هنوز دستمزد اسفند فرهنگیان به طور کامل پرداخت نشده است!

هنوز دستمزد اسفند فرهنگیان به طور کامل پرداخت نشده است!

خبرگزاری تسنیم می نویسد: این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از معلمان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه و همچنین پرداخت نشدن مبالغ مربوط به درجه بندی، از حقوق کامل معلمان خبر داد و گفت: معلمان اسفند ماه حقوق دریافت کردند. : «در زمان تحویل سال شاهد تلاش عزیزان برای پرداخت مابقی حقوق اسفند ماه بودم. مارس در بانک ملی».

اما شب گذشته (اول فروردین) و صبح امروز بسیاری از فرهنگیان کشورمان از پرداخت نشدن کامل حقوق خود تا پایان عصر سه شنبه گلایه کردند. بر اساس اعلام این گروه از فرهنگیان کشورمان، پس از اعلام وزیر آموزش و پرورش و بانک مرکزی مبنی بر واریز کامل حقوق اسفند ۹۶ و ۱۱ فروردین ماه، حقوق اسفند ماه آنها به صورت درج شده به حساب آنها واریز شد. چندین سپرده خرد در این دو روز مبلغ یک میلیون، 3 میلیون، 2 میلیون و…) اما هنوز مجموع این سپرده های پراکنده به سقف حقوق اسفند آنها نرسیده است.

عدم پرداخت کامل حقوق معلمان در اسفند ماه تا اینجاست که معلمان عزیز کشورمان باید در روزهای پایانی اسفند ماه، علاوه بر دریافت حق الزحمه، حق الزحمه مربوط به رتبه “رتبه استحقاقی” خود را نیز دریافت می کردند. حقوق ماه آخر سال 401 .وعده محقق نشد!

نوری در خصوص عدم پرداخت مبالغ مربوط به رتبه بندی معلمان; وزیر آموزش و پرورش از این توضیح قانع شد که «رتبه بندی دستمزدها بر اساس رتبه پایه افراد در سال 1401 پرداخت شده است؛ آنچه در نظر گرفته شده عدم پرداخت دستمزد بر اساس رتبه شایستگی افراد بوده است؛ تفاوت در مبنای محاسبه باعث تاخیر در پرداخت این قسمت شده است و امیدواریم در جلسه ای که روز شنبه یا یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود، این موضوع حل و فصل شود و پرداخت این قسمت از معوقه خواهد شد!

از سوی دیگر، با توجه به موضوع پرداخت حقوق اسفندماه معلمان، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه اعلام کرد: در صورت داشتن سوال یا ابهام معلمان در مورد پرداختی خود می توانند با شماره تلفن های 88894075 و 82284085 برای دریافت پاسخ تماس بگیرند. اما به گفته فرهنگیان، این دو عدد اعلام شده با تماس های مکرر معلمان محترم مبنی بر عدم پرداخت کامل حقوق اسفند ماه مطابقت ندارد!

با توجه به وضعیت ناموجه پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و عدم پرداخت های مربوط به ارزشیابی آنان، وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان ذی صلاح در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید پاسخگو باشند، این جامعه فرهنگی کشور و البته مراجع نظارتی و قضایی هستند که با این رویه نادرست و ناعادلانه باعث ناراحتی فرهنگیان عزیز ما شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید