هنوز نمی توان گفت ذرت آلوده است

زمان: 12:28
منتشر شده در: 1400/07/30
کد خبر: 1778187

پس از اعلام فساد 3 تن ذرت در یکی از گمرکات ؛

رئیس سرویس خدمات تجارت معاون توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی در مورد چند هزار تن ذرت رها شده در گمرک توضیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندی پیش معاون فنی گمرک ایران از تجزیه 5 تن ذرت در یکی از گمرکات کشور خبر داد و گفت در سطح گمرک مازندران حدود 5 هزار تن ذرت که از سال 1398 وارد منطقه ویژه اقتصادی نوشهر شد. ، پوسیده شده و بالغ بر 14.7 هزار تن است. این کالاها رها می شوند که عمدتا مواد اولیه دام هستند.

وی همچنین در واکنش به تداوم و پوسیدگی این ذرت اظهار داشت که گمرک در قبال کالاهایی که اظهارنامه ندارند اظهار مسئولیت نمی کند و این مسئولیت زمانی شروع می شود که به گمرک اعلام شده و در مرحله رسمی شدن یا توسط مقامات دریافت کننده است. در صورتی که کالا به عنوان کالای متروکه اعلام شود ، این کالاها نیز قبل از اظهار در مناطق خاصی ذخیره می شوند و مقام گیرنده ، به محض انقضا و تاریخ انقضا ، آنها را رها شده اعلام کرده و به سازمان املاک ارسال می کند.

در همین راستا و در پاسخ به این سوال که چرا اقدامات لازم برای ترخیص این مواد اولیه انجام نشده و چرا این 4 تن ذرت در گمرک رها شده است ، حسن عباسی معروف ، رئیس سرویس خدمات تجارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود 2 تا 3 تن ذرت در سال گذشته وارد گمرکات کشور شد. اما به دلیل مشکلات قانونی بین خریدار و فروشنده این ذرت ، آنها به گمرک اعلام نشده و در نهایت ترخیص نشدند.

وی ادامه داد: این ذرت ها مربوط به یک شرکت خصوصی در خارج از ایران است و مدتی است که در دادگاه حضور دارند و منتظر تصمیم دادگاه هستند. از آنجا که این ذرت ها هنوز وارد کشور نشده اند ، نمی توان گفت آلوده هستند. در واقع قرار بود این محصول وارد کشور شود اما سازمان دامپزشکی و ناظران بهداشتی با آن مخالفت کردند و اجازه ورود به آن را ندادند.

رئیس دفتر خدمات تجارت معاون توسعه مشاغل وزارت جهادکشاورزی افزود: این محموله وارد گمرک شده اما هنوز وارد کشور نشده است. در هر صورت ، مشکلات حقوقی برطرف شود یا نشود ، شرایط حل و فصل را ندارد.

سلبریتی ها گفتند: از آنجا که این موضوع مربوط به گذشته است ، مصرف کنندگان مواد اولیه نباید نگران سلامت این محصول باشند ، دستگاه های نظارت بر بهداشت و بهداشت تمام کالاهای وارداتی را از نظر سلامت در چند لایه کنترل می کنند. این ذرت به هیچ وجه وارد انبار دام نمی شود.

به گفته وی ، حتی یک قسمت از این ذرت به بخش دولتی تعلق ندارد و همه آنها برای یک شرکت خصوصی خارج از ایران است.

وی در پایان گفت: چون این ذرت به گمرک اعلام نشده است ، نمی توان آنها را به سازمان مالکیت املاک ارسال کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید