هنوز فرصت احیای برجام وجود دارد


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838364

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران می گوید مسائل در مذاکرات وین حل نشده باقی مانده است، اما احتمال احیای برجام وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاوان جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه روسیا 24 با اشاره به اینکه هنوز فرصتی برای احیای برجام وجود دارد، گفت: برجام همچنان ادامه دارد. وی گفت: همیشه فرصت وجود دارد، اما ایران اصرار دارد و به درستی می گوید که خطوط قرمز آنها باید رعایت شود.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تبادلات واشنگتن و تهران با میانجیگری بروکسل ادامه دارد و تبادلات واشنگتن و تهران با میانجیگری بروکسل ادامه دارد. یکی از موانع اصلی بحث اصرار ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم ها نه تنها خود سپاه بلکه برخی از یگان های آن است تا همه چیز به صورت جامع بررسی شود.

جاگاریان سپس افزود: زمانی که هنوز نشستی در وین وجود ندارد. پیام‌هایی بین واشنگتن و تهران رد و بدل می‌شود و همانطور که می‌دانیم، دولت بایدن تحت فشار زیادی قرار دارد و فقط اپوزیسیون جمهوری‌خواه نیست، بلکه دموکرات‌های بیشتری شروع به مخالفت با احیاء می‌کنند.

مذاکرات در وین بین هیئت های ایرانی و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) با آمریکا برای لغو تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام در 11 مارس (21 مارس) به حالت تعلیق درآمد. و بسیاری از مسائل حل نشده باقی مانده است و مقامات ایرانی گفته اند تا زمانی که این مسائل حل نشود برای دستیابی به توافق با غرب عجله ای ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید