در بخش انرژی توافقات بسیار خوبی بین ایران و روسیه صورت گرفته است


ساعت: 23:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901464

معاون اول رئیس جمهور گفت: توافقات بسیار خوبی در حوزه انرژی بین ایران و روسیه انجام شده است، اما باید نسبت به زمان اجرای این توافقات حساس باشیم و نظارت جدی داشته باشیم تا شاهد اجرای هر پروژه بر اساس زمان بندی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در دیدار با ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: راه رشت – آستارا و توسعه همکاری های بانکی برای تسهیل در مسیر توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف ضروری است. فعالیت بازرگانان و بخش خصوصی نقش موثری در این امر ایفا می کند و سطح همکاری تهران و مسکو را بهبود می بخشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سازوکار خوبی برای اجرای هماهنگی های دو کشور در نظر گرفته شده است، گفت: برای توسعه همکاری های بانکی باید برنامه دقیق و زمان بندی شده ای تدوین و با جدیت دنبال شود.

مخبر همچنین به تفاهم نامه های همکاری امضا شده دو کشور در حوزه انرژی اشاره کرد و افزود: توافقات بسیار خوبی در حوزه انرژی بین ایران و روسیه انجام شده است، اما باید نسبت به زمان اجرایی شدن آنها حساس باشیم. توافقات صورت گرفته و آنها را با جدیت دنبال کنید تا شاهد اجرای هر پروژه طبق برنامه زمان بندی باشید.

در این دیدار ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه نیز با بیان اینکه مدیران بزرگترین شرکت های تجاری روسیه برای مذاکره با هیات عالی رتبه ایرانی در زمینه توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی گرد هم آمده اند، از تلاش جدی مسکو خبر داد. برای اجرای توافقات با تهران

وی با اشاره به تمایل شرکت‌های فعال در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در ایران، افزود: رئیس‌جمهور روسیه نیز بر اجرای توافق‌های دو کشور تاکید دارد و همه توافق‌های گذشته به قوت خود باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید