مسیر اقتصادی کشور مسیر روشنی است/ برخی بانک ها موانع توسعه هستند


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904997

سید احسان خاندوزی گفت: در «سامانه ستاره» وزارت اقتصاد اطلاعات مالی و اعتبار مردم را ثبت می کنیم تا مشتریان با تمام امکاناتی که دارند به راحتی خدمات دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان سیداحسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه پس از استماع گلایه های فعالان اقتصادی این شهرستان ها که می گفتند برای انقلاب خون داده ایم و پیروز شده ایم اما ما برای رشد اقتصاد جان خود را از دست می دهیم و بانک ها توجهی نمی کنند، گفت: بر اساس اقدامات انجام شده مسیر اقتصادی کشور مشخص است.

وی ادامه داد: همه مسیرهای توسعه شهرها و استان ها از یک مسیر نمی گذرد و هر شهر و استانی باید بر اساس پتانسیل و ظرفیت خود مسیر خود را مشخص کند و ما تسهیل کننده این مسیر خواهیم بود. بود.

هندوزی تاکید کرد: با توجه به تجربه ای که مشهود است، ادارات و مناطقی که به مزیت های ویژه خود پی بردند و قدرت بسیج امکانات و عوامل خود را داشتند، حتی در شرایطی که مورد پسند دولتمردان نبودند، توانستند زمینه ساز راهگشا باشند. پیشرفت آنها

وزیر اقتصاد بر لزوم یکپارچه سازی ابعاد مختلف پیشرفت اقتصادی تاکید کرد و افزود: این اقدام منجر به ثبات اقتصاد و اشتغال می شود در حالی که این شهرستان نخبه ترین کشور در کل کشور است و این افراد باید برای همین مشکل دست به دست هم دهند. . در مورد اولویت به اجماع رسیدند و کار را برای پیشبرد توسعه پیش بردند.

وی در پاسخ به گلایه نمایندگان مردم سه شهرستان جنوبی مبنی بر مهاجرت 50 درصدی مردم شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر گفت: از زاویه دیگری به آن نگاه می کنیم و از آن به صادرات تعبیر می کنیم. از افراد باهوش و باسواد، اگر از این سرمایه اجتماعی در مسیر توسعه استفاده شود و هر کدام به اندازه یک قطره نقش داشته باشند، قطعا شاهد پیشرفت منطقه خواهید بود.

خاندوزی ادامه داد: مشکل زیرساخت ها و مسیرهای مواصلاتی این سه شهر باید حل شود و پیگیری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت، اما سوال اینجاست که جاده ای که از سه شهر عبور می کند پس از 15 سال همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. او نرسیده است؟ باید از منابع داخلی و ظرفیت استان برای تسریع در پروژه ها استفاده شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نمی توان فقیر زندگی کرد در حالی که سرمایه های راکد و استفاده نشده زیادی در کشور وجود دارد و ما در معادن می خوابیم (منظورم معادن سنگ آهن و غیره نیست).

وی تاکید کرد: شبکه بانکی کشور باید تسهیلات و خدمات خود را ارتقا دهد چرا که نباید در همه مناطق با یک ابزار درخواست کرد و آیا ملک باید در مکانی خاص باشد؟ آیا امکان استفاده از وام شخصی وجود ندارد؟ بانک ها که به خودی خود مانعی هستند اجازه رشد و توسعه را نمی دهند، بنابراین تلاش می کنیم این موانع را برطرف کنیم.

خاندوز با بیان اینکه به زودی از سامانه ستاره رونمایی خواهیم کرد، گفت: در این سامانه اطلاعات مالی و اعتبار افراد را ثبت می کنیم تا با هر ابزاری که دارند به راحتی بتوانند خدمات دریافت کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: دومین طرحی که برای کارفرمایان در نظر گرفته می شود اعتباربخشی است، به این ترتیب کارفرمایی که 20 سال کار را ادامه دهد و توسعه دهد و اعتبار خوبی داشته باشد اعتبار پس انداز خواهد داشت و بر اساس آن اعتبار تسهیلات می گیرد. داشته است

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات و اشتغالزایی با تاکید بر هدایت شغلی توسط کمیته مددکاری امام خمینی (ره) کرمان مشکلاتی را برطرف کردیم.

انتهای پیام/ طهماسبی

دیدگاهتان را بنویسید