه های بانکی حذف شده است و به زودی خواهیم دید. این یک جهش بزرگ در روابط تجاری بین دو کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید